Székesfehérvár-Rallye-2015.06.14-Rallye2-Salánki-Gábor_139Az egyik legüdébb színfoltja volt a Rallye2 Bajnokságnak Trabantjával Balázs Kornél, de sajnos csak két versenyen és ott sem a célig láthattuk küzdeni a kis világoskék kéthengerest és legénységét. Kornél, bár jól érezte magát a Rallye2-ben, most mégis a Historic Bajnokság irányába kacsintgat és ha minden terve valóra válik, akkor idén még némi tesztelésre, vagy legalább egy komolyabb főpróbára is lesz lehetősége mielőtt rajthoz áll élesben a nagyobb futamokon. Balázs Kornélt kérdeztük.

Rallye2.hu: Egy teljesen új autóval vágtatok neki a 2015-ös évadnak, mesélj nekünk kérlek a Trabantotok építéséről!

Balázs Kornél: A projekt azzal kezdődött, hogy vettünk egy kasztnit néhány évvel ezelőtt, ami szerencsére nem volt szétrohadva, nem kellett túl sokat foglalkoznunk vele és ezt kezdtük el a nulláról felépíteni. Szerkezetileg és motorikusan egyaránt. Szakszerűen megerősítettük, bekerült a bukócső, gátlók, motor, váltó, mindenből újat raktunk a Trabiba, ami a rengeteg munka végére elnyerte igazi versenyautós formáját.

Rallye2.hu: Mit terveztetek a tavalyi évre?

Balázs Kornél: Szerettük volna rallyesprinteken kezdeni az évünket és fokozatosan felépíteni a szezont, majd rajthoz állni a Székesfehérvár Rallye-n. Ám különböző problémák miatt a sprintekre nem jutottunk el, így Székesfehérváron kezdtük élesben az esztendőt. Ezelőtt a megmérettetés előtt valójában nem tudtuk rendesen tesztelni, az autót csak közúton használtuk, egyszerűen csak közlekedtünk vele, no meg egy-egy lezárt rövidke úton tehettük próbára, de ez messze nem volt elég ahhoz, hogy pontos képet kapjunk az autó tényleges állapotáról. Ezek a próbák nem voltak hasonlíthatóak a versenykörülményekhez, hamar vissza is köszönt a tesztek hiánya, ami megbosszulta magát az egész évben.

Mecsek-Rallye-2015-Salánki-Gábor_143

Rallye2.hu: Miben nyilvánult ez meg? Mi történt veletek a Székesfehérvár Rallye-n?

Balázs Kornél: Rögtön szembe találtuk magunkat egy olyan hibával, ami egy trabantos életét általában 20 évente egyszer keseríti meg. Nálunk az első versenyen kapásból eltört a laprugó. Ezen felül kerestük az autó jó beállításait, de a pokoli melegen kívül mással nem igazán volt problémánk. Miután az új motorunk előző tulajdonosa elárult nekünk néhány műhelytitkot, megtaláltuk a hibákat, amit előzőleg elkövettünk, ettől az autónk egyből feléledt, bár célba sajnos nem értünk.

Rallye2.hu: Még egy Rallye2-es versenyen, a Mecsek Rallye-n láthattuk a kis kék Trabantotokat a versenypályákon. Milyen volt számotokra az évadzáró mecseki futam?

Balázs Kornél: Nem sok jóra számítottunk a Mecsek Rallye-val kapcsolatba azután, miután megláttuk a versenykiírást. Azonnal feltételezhető volt, hogy nem ez lesz az év legjobb versenye a Rallye2 számára. A pályabejáráson azt gondoltuk, hogy az orfűi szakasz elég necces lesz a sötét és a várható köd miatt, de végül ez nem sokakat érintett. Minket se. Bár végül köd sem volt, no és sokaknak szakasz sem. A Trefort puszta törlésén is elcsodálkoztunk, nem éreztük jól magunkat a Mecsek Rallye-n. Meg a kuplungunk sem sokáig bírta, megadta magát, nem akart tovább dolgozni, mi pedig feladtuk a versenyt.

Székesfehérvár-Rallye-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_047

Rallye2.hu: Mivel teltek a napjaitok a Székesfehérvár és a Mecsek Rallye között? Versenyeztetek valahol?

Balázs Kornél: A navigátorom Mohácsi Laci a Baranya Kupán navigált Oberling Krisztiánnak, én pedig a Kassa Rallye-n ültem be Kovács Zsolti mellé itinert olvasni. A Trabink viszont ez idő alatt a garázsban pihent.  

Rallye2.hu: A Mikulás vagy a Szilveszter Rallye-n jártatok e?

Balázs Kornél: Lacika járt a Mikulás Rallye-n, én csak nézőként vettem részt a Szilveszter Rallye-n.

Rallye2.hu: Mi újság most az autótokkal?

Balázs Kornél: Elkezdtük a felkészítését a 2016-os évre. Teljesen új belsőt kapott.

Rallye2.hu: Milyen tervekkel várjátok az idei szezont?

Balázs Kornél: Idén valószínűleg a Historic Bajnokságot preferáljuk majd, hiszem most már adottak a feltételek ahhoz, hogy el tudjunk indulni a rendes korcsoportunkban.

Mecsek-Rallye-2015-Salánki-Gábor_149

Rallye2.hu: Akkor idén valószínűleg nem láthatunk titeket a Rallye2 mezőnyében…

Balázs Kornél: Igen.

Rallye2.hu: Vagyis nem…

Balázs Kornél: Hát igen.

Rallye2.hu: Az autó felkészítése hol tart jelen állás szerint? Kosárban a motor vagy már a versenykész állapothoz közelít?

Balázs Kornél: A motort még nem kaptam vissza, jelenleg is revízión van, emiatt némi csúszásban vagyunk. Az autó többi részét csak át kéne nézni. Az biztos, hogy a bal hátsó fékkel van némi problémánk, amit tudunk is pontosan, hogy mi, azt ki kell javítani, de azon felül nincsenek nagy gondok. Csak idő kéne rá, abból pedig nagyon kevés van. De a tervünk ugyanaz, mint 2015-ben. Az első éles versenyünk a Székesfehérvár Rallye lenne a tervek szerint, előtte pedig csak kisebb sprinteken szeretnénk rajthoz állni és kilométereket, tapasztalatokat gyűjteni. Reméljük ezúttal sikerül és Fehérvárra már egy jól kipróbált, megbízható autóval érkezhetünk. Nagyon köszönöm az idei évben nyújtott segítséget a családomnak, Mohácsi Lacikának, Cséplő Balázsnak, nagyon sokat tettek az idei két versenyünkért, valamint nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki bármit is tett azért, hogy az autó elkészüljön és Székesfehérváron valamint Pécsett rajthoz állhassunk vele.

Rallye2.hu: Hogy érezted magad a Rallye2 mezőnyében?

Balázs Kornél: Nagyon jól! Kitűnő hangulat volt ott hátul, ahol mi autóztunk a P csoport előtt, után, attól függően, hogy hová soroltak be minket a mezőnybe. Nem lett volna és nincs is igazából semmi gond a Rallye2-vel, ha több figyelmet kapna és többször, több helyen hangoztatnák a Rallye2-vel kapcsolatos dolgokat. Szerintem a társaság nagyon jó, a Rallye2 Bajnokság pedig egy kitűnő lépcsőfok lehet a MARB versenyei után a fiatalokna, a versenyekkel kapcsolatban pedig nem tapasztaltunk komolyabb problémát. Ideértve a Kassa Rallye-t is, ahol azért akadt néhány érdekes szituáció a szlovák rendező részéről. Csak egy kicsit többet kéne foglalkozni a bajnoksággal, jobban oda kellene figyelni rá. Az biztosan nagyon jót tenne a Rallye2-nek.

Székesfehérvár-Rallye-2015.06.14-Rallye2-Salánki-Gábor_138

Rallye2.hu: Ha ez megvalósulna, akkor látnál esélyt arra, hogy inkább a Rallye2-ben folytasd a versenyzést, mint a Historic Bajnokságban.

Balázs Kornél: Hát nem tudom. Föntebb elég határozottan mondtam, hogy idén már a Historic-ot tervezzük, de nem tudom. A mai napig erősen gondolkodom azon, hogy hová adjam le a licenckérelmemet. De inkább a Historic felé húz a szívem, már csak a kialakulóban lévő gumimizéria miatt is. Az új szabályok nekem egyáltalán nem kedveznek. A meghatározott két gyártó úgysem tud olyan gumit adni, ami jó lenne a Trabantra. Ha célba is érnénk más márkájú gumikkal akkor sem kapnánk érte pontot vagy kupákat. Ezért a jelenlegi bizonytalanságom ellenére is egyre inkább a Historic felé billen a mérleg nyelve. Pláne úgy, hogy tudomásom szerint még egy-két trabantos kategóriatársra is számíthatunk. Most tehát az a feladat, hogy időt találjunk a felkészítés folytatására. Aztán folyt. köv. Hogy végül hol? Ez még a jövő zenéje. Majd meglátjuk…

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!