Valószínűleg egyetlen picivel jobb kigyorsítás is elég lett volna Ifj. Fogarasi Attilának és Toloczkó Péternek, hogy az Eger Rallye végén ők állhassanak a dobogó legfelső fokára, de mindösszesen 0,8 másodperccel lemaradtak a bajnokok a futamgyőzelemről. Szomorúság nincs, van helyette elszántság, a fiúk azon dolgoznak, hogy a Kazincbarcika Rallye-ra tovább gyorsítsák a Hondájukat. Ifj. Fogarasi Attilával beszélgettünk.

Milyen tervekkel érkeztetek meg az Eger Rallye-ra az orfűi ezüstérmetek után?

Orfűn már márciusban egyértelműen körvonalazódott, hogy mindenféle szempontból megerősödött a Rally2 Bajnokság mezőnye. Egerbe még többen neveztek, emiatt úgy indultunk neki az évad második futamának, hogy bármilyen eredményt érünk is el napközben, a lényeg az lesz, hogy a végén úgy szálljunk ki a kocsiból, hogy rajtunk nem múlt semmi, kihoztuk magunkból a maximumot. Ezt szerencsére teljesíteni tudtuk.

Nem is akárhogy! Egy hajszál, de inkább még annyi sem választott el titeket az újabb abszolút győzelemtől. Milyen volt a versenyetek?

A szombati szuperspeciál szakasz bemelegítésnek megfelelt, a lassítókat megtiszteltük, ennek ellenére abszolút második időt autóztunk az Egerszalók-Eger szakaszon. A kanyarokban semmi sem maradt, mindegyiket padlógázon toltuk át, hatalmas volt a tempó. A vasárnapi pályák tetszettek, talán a bátori jobban feküdt nekünk, mint a siroki, igyekeztünk átmenteni ekkorra az előző napi lendületünket.

Sikerült, mert abszolút első időt autóztunk a nyitásként, jól letaláltunk a bátori gyorsaságin. A rajt előtt szerettünk volna egy kicsit gyorsulni, a tapadás fokozásában sejtettem a megoldás kulcsát, ezért kipróbáltuk a Pirelli gumikat, és komolyabb fékbetétekre is váltottunk.

Az első körben azt tapasztaltuk, hogy a fék a gyorsaságik végére mindig sokat vesztett az erejéből, beesett a pedál is, ezért a második körre visszaraktuk az általunk jól ismert, több éve használt fékbetétjeinket. Utólag átgondolva valószínűleg a fékolaj forrt fel a nagyobb fékhatás miatt, amit kijavítunk a következő versenyekre. Hátráltató tényező viszont csak egyszer akadt, a bátori gyorsasági közepén lévő bukkanós balosban ijesztett ránk a kocsi, mert a bukkantól úgy felkapta az olajat a motor, hogy 7-800 méteren keresztül dadogott a gép, és eközben elment az erő is belőle.

Azt gondoltuk, hogy motorproblémánk lesz, mert kőkeményen füstölt is az autó. Szerencsére hamar megszűnt a füst, majd hirtelen visszatért az erő is a motorba. Ezen kívül teljesen hibátlan versenyünk volt.

A második szakasz végétől egészen a hetedik elejéig vezettétek az abszolút értékelést. A lehető legrosszabb pillanatban csúszott ki a kezetek közül a legjobb helyezés. Mi történt a power stage-en?

Nyilván bosszantó volt kikapni 0,8 másodperccel, de nem tudtunk többet kipréselni az autóból, szinte tizedre azonos időket autóztunk egész nap a siroki gyorsaságin.  Éppen ezért nincs bennünk csalódottság, sőt… Még nagyobb elánnal várjuk a következő futamokat! Fekete Gyuláéknak tiszta szívből gratulálunk, nagyon kemény csata volt!

Kazincbarcikán ott lesztek?

Igen, mindenképpen! Szokásokhoz eltérően szeretnék tesztelni is előtte, és az új gumikhoz jobban hozzá hangolni az autót, hátha sikerül lefaragni ezt a pár tizedet. 🙂 Igyekszünk a lehetőségeinkhez képest maximálisan felkészülni, hogy keményen bele tudjunk állni a borsodi csatákba, Kazincbarcikán és környékén.

Köszönöm a támogatóink és a csapat segítségét, illetve köszönöm a szurkolást, a biztató üzeneteket!
(Köszi Petya, Lucsi, Ricsi, Berti)

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!