Ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter egyetlen dologtól eltekintve mondhatni, hogy kaland mentesen teljesítette az Orfű Rallye-t és ez a nyugalom, egy kategóriagyőzelemhez, valamint az abszolút második helyhez volt elég, ami egy ilyen erős Rally2-es mezőnyben igen szép eredménynek számít. Ifj. Fogarasi Attilával beszélgettünk.
Tavaly szenzációsan sikerült nektek az Orfű Rallye. Idén is a győzelem volt a célkitűzés?
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem. Ez volt a terv, de láttuk már a rajt előtti hetekben, hogy megerősödött a mezőny, számítottunk arra, hogy komolyabb autók és gyors versenyzők érkeznek az évadnyitóra. Fejlesztés nem történt, de ugyanolyan elánnal készültünk mint tavaly, alaposan átnéztük és felkészítettük az autót az idei szezonra.
Az eredményre rápillantva szerintem jól kezdtétek az évet, mégis, amikor beszélgettünk a második kör végén, akkor nem voltatok túlzottan vidámak. Milyen volt nektek az Orfű Rallye?
Általában rá szoktam érezni a megfelelő gumik kiválasztására, de ezúttal a kelleténél kicsit bátortalanabb voltam. Hátra intermedia keverékeit raktuk fel, mert arra gondoltam, hogy a kora reggeli 7 órai rajtnál még párásabb lesz az útfelület és majd jól viselkedik vele az autónk. Ez az elmélet nem jött be, mert olyan szinten csúsztak a hátsó abroncsok, hogy nem volt egy olyan kanyar sem, ahol olyan íven tudtam volna elfordítani a Hondánkat, mint amilyenen szerettem volna.
Nagyon haragudtam magamra, rettenetesen táncolt a Civic hátulja. Ezen el is úszott az első két gyorsaságink, majd második körtől sikerült megkezdeni a felzárkózást, rengeteget tudtunk javulni. Ezen az egyetlen bakin kívül semmi más nem hátráltatott minket, kalandunk nem volt, az autónk tökéletesen tette a dolgát az elsőtől az utolsó méterig. A megfelelő Hankook gumikkal pontosan és gyorsan tudtunk menni.
Mennyire voltatok elégedettek a nap végén az abszolút második hellyel, és az 5-ös géposztály győzelmével?
Örültünk az eredménynek, hiszen elég sok pontot szereztünk. Spindler Jenőéknek szívből gratulálunk a győzelemhez! Tudtuk, hogy gyorsak lesznek, csak bizakodtunk abban, hogy valahogy sikerül elcsípnünk őket, de nem jött össze. Reméljük Egerben is ott lesznek.
Titeket hol láthatunk legközelebb?
Az Eger Rallye-n folytatjuk a Rally2 Bajnokságot.
Az egri gyorsaságik általában hondás pályák szoktak lenni, kell a nagy végsebesség. Mire készültök április végén?
Orfűn is volt súlymérés, és nagyon-nagyon nehezek vagyunk. Mármint az autó 🙂 Ezen, a fékhatáson, és a tapadáson szeretnénk javítani egy kicsit. Reméljük, hogy ezek segítségével sikerül még többet kihozni az autóból.
Köszönjük a szurkolást, a biztató szavakat, kommenteket és üzeneteket!
Ezen kívül köszönjük a csapatnak (Petya, Lucsi, Ricsi, Berti, Tommy, Bio) a versenyen kapott segítséget.
Támogatóink:
Persped Kft. Etik Trans Kft. Trakodó Kft. Winkler Trans Kft. & Winkler Gumiszervíz, GreenWork Kft., ER-FA 2000 Faipari Kft., Goods Market Mór NTH Autómentés-Szállitás Mór, Dreska-Gáztrió Kft. – Szerelvénybolt és Fürdőszobaszaküzlet,Paulus Molnár Borház, Mon-Train Kft., Imre Gábor E.V., Ottomax Kerékpárbolt, Tárlat étterem, Turbó Autósbolt, Hankook Racing Tires, Mór Városi Önkormányzat
Rallye2.hu – Salánki Gábor