Ikotics Mátyás és Molnár Fanni nagyon közel járt az élmezőnyhöz a Mecsek Rallye-n, Top5-ös idővel kezdték a versenyt, de egy baki és egy láthatatlan tuskó megakadályozta őket abban, hogy a második szakaszon és utána is folytassák a kiváló szereplést. Ikotics Mátyással beszélgettünk.
Salgótarjánban volt minden bajotok, többek közt öledbe esett a kormányoszlop, és más, hasonló nyalánkságok is borzolták a Hondátokban a kedélyeket. Sikerült felkészülnötök a hazai versenyetekre, a Mecsek Rallye-ra?
Pici szívem egyik régi vágya volt, hogy végre egyszer mezőnyben mehessek a Mecsek Rallye-n, így már az is óriási boldogság volt a számomra, hogy Fannival átgurulhattam az 56. alkalommal megrendezett ikonikus futam rajtdobogóján, a pécsi Széchenyi téren. Atom nagy álom beteljesülése volt ez. Azt viszont sajnáltam, hogy annyira zilált előzmények után vágtunk neki ennek a versenynek, mint amilyenekből a Salgó Rallye után talpra kellett állítanunk az autónkat. Kevés kilométert mentünk Salgótarjánban, ráadásul még én sem mentem sokat, mondhatom, hogy a pályafutásom elején járok, csak régen csipegetek már innen-onnan egy-egy kicsit a rallye-ból. Tudtuk, hogy újra azzal kell foglalkoznunk, hogy keressük a tempónkat, megpróbáltam úgy belőni a ritmust, a sebességet, hogy okos, higgadt, koncentrált versenyzést mutassunk be a Mecsek Rallye pályáin. Igyekezetem ellenére okoztam magunknak többször is meglepetéseket.
@rallye2.hu Ikotics Mátyás-Molnár Fanni Mecsek Rallye 2023 Rallye2 Gy1 Árpádtető-Abaliget Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying
Csak az álom volt atom nagy, vagy az izgalom is? Jártatok már azelőtt is az árokban, mielőtt úton Alsómocsolád felé egy másik árokban végeztétek volna. Mi történt veletek?
A versenyünk beszámolója nem lesz egy hosszú történet.
Én is attól félek, hogy a bevezető rész hosszabb lett… 😉
A Mecsek Rallye-nk, amíg mentünk arra egyértelműen rávilágított, hogy a versenygumik használatáról és viselkedéséről még van mit elsajátítanom. A visszajelzéseket kell megtanulnom, megéreznem. Korábban még nem mentem ilyen, az ideihez hasonló költségvetéssel, most jobb lehetőségeink vannak, több a választásunk, ezeket az abroncsokat még nem ismertem meg kellőképpen. Utólag egyébként rájöttem, hogy nem sikerült a megfelelő gumikat kiválasztani, közepeseket raktunk fel, pedig kemények kellettek volna, de nem szomorkodok emiatt, ez is egy tapasztalat. Nem vettem észre, nem éreztem, hogy elmelegedtek az abroncsok. Az orfűi elágazásig, amíg le nem estünk az útról, – ezt többek közt Bútor Róbert, Ifj. Érdi Tibor és Geiger Máté is megtette korábban – addig jó volt a tempónk. Olyannyira, hogy Czékmány Norbiékkal, akik harmadikak lettek az Árpádtető-Abaliget szakaszon, a kalandot leszámítva majdnem azonos időt autóztunk. Az elsőtől nagyjából tíz másodperccel maradtunk le, és ebben a hátrányban az árokjáráson kívül voltak az izgalomból fakadó melléváltások, maradt bent idő, de egyértelmű volt, hogy a tempónk jó. Mecsekpölöske után, a második gyorsaságin végleg leestünk az útról, ám egyáltalán nem mentünk ész nélkül. Kisvaszar széles részét jól meghúztuk, tetszett, jól éreztük magunkat, Fanni remekül diktált. Egy itinerprobléma miatt estünk be végül, amit az addigi teljesítményünktől egy sokkal kisebb baki eredményezett. Kívülről megzavartak egy pillanatra, kiestünk a ritmusból, én gyakorlatilag nem fogtam föl, hogy a kanyar vége betörik, és némi tájékozódási gond is akadt. A lényeg, hogy ugyanazzal a tempóval mentem volna végig, mint, amivel elkezdtük a kanyart, de az nagyon sok volt oda. Lecsúsztunk az útról, az árokban pedig találkoztunk egy tuskóval, aminek nekimentünk, és kettétörte az egyik első lengőkart. Ennyi történt, nem az orfűi árokjárás miatt kellett feladnunk a futamot, mint, ahogyan azt több helyről hallottuk.
Egerben folytatjátok a bajnokságot?
Elég sűrű most a versenynaptár és az élet is, azt tartom reálisnak, hogy Egert kihagyjuk, és legközelebb a Győr Rallye-n állhatunk rajthoz, ha másképp nem döntök. Jelenleg semmi sem biztos. Elgondolkodtam azon, hogy sok gondunk van az autóval, – mondjuk a Mecsek Rallye-n épp nem volt – műszaki hibákkal küzdünk sokszor, és mióta nálunk van csak toldjuk, foldjuk folyamatosan, tudjuk, hogy van a Hondával dolgunk. Idén a kategóriánk sem túl népes, Pécsen is egyedül mentünk, a bajnokságot a két nulla pontos, és egy kihagyott versenyünkkel szerintem elengedhetjük. Az is megeshet, hogy alátétre szedjük a kocsit, és alaposan gatyába rázzuk a következő szezon kezdetére, esetleg az ideinek a végére. Meglátjuk…
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor