Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Hoffer Zsolt: Igyekszünk mindent mindennel összhangba hozni

Fotó forrása: Hoffer Zsolt/Facebook

Sokan várják már, hogy az újjá alakuló Rally Sport Bizottság információkat osszon meg a 2023-as évről, és még többen böngésznék már az idei versenynaptárt. A jó hír az, hogy erre hamarosan sor fog kerülni. De előtte néhány kérdéssel megkerestük az RSB új vezetőjét, Hoffer Zsoltot, hogy megismerhessük a véleményét, az elképzeléseit, és olyan infókat tudjunk meg tőle, amik fontosak lehetnek az idei év szempontjából. Hoffer Zsolttal beszélgettünk.

Mivel telnek a napjaid, az új RSB napjai, hol tart a munka, mivel foglalkoztok mostanság?

Hamarosan ki fogunk adni egy részletes tájékoztatót arról, hogy mi történt a megválasztásunk óta eltelt nagyjából 45 nap alatt. Most került elfogadásra az RSB tagsága, a hat fő nevét időben leadtam a vezetőség felé, de közben én már megkezdtem a munkát a tagokkal. Folyamatban van az éves költségvetés, valamint a versenynaptár megtervezése, egyeztetésben vagyunk a rendezőkkel, hatóságokkal és egyéb társszervekkel, miközben az RVSZ-en is gőzerővel dolgozunk. A szabályismereti vizsga kérdései is napirendre kerültek. Átolvastuk mindet, a rendszer meg fog változni, de nem az idén. Elég széles az a spektrum, amit a jelenlegi munkánk során átölelünk, azon vagyunk, hogy mindent össze tudjunk hangolni. Szeretnénk, hogy 2023 egy remek versenyév lehessen a hazai rally bajnokságokban.

Említetted, hogy a versenynaptáron is dolgoztok. Elárulhatom, bár biztosan többen nyaggattak már érte, hogy nagyon sokan, tűkön ülve várják a tervezet közzétételét. Van olyan infód, amit elárulhatsz ezzel kapcsolatban? Legalább az évad kezdetéről jól jönne néhány morzsa…

Igen, mondhatok információkat, de teljes naptárt még nem. Elemeztük a WRC versenynaptárát, és azokra a futamokra fókuszáltunk leginkább, amelyek Magyarország közelében lesznek. Nem könnyű összehozni, hogy ne ütközzenek a nemzetközi és a hazai futamok időpontjai, hiszen az ERC és a Mitropa Kupa dátumaira is tekintettel kell lennünk, sőt, a környező országok bajnokságaira is figyelemmel voltunk, és Formula-1 Magyar Nagydíjról sem feledkezhettünk meg. Van még egy időpont ütközés, de ki fogjuk azt is simítani. Többen jelezték, hogy külföldön is versenyeznének, nem csak itthon, a bérbeadóknak pedig nagyon nem mindegy, hogy hol, és hányszor adhatják ki az autóikat. Megpróbáltunk mindenkinek a kedvében járni, reméljük, hogy ez sikerülni fog. A gumiszállítókkal is tárgyaltunk. Nem volt egyszerű a feladatunk, hiszen Karácsony és Újév előtt, vagy után sokan szabadságra mentek, leálltak, értékes idő esett ki ezzel. Az évkezdetről azt mondhatom, hogy a Rally1 és a Rally2 Bajnokság mezőnye közel egy időben, de mégsem egyszerre kezdi meg a 2023-as szezont. Éppen ennek a jóváhagyására várunk. A Rally2-es versenyzőkkel még az év végén volt egy kisebb megbeszélésünk, sokakkal pedig közvetlen kapcsolatban vagyok. Megtisztelő, hogy többen csapatokat képviselve keresnek meg engem. Az idei évben az a célunk, hogy a Rally2 Bajnokság résztvevőit ne vigyük murvára, nem tervezünk 2023-ban murvás futamot a Rally2-nek. 2024-ben viszont akár két murvás futam is bekerülhetne ellentételezésként a menetrendbe. A Rally2-nek hat futamot tervezünk az előttünk álló szezonra, a bajnokság a nyugati régióban rajtolna, mégpedig áprilisban. Olyan bajnokságot szeretnénk, ahol együtt tudjuk működtetni a mezőnyöket, de a legfontosabb célom az, hogy senki se érezze magát „tölteléknek” a futamokon, hanem mindenki azt érezze, hogy róla szól az adott hétvége.

A Rally3 és sprint versenyzőket egy négy állomásos országjáró körúton kerested fel, a Rally1-nek a Szilveszter Rallye-n tartottál megbeszélést, a Historic Bajnokságnak január 14-én lesz hasonló összejövetele. A Rally2-nek tervezel, terveztetek e egy szélesebb körű eszmecserét még a rajt előtt?

