Kocsis Imre Géringer Zoltánnal valószínűleg ott lehetett volna a Mecsek Rallye öt legjobb párosa közt, ha az első szakaszon nem gáncsolja ki őket a technika ördöge. A fiúk viszont felálltak, a gázba tapostak, a célban pedig annak örülhettek, hogy kiváló tempóval versenyeztek a Pécs környéki pályákon.
Navigátort váltottál, Géringer Zolival érkeztél a Mecsek Rallye-ra. Mit vártatok a közös munkától és a pécsi versenytől?
Gyorsak szerettünk volna lenni és Zolika meg is ígérte, hogy becsülettel hajtani fog engem. Csak erre az egy versenyre kértem meg, hogy üljön be mellém, nagyon hálás vagyok, hogy elfogadta a meghívásomat a Mecsek Rallye-ra. Örültem, mert tudtam, hogy remek navigátor és jó pilóta, nem véletlenül lett a P12-es kategória bajnoka, ezért is gondoltam, hogy kifejezetten hasznos lesz, ha ott ül mellettem. Gyorsulni akartam vele az év eleji tempómhoz képest, de megbeszéltük már a legelején, hogy semmiféle bizonyítási vágy nem lesz egyikünk részéről sem, csak jól akartuk magunkat érezni.
@rallye2.hu Kocsis Imre-Géringer Zoltán Mecsek Rallye 2023 Rallye2 Gy1 Árpádtető-Abaliget Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying
Ez nagyjából sikerült, a pályákon remek részeredmények születtek, de került egy kis por a gépezetbe. Mi történt veletek a gyorsaságikon?
Az első szakaszon, 500 méterrel a cél előtt, Abaliget előtt, egy erősen emelkedő úton megállt az autónk. A javítás kb. 3,5-4 percet vett igénybe, ezt bent hagytuk a szakaszon, és tudtuk, hogy ezt ebben a mezőnyben, sőt, semmilyen mezőnyben nem lehet behozni. Eltört egy bilincs és szétcsúszott a benzincső. Megjavítottuk, indultunk tovább, de óriási volt az időveszteség.
Zolikát megkérdeztem, hogy van e kedve így folytatni a versenyt, ő azt mondta, hogy természetesen igen, szeretné, ha tovább mennénk. Ez mondjuk abból a szempontból jó döntés volt, hogy egy kiváló tesztlehetőség kerekedett a Mecsek Rallye-nkból, és ezt remekül ki is használtuk. Folyamatosan a Top5-ben autóztunk, egészen a célig dobogós időket értünk el, a kategóriánkban a második, harmadik pozíciót tartottuk volna, ha nem zsebeljük be a majdnem négy perces hátrányunkat a legelején. Tanulságos futam volt. Elég stabilan mentünk, a Nyerges és a Salgó Rallye-hoz képest sokat gyorsultunk, de próbáltunk a szakaszokon magunkhoz képest is fokozni a tempót. Semmilyen kalandunk nem volt, ahol olajos volt a pálya aszfaltja ott óvatosabbak voltunk, azokat az apróbb megcsúszásokat nem nevezhetjük kalandnak, figyeltünk rá. Lassítót nem találtunk el, büntetést nem kaptunk, így a kategóriánkban a hetedik, az összetettben pediga 12. helyen végeztünk. Annak örültünk, hogy nem mi lettünk az utolsók. 🙂
Hogyan tovább?
Ahogy mondtam, Zolika csak egy alkalommal olvasta az itinerem, az Eger Rallye-n, illetve az év hátra lévő három versenyén Bakos Pistivel fogok versenyezni. Az idei évre kölcsön adta őt nekem Györkő Józsi. Pisti jó navigátor, a Mecsek Rallye-n Molnár Zolival ment, meg is szerezték az abszolút értékelés bronzérmét. Eddig nem mentünk még együtt vele, a videók alapján látom, hogy ha ezen a három versenyen összeszokunk, akkor gyorsak tudunk majd lenni a futamokon.
Az Eger Rallye pályái közül autóztam már a bátorin, valamint a sirokin, a Szarvaskő-Egerbocs egyelőre ismeretlen nekem. Rövid szakasz, belsőkamerás felvételek alapján a többihez hasonlóan tempós lesz, négy perc körüli időket futnak rajta a versenyzők. Jól felírjuk, a másik két pályán pedig megpróbáljuk az elmúlt év tapasztalatait kamatoztatni. Mint mindenhol máshol, Egerben is számítunk a helyi erők nagyobb számú megjelenésére, de úgy akarunk versenyezni, hogy gyorsak legyünk, a Top5-ben ott lehessünk a verseny legvégén.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor
@rallye2.hu Kocsis Imre-Géringer Zoltán Mecsek Rallye 2023 Rallye2 Gy4 Árpádtető-Abaliget Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying