Ivony Csaba és Kreicsi Bálint annak ellenére is maradt a P13-as géposztályban, hogy az idei évtől kezdve nem értékelik a Rallye2 Bajnokság összetettjében a kategóriát. Csabáék teljesen hibátlanul abszolválták a visszatérő versenyüket, Egerben. Mind a hét gyorsasági szakaszt, teljesítették, kitűnően érezték magukat a mátrai pályákon, és most nagy lendülettel készülnek a Miskolc Rallye-ra, ami után valószínűleg óriási változás fog beköszönteni a nógrádi páros háza táján. Ivony Csaba foglalta össze nekünk az év eleji történéseket.

Hogyan érintett titeket a P13 „likvidálása” a Rallye2 Bajnokság abszolút értékeléséből? Felmerült e az autócsere lehetősége?

Igazából sehogy sem érintett. Nem mondom, hogy maradéktalanul egyet értek a szabályozással, jó lenne tudni a valódi okokat. A tavalyi évben egyedül Miskolcon szereztünk pontot az abszolútban, máshol esélyünk sem volt. Idén sem lesz ez másként, az autó technikailag nem változott, elég gyenge a motor és az én tudásom sem elegendő az abszolút kategória sikereihez. Ezért az autócsere lehetősége fel sem vetődött bennünk. Imádom az autómat, a megbízhatóságot helyezem inkább előtérbe.

Tavaly, Komlón összetörtétek a BMW-teket. Hogy sikerült az újjáépítése, hogyan készültetek Egerre?

A Baranya Kupán történtek miatt el kellett engednünk a szeptemberi Salgó Rallye-t, ezért volt idő összerakni az autót. Gyakorlatilag a lakatos munkát követően teli fényezés következett. Az összerakás az Eger előtti napokban fejeződött be. Amit tudtam, megcsináltam én, a futómű, az elektronika, a motor rendbe tételét Bálint vállalta magára. Nagyon köszönöm neki! Bíztunk benne, hogy a motorban találunk némi tartalékot, ezért elvittük programozni. Hát, sajnos csak 143 LE jött ki belőle. 🙂  Ettől függetlenül nagyon vártam Egert. Tavaly ez volt az első igazi Rallye2-es futamom, remek volt a hangulata, idén is erre számítottam.

Ilyen is lett? Milyen volt nektek az Eger Rallye?

Kezdjük azzal, hogy egy pálya kivételével minden más volt idén. A szuperspeciál remek ötlet volt, jó lassan abszolváltuk is. 🙂 Parádsasvártól nagyon tartottam, soha nem vezettem még ilyen pályán. Egyszer navigáltam itt Bálintnak, de az is nagyon rég volt. A verseny előtt négy órát aludtam csak az izgalom miatt. A baranyai esés óta nem mentem a versenyautóval, ezért még „bennem volt az ütés”. Az első kör után viszont megnyugodtam. Sőt, ki merem jelenteni, imádtam a parádsasvári szakaszt. Az autó is nagyon szépen viselkedett rajta. Már csak nekem kell bátrabbnak lennem. Bálint nagyon sok hasznos infóval látott el a verseny közben, remek navigátor lett belőle. 🙂 Pétervására megint nagyon jó volt, hasonlóan az előző évhez, ahol fordítva mentünk rajta. Verpelét nem a szívem csücske, de kezdem megszeretni. Szerencsénk volt, hogy az első körben etap lett, fel tudtuk írni a kihordásokat, nem számítottam volna rá.

Aztán este a Dobó tér hangulata… Felejthetetlen! Kaland, műszaki hiba nem hátráltatott bennünket, igazán remek nap volt.

Miskolcon ott lesztek e? Ismerősek és szeretitek e a borsodi pályákat?

Igen, tervben van Miskolc. Láttuk az előzetes kiírást, kemény lesz! A Sáta-Sáta gyorson mentünk már, de fordított felállásban. Az autó nem fog változni addigra, éppen ilyen erőtlen lesz sajnos. Ezért a cél nem lehet más, mint eddig: élvezni a hétvégét, esetleg pontot gyűjteni. Ha Miskolc rendben lesz, utána útkeresés következik, eddig csak erről a két versenyről beszéltünk.

Miért? Utána mi lesz?

Bálint épít egy gyönyörű BMW E21 Historic autót és azzal szeretne indulni. Visszaül pilótának. Azt megbeszéltük, hogy ha nem esik egybe Historic és Rallye2 futam, akkor navigálok neki és viszont. De úgy látszik, ilyen csak Nyíregyházán lesz. Ezért még sok a kérdőjel.

Jó, hogy a tavalyi évet említetted. Hogy érezted magad tavaly a Rallye2 mezőnyében? Elmondtad akkor, hogy te vagy a „legidősebb kezdő”. Ma is így gondolod?

Többször említettem, hogy nagyon tetszett a tavalyi év. Jó volt egy kicsit „autóversenyzőt játszani”. Idén sincs más tervem, mint a célba érés azokon a versenyeken, ahol indulunk. Megpróbálok még precízebb lenni, Baranya megmutatta, hogy egy kis hiba után mennyi munka következik. Ez nekünk hobbi, munka mellett, saját költségvetésből. Ezért nagyon szeretnék vigyázni az autóra. Olvastam a cikkedet Molnár Feriékről. Azt kell mondjam, megértem őket. Csak nekem a Rallye2 lassan ötven évesen még túl friss élmény! 🙂

Rallye2.hu – Ivony Csaba

Korábbi cikkek:

Átestünk a tűzkeresztségen, Szombaton abszolút időket autóztunk, Én vagyok a legidősebb újrakezdő

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!