Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_095Nagyon hamar véget ért a Székesfehérvár Rallye Blahó Norbinak és Gálik Katának, mivel Ladájuk úgy gondolta az első kör vége előtt, a harmadik gyorsasági szakaszon, hogy ő köszöni szépen, de elege volt a versenyzésből és inkább a tréleren hűsölne a hazafelé tartó úton, és pihenne egy nagyot a Baranya Kupáig. A váltó adta meg magát. A rövidke versenyről Gálik Katát kérdeztük.

Rallye2.hu: Hogy zajlott a felkészülés a versenyre?

Gálik Kata: Hát bevallom őszintén nem sok felkészülés volt a Székesfehérvár Rallye előtt. Fél éve nem ült egyikünk sem versenyautóban, egy-két tököli autózást leszámítva. Fejben viszont sikerült rákészülnünk, talán egy kicsit többet is vártunk a versenytől, mint ami valójában reális lett volna.

Rallye2.hu: A pályák hogy tetszettek neked?

Gálik Kata: Első ránézésre a hosszú Csákberénytől egy kicsit megijedtünk. Legalábbis én igen. 🙂 Nagyon féltem attól, hogy defektet fogunk kapni. Valamennyire engem Pécsváradra emlékeztetett ez a pálya. Az oroszlányi szakaszt még csak nézőként ismertem és belülről teljesen más volt, mint amilyenre én az emlékeim alapján számítottam. Az ott található fehér aszfalton mindeddig egy métert nem mentem. Hallottam már róla, hogy milyen, de nem ismertem ez is ijesztő volt egy kicsit. A harmadik szakaszt, a Bakonycsernyét valójában nem tartottam túl nagy kihívásnak, de ezt is teljesíteni kellett.

Rallye2.hu: Navigáltál már ilyen hosszú szakaszon, mint a Csákberény-Kőhányás?

Gálik Kata: Igen. Orfűn. De én alapvetően jobban szeretem az ilyen hosszú pályákat, mint a rövideket, mert mire úgy igazából bele tudsz lendülni, rendesen el tudod kapni a ritmust, addigra eltelik néhány kilométer. Ezért számomra jobb egy ilyen hosszú gyorsasági, mint a hét-nyolc – vagy öt- kilométeres társaik.

11407090_831312213572738_2505333190214498276_n
Forrás: Facebook/Gálik Kata

Rallye2.hu: Többen is mondták már, hogy rendkívül változatos volt a csákberényi gyorsasági, több ritmusváltással, gyors, technikás, szűk és mindenféle résszel, amit csak el lehet képzelni egy valódi rallyepályán. Hogy tudtál alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz?

Gálik Kata: Abszolút. Teljes mértékben, hiszen nagyon kedvelem az ilyen jellegű kihívásokat, gyorsaságikat. A feldolgozásnál semmi gondunk nem volt, a kivitelezésben viszont már akadtak nehézségek. Mindkettőnkön érezhető volt, hogy már egy fél éve nem autóztunk.

Rallye2.hu: Hogy tetszett maga a verseny, amíg mentetek?

Gálik Kata: Nekünk sajnos, mivel nem értünk célba egy elég negatív élménykén kerül be az idei Székesfehérvár Rallye a történelemkönyvünkbe. Nem ragadott magával a verseny, de a Csákberény az nagyon tetszett. Nyílván a másik két pálya is jó lett volna, ha mehetünk rajtuk még egy kört. Verseny, verseny, nincs olyan, amit nem szeretünk, de most a kiesés miatt nem tudok pozitívan visszaemlékezni a legutóbbi versenyhétvégénkre. Ez nem a rendezők hibája.

Rallye2.hu: Mi történt veletek, miért adtátok fel a versenyt?

Gálik Kata: A váltónk adta meg magát a harmadik gyorsasági szakasz első kilométerénél. Vége, kuka, ennyi volt. Lejárt az ideje ennek a váltónak.

Székesfehérvár Rallye 2015.06.14 Rallye2 Salánki Gábor_093

Rallye2.hu: Következő versenynek mit terveztek?

Gálik Kata: A Baranya Kupát, Komlón. Azt szeretnénk teljesíteni. Az autó ugyanaz, a sofőr változik, ott Norbi helyett Parkánszki Balázs ül majd a bal1-ben, és mindenképpen szeretnénk célba érni a verseny végén, hogy ott is megköszönhessük a segítséget a csapatnak, családnak és mindenkinek, aki bármit segít(ett) abban, hogy autózhassunk!

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!