Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_334Még önmagát is alaposan meglepte Jánosa Ákos ás Brunekker Árpi a 2015-ös Rallye2-es bajnokságban, hiszen jóval a várakozásokon felül teljesítve begyűjtötték az A/6-os géposztály bajnoki címét és az A csoportban és az abszolút értékelésben nyújtott teljesítményükért is kaptak kupákat a József Attila Színházban tartott díjátadó gálán, decemberben. Ákosék azonban nem pihennek, már a Szilveszter Rallye-n megkezdték a felkészülést az új évadra, ahol egy számukra új autóval álltak rajthoz, hogy 2016-ban elérhessék az általuk kitűzött új célokat. Hogy mik ezek és, hogy miként látta Ákos az idei évüket Ákos? Erről beszélgettünk az A/6 kategória aktuális bajnokával.

Rallye2.hu: Ti is Egerben kezdtétek az évet, mint sokan mások és rögtön szép eredménnyel sikerült bemutatkoznotok. Hogyan alakult számotokra az év további része?

Jánosa Ákos: Az évünk az eredményen túl már csak azért is jól kezdődött, mert nem a P csoportban kellett rajthoz állnunk a versenyautónkkal, hanem a kategóriájában, az A/6 géposztályba nevezhettünk vele, ami megfelel a valóságnak, hiszen a Citroenünk a papírjai alapján is egy A csoportos versenyautónak számít. 2014-ben a szekvenciális váltója miatt nem indulhattunk ezzel a kocsival az A/6 géposztályban, így csak a Rallye2 P csoportjában gyűjtögethettük a C2R2-vel a pontokat. Efelett érzett örömünket csak tetézte, amikor az évadnyitó versenyen, Egerben rögtön kategória másodikak lettünk, aminek én nagyon örültem, hiszen 2015 első versenyén, az évad legnépesebb mezőnyében szenzációs eredmény volt ez. Ekkor azt éreztem, hogy ezzel az autóval, ha nem is az abszolútban, de a géposztály elitjében azért lehet keresnivalónk. A miskolci ezüstérmünkkel további megerősítést kaptunk erről, sőt az abszolútban is jobban teljesítettünk, mint Egerben, a tízedik hely környékén értünk célba – az egy perces büntetésünk ellenére- így elkezdhettünk egy kicsit az összetettben is figyelni a pozíciónkra. Szombathelyről már sikerült kategória győztesként hazatérnünk és ennek az eredménynek köszönhetően némileg változtattunk a célkitűzéseinken, hiszen megéreztük, hogy ezzel az autóval nem csak az A/6 elejében, hanem az abszolút első tíz hely valamelyikén is ott kell lennünk. A Székesfehérvár Rallye-n újra a dobogó tetejére állhattunk A/6-ban, abszolútban pedig az ötödikek lettünk, elkezdtek jönni szépen az eredmények. A Veszprém Rallye-ra, ami nekem a szívem csücske, nagyon szeretem,  a tesómmal, Rubóczky Attillával a jobb1-ben érkeztem, ahol minden képzeletet felülmúlva megnyertük az abszolút értékelést és így értelemszerűen az A csoport és az A/6 küzdelmeit is.

Veszprém-Rallye-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_239

Óriási élmény volt győztesként célba érni, életem első összetett győzelme volt ez, soha sem fogom elfelejteni. A Baranya Kupa is jól sikerült, bár volt egy kis műszaki gondunk, de elég jól alakultak a dolgaink, főleg azért, mert Komlón begyűjtöttük az A/6 bajnoki címét, hatalmas volt az örömünk, nagyon boldogok voltunk Árpival a célban. De tudtam, hogy az A-ban és az összetettben is van keresnivalónk, elég jól álltunk mindkét fronton, úgy éreztem, hogy ha minden klappol, akkor a bajnoki címünk mellé még további szép kupákat is gyűjthetünk az évad végére. Ezért is indultunk el a Kassa Rallye-n, ami nem sikerült túl fényesre. Az év egyetlen esését produkáltuk Kassán, eldobtam az autót, ezért idő előtt kellett feladnunk a versenyt. Az vígasztalt, hogy amíg mentünk, addig jól mentünk. Pécsen, a Mecsek Rallye-n az volt a feladatunk, hogy az abszolút tízben vigyük célba az autót, ami összességében nem volt könnyű, nem éreztem jól magam az évadzáró versenyen. Mindet összevetve elégedett vagyok az idén elért eredményünkkel, ha valaki az év elején azt mondja, hogy az A/6 bajnokaként, az A csoportban másodiként és az összetett értékelés dobogójának harmadik fokán zárjuk az évet, akkor ezzel boldogan megelégedtünk volna. Egerben az A/6 géposztály bronzérmével kiegyeztünk volna az év végi eredményünket tekintve.  Véleményem szerint egy sikeres évet zártunk, elégedettek lehetünk a 2015-ös évvel, amiért nagyon hálásak vagyunk a támogatóinknak, csapatunknak, családunknak és persze nem utolsó sorban a lelkes szurkolóinknak és minden segítőnknek is. Mi egész évben nagyon jókat csatáztunk a mezőny elejében, élveztük a küzdelmet és nagyon színpatikus nekünk a Rallye2-ben, hogy semmi ellenségeskedés nincs a mezőnyben, mindenki ott segít az ellenfeleknek, ahol csak tud, soha, senkinél nem az volt a cél, hogy ne a pályán dőljön el a küzdelem és ez egy hihetetlenül jó érzés.

