Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Jánosa Ákos: Ha véletlenül Székesfehérvár helyett Szombathelyre kell menni, én örülni fogok

DSC_04533Jánosa Ákosék egy majdnem teljesen eseménytelen versenyen söpörték be a maximális pontszámot az Iseum Rallye-n. A C2R2 sem panaszkodott, hibátlanul teljesítette a távot. De tudjuk jól, hogy rózsa soha sincsen tövis nélkül, így egy picit tovább faggatva Ákost kiderült, hogy mégsem volt azért teljesen unalmas a futamuk.

Rallye2.hu: Hogy sikerültek az Iseum Rallye kötelező körei, az átvételek?

Jánosa Ákos: Nekünk semmi különösebb problémánk nem volt, mondhatom, hogy simán vettük ezeket az akadályokat, bár arról is hallottam, hogy ez nem volt mindenki számára ennyire zökkenőmentes, volt, aki végül el sem rajtolhatott. Mesélték a versenyzőtársak, hogy több esetben is kifogásoltak ezt-azt náluk az átvételeken, de nekünk semmi ilyen jellegű problémánk nem volt.

Rallye2.hu: Mindezek előtt volt az év első murvás tesztje. Ott voltatok e? Tudtatok e tesztelni?

Jánosa Ákos: Nem sajnos, tesztelni nem tudtam, bár szerettem volna és biztosan jó is lett volna, de a munkám miatt ki kellett hagynom ezt a lehetőséget.

Rallye2.hu: Éreztétek e ennek a hátrányát? Milyen volt a versenyetek?

DSC_04502

Jánosa Ákos: Az első gyorsaságin, Szelestén viszonylag hamar egymásra találtunk az autóval, innentől pedig az összes szakaszt sikerült megnyerni. Dióhéjban ennyi.

Rallye2.hu: Ez az eredmény elégedettségre adhat okot.

Jánosa Ákos: Igen teljesen elégedettek vagyunk az eredménnyel, – kategória első, abszolút ötödik hely- nagyon jól sikerült az Iseum Rallye, bár amiatt szomorúak voltunk, hogy a géposztályból sokan kiestek. Lehetett volna jókat meccselni, de az különösen jó lett volna, ha Baksai Laciék bent maradnak, szerettem volna összemérni egy kicsit alaposabban a tudásunkat. Nekünk semmi gondunk nem volt az egész verseny alatt, annyi dolgom volt, hogy nyomjam a gázt és tekerjem a kormányt, na meg, hogy megnyerjük a versenyt!

Jánosa Ákos: Ez szép teljesítmény kétségtelen, de valami azért csak történt veletek, nem hinném, hogy olyan eseménytelenül lehet kocsikázni a szombathelyi murván, mint az M6-os és M60-as autópályán Szekszárd és Pécs között…

Jánosa Ákos: Igazad van, volt egy kicsi kalandunk. A verseny legvégét elrontottam, mert nem rakattam fel új gumikat és az elől lévők már elég rossz állapotban voltak, ezért egyszer sikerült becsúsznunk az árokba, de szerencsére ki is tudtunk jönni belőle egy kevés tolatással. Bent hagytunk a szakaszon kb. 10-15 másodpercet, de szerencsére semmi gondunk nem lett, csak a tanulságot kellett levonni, hogy hasonló helyzetben fel kell rakni a jobb gumikat. Sajnos akkor, amikor szerettem volna cserélni, akkor már nem lehetett, csak azt a pótkereket rakhattam volna fel, ami az autóban volt, azzal pedig semmire se mentem volna. Az eredményünk viszont még ezzel a kis hibával sem forgott veszélyben. Az autónk egy remek kis autó, teljesen gyári, nincs rajta semmilyen szélesítés ezért az ilyen kis kalandokat jól bírja, egy picit behorpadt, de ennyi.

Rallye2.hu: Műszakilag is teljesen eseménytelenül telt a futam?

Jánosa Ákos: Igen. Semmi az ég adta világon nem hátráltatott. Nagyon ritkán adódik a Citroen C2R2Max-unkkal bármilyen technikai gond, így volt ez most is. Bakó Laciék pedig mindig maradéktalanul felkészítik. Köszönet érte a csapatnak és a támogatóknak is a segítségükért.

Rallye2.hu: A pályákat szerettétek e?

Jánosa Ákos: Jók voltak, tetszettek, pláne annak tükrében, hogy tavaly rögtön az első szakaszon sikerült felborulnunk. Ezért nekem most egy kicsit régi ismerősökként mégis az újdonság erejével hatottak ezek a szakaszok. Nagy élvezet volt rajtuk autózni. Sőt! Ha már most csinálnának egy új versenykiírást én azonnal beneveznék az idei második Szombathely Rallye-ra. 🙂 Ha úgy alakulna valami véletlen csoda folytán, hogy Székesfehérvár helyett Szombathelyre kell menni, én örülni fogok.

Rallye2.hu: Ha már így szóba hoztad Fehérvárt: mik a tervek? Ott lesztek a következő futamon?

Jánosa Ákos: Mindenképpen megyünk, a bajnokság állása miatt biztosan ott leszünk, ott kell, hogy legyünk. A menetrendben szereplő gyorsasági szakaszok nem feltétlenül tartoznak a kedvenceim közé. A 2014-es kiíráshoz viszonyítva azt látom, hogy nincs olyan egetverően nagy változás. Nem rossz gyorsaságik ezek, csak valahogy nem az én ritmusomnak megfelelőek. Olyan nem nekem valóak. Nem egy Árpádtető, vagy egy veszprémi lőtér, kicsit csúnyán mondva olyan sima gyorsok, amiket egyszerűen le kell tudni. Nem várom a versenyt, nincs bennem izgalom, simán csak tudom, hogy ott kell lennünk majd.

Rallye2.hu: Hivatalos táblázat hiányában riportjainkban jelenleg mindenki magának számítja ki, hogy miként áll a bajnokságban. Te mit gondolsz a pillanatnyi pozíciótokról?

Jánosa Ákos: Hát az tényleg elég szomorú, hogy nincs táblázat, pedig biztos, hogy nem csak én látnám szívesen. Számításaim szerint most 10 ponttal vezetem a kategóriát. Ez három futam után kimondva nem tűnik rossznak, de ha arra gondolok, hogy egy nulla pontos versennyel azonnal oda is lehet az előny, akkor ez ugye nem is olyan rémesen sok. Igyekszek Székesfehérváron sem kiesni, vagy technikai gond miatt kiállni, szeretnék már egy kicsit taktikázni is. Sok van még hátra, sok minden fordulhat jóra, rosszra, de egyelőre az évünkkel elégedett vagyok. Jó lenne, ha továbbra is hasonlóan sikerülne minden, mint mondjuk Szombathelyen. Tényleg kérdeztem már, hogy nem e lesz még egy Szombathely Rallye? 🙂 Én szívesen ott lennék… 😉

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.