Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_053Frissen bejáratott, sőt inkább járatós váltóval és nem túl nagy álmokkal vágott neki a Baranya Kupának Parkánszki Balázs és Gálik Kata, de a verseny eleje számukra felért egy természeti csapással. Csak egy jót szerettek volna autózni, de semmi nem adta ki. Ám mint minden rossz széria, ez is félbe szakadt egyszer, szerencsére még jó időben és megadatott Balázséknak két olyan gyorsasági, aminek a végén mosolyogva szakíthatták át a képzeletbeli célszalagot. Balázst idén már nem láthatjuk versenyezni a Rallye2-es Bajnokságban, de az autó minden bizonnyal még gyűjteni fogja a Mecsek Rallye-n versenykilométereket, csak akkor már Blahó Norbi irányításával. Parkánszki Balázst kérdeztük.

Rallye2.hu: Hogy zajlott a felkészülésetek a Baranya Kupára?

Parkánszki Balázs: Nem mondanám, hogy túl összeszedetten. Nem volt idő az autóra, rohamléptekben csináltuk a munkát. A Székesfehérvár Rallye-n tönkrement a váltó, amit megjavíttatunk, de csak az utolsó héten kaptam vissza és csütörtökön este raktuk be. Ezért még pénteken este is járatás volt, mert azt javasolták, hogy mielőtt élesben veretném, azért járassuk be egy kicsit. Sokáig még az sem volt biztos, hogy ott leszünk a Baranya Kupán. Minden az utolsó pillanatban dőlt el.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0107

Rallye2.hu: Szombaton délután a prológgal kezdődött a verseny, vasárnap pedig hét szakasz várt rátok. Nézzük mi történt veletek a nézőcsalogatón és az első négy gyorsaságin.

Parkánszki Balázs: Mivel versenytempóban egy centit sem mentem az autóval a rajt előtt, így azt mondom a prológról, hogy sehogy sem sikerült. Változtattunk a diffi áttételén is, mert az nem tudom, hogy hol ment tönkre inkább egy hosszú diffiáttétel került az autóba és ezért sehogy nem tudtam forgatni az autót. Illetve ismeretlen is volt nekem a kocsi. Óvatosan, kuplungot, féltengelyt kímélve teljesítettük a szakaszt. Másnap, az első gyorsra azt az elvárást fogalmaztam meg, hogy jó lenne rendesen bekezdeni, persze magunkhoz képest. Nem az élmezőnnyel akartam én csatázni, csak egy jót autózni és, ahogy az autókat elnéztem szerintem nagyjából a helyünkön mentünk. Az áttétel már az első gyorson bemutatkozott, a váltóhoz túl hosszú volt, a kigyorsításoknál lomhán lódult meg az autó. A féktávokat sem találtam. Nyolc lassítóból talán egynél mondhattam volna, hogy közel voltam, de a többi vállalhatatlan volt. Ám legalább a hangulat jó volt. A második gyorson szerettünk volna javítani, de belezavarodtam az egészbe, a ritmust is elvesztettem. Főleg a Lapis után. Nem tudom még jól feldiktálni az itinert ezért nem is hiszem el mindig amit hallok, pedig Kata tökéletesen visszaadja azt, amit leírtunk, maximálisan, tökéletesen teljesített, hála neki érte. Sok jobb1-bal1, sima jobb, sima bal volt, elvállalhatók lennének, de ott elvéreztem. A harmadik gyorsasági etap lett, majd jött a hol vizes, hol száraz Árpádtető. Az előzőkből kiindulva kicsit bátortalanul autóztam azon a pályán, ami amúgy a kedvencem lenne, de most egyáltalán nem rajongtam érte. Volt egy féktáv, ahol azt éreztem, hogy egész jól van tapadásunk, de elkezdett csúszni az autó eleje, olyan volt, mintha jégre futottunk volna. Ott megijedtem, nem akartam eldobni az autót, így még az előzőektől is rosszabbul mentem.

Rallye2.hu: Jött a verseny második fele két gyorsaságival és egy etappal.

Parkánszki Balázs: A szervizben szerencsére semmi gondunk nem volt, mostuk és tankoltuk a Ladánkat, ennyi munka volt vele, de ezt és minden egyéb munkát is nagyon köszönünk a szervizcsapatnak és Blahó Norbinak! Vass Janinak és Csáty Mikinek a váltót, Katona Kornélnak a motort és a segítséget, valamint Galuska Szabinak, az etapfülest a versenyre. Megváltás volt. Jött újra Hetvehely, de az előző Árpádtetőn mutatott produkciónk után óriási csönd volt az autóban, mert mindketten éreztük, hogy ez eddig nagyon gáz. De az ötödik gyorson, ahogy teltek a kilométerek egy kicsit fel is fújtam magam, próbáltam jobban elvállalni a kanyarokat, javítani a féktávokon és ezek bejöttek, önmagunkhoz képest jól sikerült, gyorsak voltunk. Az első gyorshoz viszonyítva több, mint 20 másodpercet javítottunk az időnkön. És még maradt benne! De már mosolyogva jöttünk végig, minden betalált, visszajött a kedvem a rallyezáshoz. Aztán etap lett Árpádtető, de még ott is sikerült három kerékre venni az autót. 🙂

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_245

Dicsértek is , hogy milyen jó volt a tempó, csak szóltam azért, hogy figyeljenek jobban, nincs rajtam sisak, etapon vagyunk. 😀 De a szurkolók legalább örültek. Viszont félő volt, hogy kiesek a nehezen megtalált ritmusból. Jött a záró szakasz, ahol szerettünk volna ugyanolyan jól menni, mint legutóbb, vagy még jobban, bár már fáradtak voltunk. Jó, lett ez is, az idő szinte ugyanannyi, úgyhogy rendben volt, igazoltuk magunkat, hogy az előző eredményünk nem csak a véletlen műve volt. A lényeg, hogy sikeresen célba értünk és a végére már egészen élveztük a versenyzést.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0092

Rallye2.hu: Következő versenyetek?

Parkánszki Balázs: Azt nem tudom. Az autó Katával és Norbival valószínűleg menni fog a Mecsek Rallye-n, készülnek nagyon. Kassára nem megyünk, mert megyünk nyaralni, ráadásul a Kassán nem elköltésre kerülő Forintjainkat megpróbáljuk az autó fejlesztésére fordítani. Lehet belevágunk mi is egy Mitsubishi hidas történetbe, aztán majd meglátjuk, hogy mit hoz az nekünk. Hátha azzal egy picit föntebb tudnánk érni a kategóriában.

Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

Alpinvill-logo EudReklam-logo Gumipark-logo KatonaMotor-logo Resistance-logo Stockbauer-logo

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!