Jól érezte magát Komlón Ferjáncz András, de mégsem akart összejönni nekik, Nagy Attilával szinte semmi sem a Baranya Kupán. Andris izgult, indiszponált volt, amit a második kör elején még egy rossz gumiválasztással is megkoronázott, mert eső helyett ragyogó napsütésben autózhattak a szakaszokon. Tudom, nem nagy vigasz Andris, de szerintem ott és akkor jól döntöttél, csak az égiek gondolták másképpen. Kassára azonban már szeretne jóval nyugodtabban készülni a páros, hiszen nagyon fontos pontokkal akarnak hazatérni, mert a Mecsek Rallye-n már inkább taktikázni szeretnének egy picit, mint életre-halálra repeszteni a kitűzött célok eléréséért. Ferjáncz Andrist kérdeztük.
Rallye2.hu: Hogy sikerült a Baranya Kupára a felkészülésetek?
Ferjáncz András: Összességében rendben volt, az autón kellett eszközölnünk néhány felújítást, de minden időben és rendben elkészült, hála és köszönet érte Berényi Lacinak és a szervizcsapatnak, ezúttal is kitettek magukért a fiúk. A hajtásláncban és a kuplungban kellett alkatrészeket cserélni. Semmi gondunk nem volt vele ezután. Mentálisan is próbáltunk készülni a Baranya Kupára, néztünk belsőfelvételeket is a pályákról bár hiába nézegettük mi őket, úgy éreztem a verseny előtt, hogy nem színpatikus számomra egyik szakasz sem. A hivatalos teszten vettünk még részt, ahol három kört gurultunk az autóval, szerettem volna megismerkedni az új gumikkal, mert Hankook gumikra váltottam és ez volt a teszt lényege, hogy az új abroncsokat kipróbálhassam.
Rallye2.hu: Milyen volt nektek a prológ? Kategória harmadik hellyel mutatkoztatok be.
Ferjáncz András: Előzetesen tartottam a prológtól, mert nagyon szűk a komlói főutca, ahol a nézőcsalogató szakaszt kijelölték. De amennyire tartottam tőle, annyira jól sikerült. A pálya mellett rengeteg néző volt, ami iszonyatosan fölspanolt és hála az égnek mindenhol kiadta, látványosan autóztunk és a visszajelzések alapján tetszett a közönségnek is a produkciónk. Zseniális volt, örömmel vennénk, ha minden verseny előtt lenne valami hasonló lehetőség.
Rallye2.hu: Akkor kedvező előjelekkel vártátok a vasárnapi szakaszokat, ahol…
Ferjáncz András: …ahol viszont szinte minden katasztrofálisan sikerült. Egy gyorsaságira mondom azt, hogy a maga módján jól alakult. Nyitásként az első gyorsaságin beestek előttünk, ezért meg is kellett állnunk. Nem szerettem ezeket a pályákat, indiszponált voltam, valamint a ritmust sem találtam. A kategóriánk 6. és 8. helye közt autóztunk. Rajtam kívül minden rendben volt. A csapat, az autó, de én túlizgultam a versenyt, rágörcsöltem erre a hétvégére. Kár volt. Jobb lett volna, ha felszabadultabb lettem volna. Vannak ilyen hétvégék. Bízok benne, hogy Kassán majd jobb lesz. Az időjárás is megviccelt minket az esővel. A második kör előtt a szervizparkban, az utolsó pillanatban leesett az eső valamint a hetvehelyi gyorsaságin táborozó „jégkémeink” is azt jelentették nekünk, hogy víz van a pályán, ezért bevállaltuk az intermeda gumikat. Az utolsó pillanatba tettük fel az öreg, majdhogynem használhatatlan átmeneti abroncsokat. A készültség ellenére verőfényes napsütés fogadott minket mindkét gyorsaságin, úgyhogy mellényúltunk. De ez egy ilyen sport, kell némi szerencse is hozzá. De ez a kis szerencsétlenség arra mindenképpen jó volt, hogy tovább rombolja az amúgy sem túl veretes lelkesedésemet a versennyel kapcsolatban. De, hogy valami jót is mondjak, elárulom, hogy volt néhány kanyar, ami iszonyatosan jól sikerült és emlékezetesek voltak!
Rallye2.hu: Csupán néhány kanyarra való jó emlékkel tértél haza Komlóról?
Ferjáncz András: Nem, nem. Nem erről van szó. Markó Tibiék egy nagyon jó rendezvényt csináltak, ahol kitűnő volt a hangulat, jól éreztük magunkat. Abszolút érezhető volt, hogy a versenyzőkért van mindenki. Ezt pedig nem írhatja felül az, hogy nekem egyszerűen volt egy kevésbé jól sikerült hétvégém.
Rallye2.hu: Kassára mivel készültök?
Ferjáncz András: A legfontosabb, hogy most már megnyugodtam, tiszta lappal indulunk a soron következő hétvégi Kassa Rallye-n. Nagyon szeretnénk épségben célba érni, sok pontot gyűjteni, hogy ne az utolsó versenyen, Pécsen kelljen mindent egy lapra feltenni. Kassa nem lesz egyszerű, lesz egy 25 kilométeres embert és gépet egyaránt próbára tevő szakasz, véleményem szerint minden ott fog eldőlni. Aki ott jól teljesít az jó eséllyel, ha célba ér ott is remek eredményre számíthat. Mi természetesen azon leszünk, hogy nekünk az összes gyors jól sikerüljön.
Salánki Gábor
Köszönet a támogatásért:
Vitex Plus s.r.o., LivewireEnergy Kft., LiveWire Rally Team, Paragraf-MGIs.r.o., Rics-Cont
Business Kft.,Print Profi, Bayer Trans Kft., Tartós-Produkt Kft., Europe Market s.r.o., Digital
Fire Kft., FAIR Diszkont, Ensure Pénzügyi Szolgáltató Kft, Bionectar Kft.,Bakery Group
Kft.,Duex Meta Kft., Duo Metal Kft., Brucker Plusz Bt., Hankook Tyres, Wellness-Info Kft.,
Aura System Kft., QuasarDatabase Systems Kft., Web – Factory kft, Székelyi Kamion
Technikai BT, Hajnal és Kriszt BT, Ali Transport Kft, Inker BT, Pedro 2006 Kft, ZozoTrans
Kft, Kolláth szerviz Kft, Moniktrans Kft, www.versenyfelszereles.hu, Admagic Kft.,Rácz-
Trans Kft.