A kevés versenytapasztalata ellenére kiváló eredménnyel zárta az Orfű Rallye-t Goller Ákos, aki az évnyitó futamra új navigátorral, Tóth Szabolccsal érkezett, és némi szerencsével, valamint egy tökéletes gumiválasztással akár a dobogóra is felállhattak volna az évnyitó futam végén. Goller Ákossal beszélgettünk.

Első versenyetek volt az Orfű Rallye a Citroen-nel, első közös versenyetek volt Szabival, mire számítottatok az év kezdetén?

Amikor elindulok valahová, én mindig próbálom magasra tenni a lécet, Orfű előtt Szabi volt a másik pólus, ő reálisabb gondolatokat vázolt fel. Azt mondta, hogy a Top10-be és a 6-os kategória legjobb három párosa közé férjünk be, és az már jó lesz. Nagyjából én is ezt vártam el egyébként magunktól, azzal a kiegészítéssel, hogy ami efelett lesz annak különösen örülni fogunk. Nálam a Top5 volt a cél, még úgy is, hogy nem teszteltünk és elég régen ültem versenyautóban.

A te tipped jött be, ott voltatok a legjobb ötben a végelszámolásnál. Milyen volt nektek a verseny?

Ezt a remek eredményt, vagyis az ehhez szükséges részeredményeket a második körtől kezdve tudtuk hozni, a még ettől is jobb szereplés az első körünkön ment el. Akkor még bátortalan voltam, hiányoztak belőlem a versenykilométerek, éreztem, hogy régen ültem a versenyautóban. Reggel ráadásul négy lágy gumit tettünk fel a fagyos aszfaltra.

Ezek a második gyorsaságin már soknak bizonyultak, kb. az ötödik kanyartól kezdve tolta az orrát a kocsink. 17 másodpercet zsebeltünk be a mezőny elejétől. Hetvehelyen ezután egyszer harmadik, egyszer pedig második időt tudtunk jönni, míg első nekifutásra csak az abszolút 12. helyen zártuk ugyanezt a gyorsaságit. A power stage-en mindössze 0,6 másodperc választott el minket a szakaszgyőzelemtől. Ezekből a számokból is tisztán látszik, hogy alapvetően feküdt nekünk a pálya, csak nem tudtunk rendesen kanyarodni, mert hamar elmelegedtek, sőt, a végére meg is égtek a gumik.

Az első kör kivételével ott voltunk az élmezőnyben, és szerencsére a végelszámolásnál is ugyanez volt a helyzet. Gyorsulni a második körtől kezdtünk el, amire a végén rá tudtunk tenni még egy lapáttal. A versenyzést élveztük, nagyon jó volt minden, ennyire hiba és eseménymentes futamom talán még a pályafutásom során sohasem volt. A kis C2R2 Max egy pisszenés nélkül tette a dolgát, Szabi szuper volt, és én sem bakiztam egyszer sem. Kalandunk, túlcsúszásunk nem volt, teljesen biztonságosan tudtuk hozni a tempónkat. A végeredménnyel elégedettek vagyunk, boldogan szálltunk ki a kocsiból. Előttünk csakis nagy tapasztalattal bíró versenyzőpárosok végeztek, bennem pedig még mindig elég kevés a versenykilométer.

Talán a hatodik versenyem volt az Orfű Rallye, miközben a vetélytársaink legalább évtizedes rallye-s múlttal bírnak. A reális elképzeléseinket sikerült felülmúlni, sőt, ha reggel a gumik is megfelelőek lettek volna, és a későbbi sebességfokozatban indítjuk a napot, akkor valószínűleg még a pluszként megfogalmazott terveinket is túlszárnyaljuk. Annak különösen örültünk, hogy nem úgy kapaszkodtunk fel az eredménylistán, hogy sorra estek ki előlünk a jobbnál jobb ellenfelek, hanem önerőből lépkedtünk előre a ranglétrán.

Az Eger Rallye-ra készültök?

Igen, ott folytatjuk a bajnokságot, Szabinak ez hazai futam lesz, kiválóan ismeri a környéket. Egerben, és az utána következő futamokon egy kicsit jobban be szeretnék kezdeni. Az lenne a cél, hogy úgy ébredjünk, hogy már reggel az Orfű Rallye második körében mutatott tempóban kezdjük meg a versenyzést.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!