Baksai Laci és Erdei Zoli két ezüstéremmel és több kalanddal búcsúzott el a Hungaroringen 2022-től. Baksai Lászlóval beszélgettünk.

Elsőként versenykilométerekben gazdag, boldog új évet kívánok nektek Laci, mert 2022-ben nem sokat tudtatok versenyezni. A Mikulás Rallye-n sem mentetek, pedig neked a murva az otthonod, így maradt a Szilveszter Rallye. Mi volt a tervetek a hungaroringi bulifutamra?

A kevés versenykilométerünk miatt indultunk a Szilveszter Rallye-n, a murva helyett ezúttal az aszfaltra esett a választásunk. Az volt a tervünk, ha jó idő lesz, akkor megpróbálunk időre autózni, mert a bajnokságból maradt meg ehhez gumink, és minden egyéb szükséges holmink. Szerencsére jó idő lett, mi pedig siettünk, ahogy tudtunk.

Sikerült is jó időket mennetek…

Ez egy érdekes dolog, mert az első napon, mindkét gyorsasági szakaszon motorproblémával küzdöttünk, nem forgott ki rendesen az erőforrás, mégis mindent nyertünk, a kategóriánk vezető helyén zártuk a szerdai napot, az abszolút 28. helyen. A hiba okára a PSZA-s fiúk hamar rájöttek, meghúzták a computeren a testkábelt, így másnap tökéletes kocsival vágtunk neki a versenynek. Felszívtuk magunkat, Zoli remekül bírta a gyűrődést, ráadásul a Szilveszter Rallye pályái közül a kedvencem várt ránk, a Ring külső. Nem biztos, hogy minden esetben jó az, ha az ember betéve ismer egy pályát, mert legbelül elhiszi, hogy mindent meg tud rajta oldani rutinból. Lehet, hogy emiatt alakult kissé kalandosan a versenyünknek ez a része.

A második lassítót kapásból elvittük, amiért megkaptuk a 15 másodperces büntetést, ezzel azonnal meszeltek a vezető helyünknek. Ezután még inkább megpróbáltunk összpontosítani, és újra felzárkózni az éllovashoz. A második Ring külső sem a mi szakaszunk lett, mert kaptunk egy bal hátsó defektet, nagyjából a szakasz felénél. Egy jobbos kanyarban, – fogalmam nincs, hogy mit hittem – szinte teljesen elfelejtettem azt, hogy defektünk van, a megszokott tempóval fordultam el, aminek az lett a vége, hogy a reggeli lassítós kalandot követően, az autó eleje után a bal hátsó ajtót is összetörtem a gumikkal. Szépen körbevertük a lovat.

A videóért köszönet DuEn-nek!

Ép elem maradt a VFTS-en? 🙂

Néhány igen. 🙂 Nem vészes a kár, egy ajtócsere és egy kis lakatolás vár ránk elől, a rosszabb az, hogy nem tudtunk visszakapaszkodni az első helyre, így „csak” az ezüstérem lett a miénk, H/8-as géposztályban és a Lada Kupa 1 mezőnyében, az összetettben a 31. helyen zártunk. Emiatt csöppet sem lehetünk elkeseredve.

Az évetek jól zárult, a kasztnis vidám, mert az övé jól indul, ha kész lesz az autó, mit terveztek 2023-ra?

Szeretnénk menni a Rally2 Bajnokságban. Ha teljes évet nem is, de mindenképpen többet akarunk menni idén, mint nem menni. Várjuk azt, hogy hogyan alakul az idei év, formáljuk a büdzsénket, várjuk a versenynaptárt, csak ezeknek a fényében tudunk majd pontosan nyilatkozni a 2023-as szezonunkról.

Fotók: Sári Péter, Csatlos Norbert

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!