Székesfehérvár-Rallye-2015.06.14-Rallye2-Salánki-Gábor_026

Rallye2.hu: Nektek azonban nem ért véget Pécsett az év, ráadásul egy számotokra új technikával tettétek próbára a tudásotokat nem régen Mogyoródon és környékén.

Jánosa Ákos: Igen, a Szilveszter Rallye-val búcsúztunk el az óévtől és egyúttal köszöntöttük is az újat, hiszen 2016-ban autót váltunk és itt próbáltuk ki az idei autónkat, egy Citroen C2R2Max-ot. Ez nagy váltás nem lesz az elődhöz viszonyítva. Frissítettek a technikán, kijavítottak, fejlesztettek rajta néhány dolgot, hasonlóan, mint amikor a Mitsubishi Lancer Evo-knál előre léptek egy-egy számot. A C2R2-höz viszonyítva összességében mindenben egy picit jobb a Max. Picit jobb a futóműve, a fék, a kormány, picit jobban terelgethető, biztosan hamar össze fogunk vele barátkozni. A Szilveszter Rallye erről is szólt nekünk az első nap nem is jött át teljesen a verseny, de szépen elkezdtük az új autónkat belakni és úgy gondolom, hogy ez az év végi futam tökéletes volt ahhoz, hogy elkezdjünk összeszokni az autóval, bár már látjuk, hogy nagy összeszokást nem igényel majd ez a projekt, nincs nagy különbség a két autó között. Nagyon jó az autó, remek volt vele menni, ha minden jól alakul szerintem lesz rá módunk, hogy megvédjük vele a bajnoki címet. Persze tudom, hogy nagyon sokan jönnek majd az A/6-ba és több új R2-es autóról is hallani, nem tudom, hogy ezekhez képest mire lesz elég a Citroenünk vagy én mit tudok majd felmutatni a vetélytársakkal szemben. Ez jó kérdés. Ki fog derülni hamarosan. Az viszont némi bizakodásra ad okot, hogy a Szilveszter Rallye-n a kategóriánkba több, mint 80-an neveztek és a negyedik helyet sikerült ebben a népes géposztályban megszereznünk. Ezt nem érzem jó eredménynek, mert ugyan nem sokkal, de mégis lecsúsztunk a dobogóról, viszont az eredményünk jól érzékelteti, hogy gyors az új autónk. Sajnos az esti gyorsaságin elég rossz időt mentünk, rosszul állítottuk be a lámpasorunkat, ez a mi hibánk volt. Szerintem ott dőlt el a harmadik hely sorsa.

DSC_04533

Rallye2.hu: Tehát az autó új, de amint hallom a tervek nagyok. Milyen céllal álltok a rajtvonal mögé 2016-ban?

Jánosa Ákos: Szeretnénk megvédeni a bajnoki címet, de az már most sejthető, ahogy azt a mondás is tartja, hogy megvédeni nehezebb lesz, mint megszerezni, de majd amikor év közben beszélgetünk, akkor megbeszéljük, hogy erre milyen módot vagy lehetőséget látunk a versenyek során. Örülnék, ha az idén az A/6 kategória csatái valamivel kiélezettebbek lennének, mint 2015-ben, de az évad végén szívesen látnánk újra ha a Jánosa Ákos-Bruneckker Árpád duó neve mellé írnák a legtöbb pontot.

DSC_03014

Rallye2.hu: Akkor tehát maradtok a Rallye2 mezőnyében.

Jánosa Ákos: 2016-ban egészen biztosan. Aztán attól függ a 2017, – mivel ezzel is foglalkozni kell már- hogy milyen szabályváltozások lesznek a ’17-ben elrajtoló bajnokságban. Hallottunk már arról, hogy akkor a Rallye2-ben bevezetnék az 1600 köbcentiméteres felső korlátot a motorok hengerűrtartalmának tekintetében. Ha ez tényleg így lesz, akkor nekem akár előnyömre is válhat a több éves, Rallye2-ben megszerzett 1600 ccm-es tapasztalatom, emiatt célszerűbb lenne a Rallye2-ben maradnom akkor is. Ha nem így lesz, akkor megeshet, hogy továbblépek az ORB mezőnyébe, ahová már most is többen csábítanának. Én viszont úgy érzem, hogy ennek az évnek még biztosan el kell telnie ahhoz, hogy később – 2017-ben- a Rallye2-ben abszolút bajnoki címéért küzdhessek vagy, hogy az ORB mezőnyében ne sereghajtóként kelljen bemutatkoznunk.

