Fotó: MRY Sportfotó Fotó forrása: Gyabronka Miklós/Facebook

Hinger Dávidnak és Gyabronka Miklósnak 2022-re a Rally2 Bajnokságra esett választása, mégpedig azért, hogy tapasztalatokat gyűjtsenek, és a fokozatosság elvét követve felkészüljenek a még komolyabb kihívásokra. Hinger Dáviddal beszélgettünk.

A navigátorod, Gyabronka Misó már sokszor szerepelt a Rally2 Bajnokságban, te viszont most készülsz bemutatkozni. Honnan érkezel a mezőnybe?

A rallye szeretetével a nagybátyám, Páhi Csaba fertőzött meg, az ő hatására kezdtem el érdeklődni a szakág iránt. A versenyzést 2008-2009 táján kezdtem rallysprinteken, valamint olyan kisebb amatőr futamokon, ahol éppen sikerült rajthoz állnom. Egy időre átnyergeltem kétkerékre, kipróbáltam a motorozást is, de a szívem visszahúzott az autózáshoz, úgyhogy egy ideje ismét négykerékre váltottam.

Fotó forrása: Hinger Dávid/Magánarchívum

Mivel indultok?

Az autónk nem teljesen Rally2 kompatibilis járgány, az abszolút értékelésben nem fognak számolni velünk. Egy P13-as géposztályba sorolt, Honda motoros, szekvenciális váltóval felszerelt, Lada VFTS-el vágunk neki az idei évnek. 200 lóerőt sikerült kihoznunk az erőforrásból.

Fotó forrása: Hinger Dávid/Magánarchívum

Mik ezzel a VFTS-el a tervek?

Elsősorban a tanulás, és az autó további fejlesztése a célunk. Szeretném bejárni a szamárlétrát, megtartani a fokozatosság elvét, és nem egyből a Rally1-ben kezdeni az éles versenyzést. Egyelőre gyűjtjük a kilométereket, aztán ha sikerül felnőnünk a feladathoz, akkor 2023-ban esetleg megyünk még fentebb.

Fotó forrása: Gyabronka Miklós/Magánarchívum

Hol autóztatok legutóbb?

A Mikulás Rallye-n, és egészen jó részeredményeket sikerült elérnünk, konkrétan a Ladás mezőny elejében autózgattunk. Az első szakaszon elsők lettünk a kategóriában, a másodikon másodikak, de sajnos ezután szétrepült a váltónk, emiatt ki kellett állnunk. A Szilveszter Rallye-ra ezért nem jutottunk el. A tapasztalatok minden esetre elég biztatók. Misóval egy év eleji FRT versenyen mentünk együtt először, a Mikulás Rallye volt a második, közös bevetésünk. Mentünk volna mi már hamarabb is, csak nem készült el még az autónk.

Teljes bajnokságra, vagy csak néhány futamra készültök?

Ha minden a terveink szerint alakul, akkor mind a hét Rally2-es futamon ott leszünk idén, ha nem, akkor nem, de a teljes bajnokság az elképzelésünk. Minél többet akarunk autózni és tanulni 2022-ben.

Fotó forrása: Hinger Dávid/Magánarchívum

Van olyan versenyhelyszín a naptárban, ahová már ismerősként térsz vissza, vagy minden újdonság lesz?

A Mikulás Rallye-nak köszönhetően a Székesfehérvár-Veszprém Rallye valószínűleg legalább részben ismerős lesz, és a Vértes Rallye-n is szerepeltem már 2020-ban, előfutóként. Ezt leszámítva teljesen ismeretlen lesz minden. Misó már rutinos, remélem sokat tud majd nekem segíteni a tapasztalatával.

Fotó forrása: Gyabronka Miklós/Magánarchívum

Orfűn mutatkozol be a Rally2 Bajnokság mezőnyében. Hogyan készültök erre, mit vártok a debütáló futamodtól?

Nincsenek elrugaszkodott célkitűzéseink, de szeretnénk olyan eredményt elérni, amivel beférünk a legjobb 15 versenyzőpáros közé a végelszámolásnál. Nem lesz könnyű, mert erős lesz a mezőny, erős a kategória, a versenyzőtársaink közül pedig nagyon sokan ismerik már a mecseki pályákat. Úgy hírlik, hogy a helyi erők szép számmal fogják képviseltetni magukat az évnyitó versenyen. A Mikulás Rallye-n aránylag sikerült felmérnünk, hogy milyenek az erőviszonyok, ám azt gondolom, hogy az aszfalt egy teljesen más történet lesz. Minden esetre igyekszünk majd a lehető legügyesebben megoldani a ránk váró összes feladatot a szilárd burkolaton is.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!