Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_171A meleggel, a gumikkal és a beállításokkal gyűlt meg leginkább a baja Erdélyi Gyurinak és Dredán Gyurinak, akik az A/5-ben most még csak barátkoznak Suzuki Swiftjükkel. A kis Szuszka megbízhatóan célba ért, de utasai olykor nem csak a hőség miatt verejtékeztek, rengeteg szerencsés kalandban volt részük a Székesfehérvár Rallye-n. Erdélyi Gyurival beszélgettünk.

Rallye2.hu: Hogy sikerült a felkészülésetek az év negyedik futamára, a Székesfehérvár Rallye-ra?

Erdélyi György: Szokásunkhoz híven, még az utolsó pillanatokban is nagyban ment a szerelés, a fékkel voltak gondjaink, de sikerült orvosolnunk a problémát, el tudtunk indulni. A verseny során hiányoltam az autóból az erőt, pedig tudjuk, hogy nem nevezhetnénk egy erőgépnek. Meglátja az emelkedőket és küzdeni kell vele mert vissza akar fordulni! 😀 Tehát az erő az hiányzik, a széria váltó, ami benne van szintén nem túl kóser. Most van rá reményünk, hogy a váltón és az elektronikán tudunk valamennyit fejleszteni, reméljük, hogy így egy kis erőt és nyomatékot tudunk ezzel csalni bele.

Rallye2.hu: Nem túl régen hajtjátok még ezt az autót.

Erdélyi György: Eddig két versenyt mentünk vele, az első Szombathelyen murvás volt, az Iseum Rallye. Mentünk, ott voltunk, jól éreztük magunkat és most a Székesfehérvár Rallye volt a második futamunk a Suzukival. Gyűjtjük a kilométereket, ismerkedünk az autóval, mert a beállítások nem igazán akarnak jól sikerülni. Most van reményünk, hogy kapunk egy kis segítséget a rugózás beállításához, ami jól fog jönni, mert vagy lapjával előre, vagy pattogva, az első két keréken lehet az autóval közlekedni. Szokni kell, meg kell tanulnom kontrollálni a viselkedését. Viszont nagyon strapabíró kisautó ez, azt már látom. Kapott Székesfehérváron eleget, mégis célba értünk vele. Ez pedig nagy öröm számunkra. Csak folytatni kell az ismerkedést.

Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_083

Rallye2.hu: Mennyire tetszettek a pályák?

Erdélyi György: Őszintén bevallom, hogy az első szakasz, a Kőhányás az nagyon. Én amúgy is egy olyan pilóta vagyok, aki kedveli a szűk, trükkös, visszafordítós gyorsokat, ahol van tennivaló. Az ilyen jellegű pályák fekszenek nekem leginkább. Ezt itt megkaptam maradéktalanul. Az autópálya jellegű gyorsaságik nekem nem jönnek be. A másodikban mindkét stílust megtaláltam, a harmadik szakasznál pedig van egy kis hiányérzetem, sokat gondolkodtam már rajta, hogy vajon miért került bele a verseny programjába? Tavaly is volt, de akkor mintha azért hosszabb lett volna… Tavalyról volt itinerünk, akkor még Zsigulival mentünk, sajnos akkor csak egy szakaszt tudtunk menni, de én így emlékszek. Most célba tudtunk érni, ez óriási öröm volt, és elárulhatom, hogy mi is bitangul megküzdöttünk a meleggel.

Rallye2.hu: Csak nektek volt csak melegetek, vagy az autót is megviselte a hőség?

Erdélyi György: A motort, az autót és minket is nagyon megkínzott a forróság. Az autó sem tudott már olyan jól menni a végén és hát mi sem voltunk már akkor a toppon. Az ember testét sem erre a kánikulára tervezték pláne nem zárt autóban, felhúzott ablakokkal, sisakban, tűzállóban, szerencsétlen autó is csak a meleget tudta befelé nyomni. Mindhármunknak melege volt. Ilyen körülmények között már az is siker volt, hogy célba tudtunk érni.

Rallye2.hu: Az eredményetek milyen lett?

Erdélyi György: Harmadik helyen zártunk, bár elég sokat kaptunk, ám szerintem ez egy nem rossz eredmény. Pláne ha azt figyelembe vesszük, hogy az előttünk végző autókban mi van benne, mit tudnak és, hogy a mi autónk mit tud. Ezeket figyelembe véve szerintem nem is kaptunk sokat.

Rallye2.hu: Volt valami problémátok, kalandotok?

Erdélyi György: A gumikkal folyamatosan harcoltunk. A harmadik gyorson kaptunk egy defektet, ami az első gyors számlájára írható. 3 felnink ment kárba. A bal oldalon mindkét kereket leütöttük, a jobb hátsót elég csúnyán ráadásul volt egy lassú defektünk is. Nem volt tudtunk vele foglalkozni, mert nagyon ki volt számolva az idő, a rajtban szóltak is hogy nagyon lapos a jobb hátsónk és az el is durrant menet közben. A gátlónk szerencsére megúszta, de egy gyors kerékcsere következett. Az utolsó gyorsra a bal oldala lett megint lapos, az elsőben 1.5, a hátsóban 1.2 Bar volt a nyomás, de volt ideje visszahűlni a szakasz előtt, úgyhogy innen óvatosba kapcsolva eljutottunk a célig. Kalandokból is kijutott bőven. Volt, hogy jött az árok, mi keresztbe álltunk és igazából nem tudtuk, hogy mi lesz ebből. A kalandok viszont örömkalandok voltak, mert mindegyik jól végződött, semmi baj nem volt belőlük, nem estünk be sehová és ennek nagyon örültünk.

Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_611

Rallye2.hu: Következő versenyetek?

Erdélyi György: Szeretnénk menni Veszprémben, dolgozunk rajta, hogy ott lehessünk. Egy dolog van: a rugókkal, a gátlókkal valamit kezdenünk kell. Főleg a hátuljával. Úgy néz ki, hogy a jövő héten kapunk egy kis segítséget ezekkel kapcsolatban, remélem tudják majd orvosolni a problémát, hogy ne pattogjon ennyire nagyon és kezelhetőbbé válik a Suzuki. Ha ez összáll, akkor megyünk Veszprémbe, de amúgy nem terveztük.Mint mondtam tanulni kell még az autót, Veszprémben még nem mentem soha, biztos tudnék belőle tanulni. Azt hallottam, hogy a veszprémi pályák kinyírják az autót, de ez egy Suzuki! Mi pedig úgy tudjuk és tapasztaltuk eddig, hogy a Suzuki igenis egy strapabíró versenyautó.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!