DSC_02852

Rallye2.hu: Mi volt az idei évetek csúcsa és mélypontja?

Jánosa Ákos: A csúcs mindenképpen a Veszprém Rallye volt. A pályák egyszerűen szuperek voltak, várakozás feletti, remek eredménnyel zártuk a versenyt, azon a júliusi hétvégén minden összejött, persze pozitív értelemben. A Miskolc Rallye-ra, a Baranya Kupára is szívesen emlékszek vissza, de a Mecsek Rallye-t már kevésbé zártam a szívembe. A negatív dolgokkal én alapjában véve nem szoktam foglalkozni, nem is emelnék ki semmi ilyesmit az évből. Bár tegyük hozzá, hogy Kassán nem volt túl jó érzés elesni. De azt sem nevezném negatívumnak, mert nagyon sokat tanultam az esetből. Ha nagyon siet az ember, mert az abszolút értékelésben hajt egy jó pozícióért, akkor a szokásostól is jobban kell koncentrálni és a pályákat még figyelmesebben, a kitűzött céloknak megfelelően kell feldolgozni. Kassán ott követtem el hibát, amikor az ominózus kanyart nem kavicsosnak írattam fel. Ennek ellenére rettenetesen kavicsos volt, emiatt nem fértünk el ott az általam diktált tempóval. De az ember mindig tanul a hibáiból. Én is ezt tettem, levontam a megfelelő konzekvenciát.

Rallye2.hu: Csak az autótok változik 2016-ban?

Jánosa Ákos: Igen. A csapat és a navigátorom, Bruneckker Árpi marad, de sikerült meggyőznöm a tesómat Rubóczky Attilát, hogy jövőre egy-két aszfaltos versenyre ugorjon be mellém, mivel az ő tapasztalata jelentős szerepet játszott a veszprémi győzelmünknél. Biztos, hogy aszfalton is tud majd nekem hasznos dolgokat mondani, ami a későbbiekben az előnyünkre válhat. De ettől eltekintve természetesen Árpi ül majd mindig mellettem a jobb1-ben.

Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_00261

Rallye2.hu: Lesz még valamilyen tesztetek az évad előtt vagy már csak Egerben találkoztok az új Citroenetekkel?

Jánosa Ákos: Nem tudom, hogy miként vagy hogyan lesz tesztünk, de első számú tesztnek a Szilveszter Rallye-t tekintettük. Abból a szempontból valóban fontos tesztelni, hogy az idei évre új gumiszabályokat vezetnek be a Rallye2-ben is, ami minket elég komolyan érint, hiszen mindeddig Michelinnel versenyeztünk. Idén át kell térni egy új gumira. Ezeket kellene kipróbálni alaposan az évad előtt és lehetőleg nem élesben, a gyorsasági szakaszokon. Kicsit hátrányban leszünk azokkal szemben, akik eddig is Hankookot vagy Yokohamát használtak, de egy, maximum két verseny elteltével bele kell rázódni, annyi időnek elégnek kell lenni az abroncsokkal történő ismerkedéshez. Ezek a versenyek biztosan nem fognak jól esni, de a teszttel le tudnánk rövidíteni ezt az időszakot, hogy a lehető leghamarabb teljes erőbedobással harcolhassunk a kitűzött céljaink megvalósításáért.

Salánki Gábor

Reklámpartnereink:

MAGreen Kft. – Professzionális terményvédelem; CSMBT. Kft. Fémmegmunkálás; Medito Kft. – Játék nagykereskedelem; ASONÁJ 2003 Kft. Munka, – Tűz, – Környezet, – Védelmi Kft.; Alga ’93 Kft. – Vas, színesfém hulladék felvásárlás; Global Roll Kft. – LFP, Plotter papírok, médiák tekercsben; ConTruck Kft. Tengeri konténerszállítás; Kamiker Kft. Nyomda; Kállai Group Kft. – Építőipari kivitelezés; MIRA SAFETY Kft. Munka-, Tűzvédelmi Szolgáltatás, Autóalkatrész Kereskedelem; Automobile France Kft. Francia autóbontó; Cafe del Mar – Automata szolárium; HK Trans Kft- Ömlesztett áruszállítás,; V-System Tam – Informatika; TÉTÉNY – KER – Épületgépészet, HSC Motor Kft – Gépberendezések, ECS HUNGARY KFT – Amalidó

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!