Ivony Csaba és Kreicsi Bálint Székesfehérváron is hozta azt, amit egy kezdő párostól elvárhat az egyszeri rallye szurkoló. Biztos kézzel terelgették compact BMW-jüket és sokat tanulva célba értek Székesfehérváron. Csabáék a Veszprém Rallye-t kihagyják, de izgatottan készülődnek az augusztusi Baranya Kupára, ahol rengeteg olyan dologra számítanak, amivel még nem sűrűn találkoztak eddig, a pályafutásuk során. Ivony Csabával beszélgettünk.

Hogyan készültetek, mivel telt az időtök az előző versenyetek óta?

Miskolc után megint a pályabejáró autónkkal kellett egy kicsit foglalkozni, mert odalett a kipufogó rendszer. A versenyautóhoz gyakorlatilag nem kellett nyúlni. Zavart is ez, féltem tőle, nehogy Fehérváron majd előjöjjenek olyan problémák, amit meg lehetett volna előzni. Az időjárás előrejelzéseket elnézve attól is tartottam, hogy nem lesz megfelelő gumiabroncsunk, a fehérvári versenyhez. Legutóbb beszéltünk magunkról, most azért had térjek ki a versenyautóra egy kicsit. Ez a kis Compact, amivel megyünk egy alap motorral felszerelt versenyautó, szívósorral és programozható vezérléssel. A motor sem csattan ki az erőtől, mindössze 152 LE. Szóval olyan Windows 95, vagy Compact 1.0, kinek hogy tetszik. A futómű sem extra, látszik is a fotókon, hogy kicsit beül a háta. Azért megyünk 18-as kerekekkel, mert ez volt. Tudjuk, hogy nagy az autónak. A fékek utcai elemekből épültek fel, de nekem tetszik. Szóval az autó így tökéletes erre az évre, ahogy van. Majd ha felnőttem hozzá, fejlesztünk rajta egy kicsit.

Hogy sikerült Fehérvár, hogy éreztétek magatokat?

Ismeretlen pályákon autóztunk, de ismeretlen volt minden más egyéb is. Próbáltam videókat nézni, az első két gyorsról találtam is. Viszont Oroszlányról még ennyi infónk sem volt. A szombat nagy rohanással telt, nagyon féltem tőle, hogy nem tudunk megfelelő itinert írni. Azt sem tudtuk, hogy hol kezdjük. GPS-t pályabejárásra még soha nem kaptunk, a kapkodás miatt nem is foglalkoztam nagyon vele. Bálint szólt, hogy szerinte néha gyorsan megyünk. Este az eligazításon meg is lett az eredménye, négy gyorshajtásunk hozományaként, 2 perc büntivel indult a vasárnap. Viszont így a szombatot a maximális sebesség szempontjából mi nyertük ? Hozzáteszem, aki nem járt még ezeken a pályákon, szerintem nem tud precíz itinert írni úgy, hogy betartja a sebesség korlátozást. Vagy profinak kell lennie. Így is volt olyan kanyar bőven, ahol alá vagy fölé becsültük az infót.

A vasárnappal kapcsolatban vegyesek az érzéseim. A pályák nagyon jók voltak. Az első két gyors változatos volt, nagyon tetszett. A harmadikra nem maradt sok időnk, itt voltak gondok. Le is csúsztam egy helyen, de szerencsére voltak nézők, akik visszatettek, köszönjük szépen nekik! Sajnos a második gyorson láttuk Határ Attiláékat megint félreállni, nagyon rossz érzés volt. Salgótarjánból mi ketten indulunk a Rallye2 mezőnyében idén, nagyon szurkolok nekik, hogy összejöjjön végre a megérdemelt eredmény. Szervezés? Szerintem itt a Rallye2 alá lett rendelve az ORB mezőnyének. Eleve a 76 km gyors nem sok, ebből még kimaradt az utolsó szakasz, úgyhogy kilométer hiányos érzésem volt. Mentünk volna még. Ahogy mondtam, ez az év tanulásé, tanultam volna még Fehérváron. A fehér aszfaltot, a kanyarsebességet, a gumik tapadását, stb. Remek lett volna, ha lett volna egy harmadik kör az 1-es és 2-es gyorssal. Ez még az időbe is belefért volna.

Folytatás?

Veszprém kimarad, a Baranya Kupát viszont nagyon várjuk. Ahogy hallom az előzetes információkat, érdekes verseny lesz. Esti gyorsasági, két napos verseny, stb. Mivel itt – ha jól tudom – a Rallye2 és a Historic megy, nem leszünk alárendelve senkinek.  A gyorsok nekünk teljesen újak lesznek, itt csak navigáltam jó pár évvel ezelőtt. Érdekes kihívása lesz a komlói futamnak, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint nem tudunk szervizcsapatot vinni, magunknak kell megoldani mindent. Ha valamelyik csapat tud esetleg segíteni, azt megköszönnénk! Legalább a tankoló zóna feladatait kiszerveznénk 🙂 Addig is sok sikert Veszprémre a többieknek, velünk pedig a Mecsekben találkozhattok újra.

 

 

 

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!