Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_122Kalandos versenyként kerül be az Ifj. Kanyik Antal-Balló Pál duó emlékei közé a Székesfehérvár Rallye, amin ráadásul Diesel Fiat Grande Punto Abarth-juk a benzines vetélytársakhoz viszonyítva kevésbé tűrte szó nélkül a forróságot, aminek többször is hangot adott a verseny folyamán, visszavetve ezzel Antiékat is eredménylistán. Ifj. Kanyik Anti mesélt nekünk fehérvári tapasztalatairól.

Rallye2.hu: Kezdjük a székesfehérvári felkészüléssel. Hogy sikerült nektek?

Ifj. Kanyik Antal: Elég jól. Tudtuk, hogy meleg lesz és erre már a felkészüléskor is nagy figyelmet fordítottunk, és az autónak is megadtunk mindent, amit csak egy verseny előtt kell és lehetséges. Sikerült új gumikat is vásárolnom, tehát ezt a részt nyugodtan kipipálhattuk. Véleményem szerint a pályabejárás is remekül sikerült, jól fel tudtuk írni mindegyiket, bár később volt néhány meglepetés. A kőhányási szakasz nyomvonala már ekkor nagyon tetszett. Itt-ott találkoztunk gödrökkel, felhordással, de ezeket pontosan beírtuk az itinerbe és emiatt is érzem úgy, hogy jól felkészülve vágtunk neki a Székesfehérvár Rallye-nak. A harmadik gyorsasági az nem nagyon nyerte el a tetszésem. Elrajtoltunk és szinte végig padlógázon autóztunk, csupán a cél közelében volt néhány derékszögű kanyar, de ezektől sem lett ebből a gyorsból rallye pálya. Az Oroszlány-Pusztavámot már régről ismertük, néhány éve mentem már rajta, csak talán a másik irányba. Itt el kellett hinni, hogy tapad a gumi, hogy kicsit sodródva lehet közlekedni a fehér aszfalton. Ez is egy élvezetes pálya volt szerintem.

Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_642

Rallye2.hu: A verseny mennyire nyerte el a tetszésed?

Ifj. Kanyik Antal: Jó volt. A rendezés rendben volt, a pályák rendben voltak, a szervizbe normális helyünk volt rendben be tudtunk állni. Minden belefért az időbe, nem tudok rá komoly panaszt mondani, csupán egyetlen észrevételem volt. Néhány kategóriában, köztük az enyémben is kizárólag az első helyezett kapott kupát, holott a kiírásban úgy szerepelt, hogy az első három helyezett párost kupákkal fogják díjazni. Másodikak lettünk, meglepődtünk, hogy nem kaptunk kupákat. De ez nem csak a P csoportban volt, hanem több géposztályban is találkoztunk ezzel a dologgal.

Rallye2.hu: Hogy bírtátok az extrém időjárást?

Ifj. Kanyik Antal: Mi még bírtuk úgy ahogy, tudtam folyamatosan koncentrálni nem volt baj. Az autónknak volt leginkább melege. Az első kör után néha-néha betiltogatott, ami azt jelenti, hogy vészprogramra állt át. Le kellett áramtalanítani, majd újra áramot adni neki ez pedig rengeteg időt elvitt tőlünk. Sokat is vesztettünk ezzel, mert az abszolút hetedik helyről csúsztunk folyamatosan visszafelé egészen a tizenegyedik helyig. A kategória második helyét tudtuk tartani, de egyre távolabb kerültünk a géposztály vezető pozíciójától. Az egyik szemem sírt emiatt, a másik pedig nevetett, hiszen azt tudtam, hogy meglesz az eredmény, a bajnokságban pedig tudjuk növelni az előnyünket, de nem a maximum pontszámmal. Az ilyen esetekre ki kell találnunk valamit. A mi Diesel autónk a benzinestől még érzékenyebb az ilyen pokoli melegre. Nekem az ideális hőmérséklet egy versenyre 15-20 Celsius fok körül lenne. Most pedig volt 35 fok…

Rallye2.hu: Élményetek, kalandotok, ha jól tudom akadt néhány a verseny folyamán.

Ifj. Kanyik Antal: Jól informált vagy, kaland az volt bőven. 🙂 Mindjárt az első szakasz célkanyarjában akadt egy kis izgulni valónk. A tréningen felírtam, hogy jobb3 harmadikkal, sodor, nyomban. Elég nagy lendülettel értünk oda és szerencsénkre előttünk már hagyott valaki egy nyomot, amit intő jel volt a számomra. Ettől függetlenül mi is kiugrattunk mind a négy kerékkel, mentünk a fűben, majd sikerült célba érnünk a fotocellán keresztül. Ez volt az egyik kalandunk. Az első körben kiderült még, hogy egy kanyart jobb3-nak írtam, de igazából ez egy jobb34 volt, no itt majdnem leestünk az útról, de a kézifékkel megoldottam az esetet. A meleg miatti betiltogatások miatt Pali, a navigátorom elvesztette a ritmust és ebből volt is némi bonyodalom és mintegy három kilométert fejből mentem. Érdekesség, hogy mindezek ellenére sikerült javítani az időnkön! 🙂 Az oroszlányi gyorson van egy kitérős, kiugratós rész az útra. Elsőre én azt elvállaltam harmadikban, padlógázzal és akkorát sikerült ugranunk, hogy majdnem beestünk a bal oldali bokorba, árokba. Következő körben már egy kicsit óvatosabban értünk oda, jobban megfékeztem az autót. Pont elég kaland volt ez. Igazából ezek voltak a nagyobb sztorik, az úton maradtunk, amikor pedig lecsúsztunk mindig visszataláltunk valahogy, nem volt tuskó, fa vagy kő a fűben, szerencsénk volt.

Rallye2.hu: Szombathelyen nem találkoztunk, kicsit tartok tőle, hogy Veszprémbe sem jöttök. Következő versenyetek?

Ifj. Kanyik Antal: Ha minden igaz, akkor Komló, Baranya Kupa.

Rallye2.hu: Jól sejtettem. Miért nem akartok Veszprémben indulni?

Ifj. Kanyik Antal: Valóban nem tervezzük. Ettől függetlenül én szeretem Veszprémet, Mikulás Rallye-n szoktam is menni, az is megfordult a fejemben, hogy a Zsigulival el kéne indulni, de nem akarok egy autót sem tönkretenni a veszprémi murván, majd gyakorlatilag restaurálni azt.  Inkább azt az utat választjuk, hogy alaposan felkészülünk a Baranya Kupára, minden téren maximálisan, plusz figyeljük az ellenfeleinket, hogy miként szerepelnek Veszprémben, ha mennek, és a hátra lévő három versenyen – Komlón, Kassán és Pécsen- megtartani a vezető helyünket.

Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_119

Rallye2.hu: Mennyi esélyt látsz erre?

Ifj. Kanyik Antal: Technikai sportot űzünk, bármi lehet, de a célokat kitűztük, azok megvannak. A kategóriánk erős és kemény, ha az első háromban végzünk az is jó, de minden versenyen ott szeretnék lenni az abszolút első tízben, amit úgy érzek hozható is. Székesfehérváron ugyan a 11. helyen végeztünk, de ezt a technikai gondok számlájára írjuk, mivel a meleg miatti betiltogatások, a problémák előtt a hetedik helyen mentünk, tehát nem hiszem, hogy elérhetetlenek lennének a kitűzött céljaink. Komlón pedig újra támadunk.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!