Szinte minden nap konzultálok Rally2-es versenyzőkkel, az ország minden részéről beszéltem már telefonon egyéni indulókkal, csapatokkal, csapatvezetőkkel. Elég sok mindent sikerült átbeszélnünk, megismertem a bajnokság résztvevőinek a kéréseit, kívánalmait. Ezért nem érzem szükségét annak, hogy egy megbeszélés miatt Budapestre utazzanak a Rally2 versenyzői, hiszen már szinte minden fontos kérdésről szót ejtettünk, próbáltunk közös nevezőt találni velük. Azt látom, hogy az ORB2 mezőnye erős, nagyon egységes, hasonlóan gondolkodó, összetartó, társaság.

Valamilyen nagyobb volumenű szabálymódosításra készültök e az RVSZ-ben, amiről esetleg jó ha korábban tudhatnak a versenyzők? Gondolok itt felszerelésre, autóra például.

Nem szeretnénk szigorítani semmiképpen sem, hiszen csak nagyon rövid határidővel kérhetnénk bármit is a versenyzőktől. Ez a felkészülésük szempontjából nem lenne jó döntés. Év közben figyelni fogunk, ha szükségesnek érezzük változtatunk és felkészülünk 2024-re, ám hagyunk időt mindenre, hogy a versenyzők is tudatosan készülhessenek majd a 2023 utáni dolgokra. Ezért is említettem fentebb azt, hogy a Rally2 Bajnokság résztvevői 2024-ben mindenképpen számítsanak murvás verseny(ek)re. A gyorsasági távokat a korábban megszokottaktól már idén hosszabbra tervezzük, a Rally2-nek is. Körülbelül 90 kilométernyi gyorsasági szakasz vár majd futamonként a Rally2 mezőnyére a tervek szerint. Egyfelől a kevesebb futamszámot szeretnénk ezzel némileg kompenzálni, de egy váratlan esemény miatti kényszer szülte etap sem sodorhatná így veszélybe a versenyek értékelhetőségét. A több kilométer, a biztosabb értékelhetőséget is szolgálná bármilyen komplikáció esetén. Az autósport veszélyes, bármi történhet, mi csak azt kérjük, hogy ne történjen soha, semmilyen baj. Az elnökséggel tárgyalunk jelenleg is arról, hogy egy feljutásos rendszer megszervezésében gondolkodunk. Eszerint az év végén nem csak serlegdíjazás lenne, hanem fentebb is lehetne lépni megfelelő eredmény elérése esetén. Ennek a kialakítása több kérdést is felvet, de bízok abban, hogy a Rally Szakág és általam is javasolt feljutásos rendszerben megtaláljuk a megfelelő utat ahhoz, hogy tényleg többet tudjunk adni a Rally2 Bajnokság versenyzőinek. Azt fontosnak tartom megemlíteni, hogy nagyon szeretnék odafigyelni a  kisebb kategóriá(k)ra. Az 1300-1400 köbcentiméteres autókra nagyobb hangsúlyt kell helyezni a Rally2 Bajnokságban, jó lenne többet látni belőlük a pályákon.

Fotó: Gajár Gyula

Az imént ORB2-nek nevezted a Rally2 Bajnokságot. Igazából, ez a hivatalos nevének a pontos rövidítése, de nem sokszor hallottam így senkitől az elmúlt 15 évben. Viszont egy terjengő pletyka azonnal beugrott róla. A „zuhanyhíradóban” elhangzott, hogy a Rally1-et és a Rally2-t össze akarjátok vonni és valahogy egy bajnokságként működnének. Mi ebből az igaz?

Nem tudjuk teljesen összekapcsolni őket, ezért nem is mondok olyat, hogy összekapcsolnánk teljes egészében a két mezőnyt. Másképpen fogalmaznék ehelyett. Látjuk a világot, az eseményeket, tudjuk, hogy mindenki számára roppant nehéz gazdasági év következik. Versenyzőknek, szponzoroknak, városoknak, rendezőknek egyaránt. Meg kell találnunk a módját annak, hogy megrendezhetők legyenek a versenyek, ne legyenek lemondott futamok, színvonalas megmérettetések valósulhassanak meg, amiket nem csak a rajthoz állók, hanem a szurkolók is maradéktalanul élvezhetnek. Ezt szerintem úgy tudjuk elérni, hogy olyan látványos futamokat rendezünk, ahol több mezőny is együtt tud menni. Arra kértem a rendezőket, hogy egy őket logisztikailag komolyabb feladat elé állító, de egyébként jól leszervezhető versenyprogramot valósítsanak meg! Eszerint több útvonalon is egyszerre mozognának a mezőnyök, és ez az elképzelés a nézőket, a versenyzőket, illetve az időtervet is jobban szolgálná. A versenyigazgató dolga ettől nem lesz könnyebb, de 2023-at írunk, szerintem az újabb kihívásoknak mindenki meg tud majd felelni.

Ezek szerint túl sok különálló Rally2-es versenyre, – mint 2022-ben az egyébként kiváló Orfű, Eger, Mediterrán, vagy Kazincbarcika Rallye volt – idén nem kell készülni…

Lesz különálló, és lesz közös Rally1 és Rally2 verseny is. Az évadot elképzeléseim szerint külön-külön kezdené meg a két mezőny.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük