Pályafutása második abszolút győzelmét aratta a Székesfehérvár Rallye-n Várnai Dávid és Szabó Tamás, akik győzelmükkel a dobogós párosokat is megközelítették az éves értékelésben, ahol az élen helycsere történt a pokoli hőségben.
Szinte minden rajthoz álló ORB2-es versenyzőpárosra jutott majdnem 2 Celsius fok a Székesfehérvár Rallye-n, mivel a vártnál ugyan „enyhébb” meleg, „csak” nagyjából 35 fok fogadta a versenynapon a 24 nevezőből ténylegesen megjelent 19 ORB2-es párost. Fázni így sem kellett senkinek, pláne úgy, hogy a Rallye2-esek első gyorsaságija 10:38-kor rajtolt el Pusztavámon és a céldobogó a műkővel gazdagon ékesített Sóstói stadionnál volt este 20:15-től meghirdetve. A rajtot legjobban Várnai Dávidék csípték el, önmagukat is meglepték, hogy mennyire jól kezdték a napot és csak ezután döntötték el, hogy ráhajtanak az abszolút első helyre. A bajnokság élén álló Rónavölgyi Endréék viszont ezt nem nézték jó szemmel, ezért a második szakaszon még jobban rápattantak a gázra, így az első szakaszon kapott 2 másodpercükből másfelet vissza is vettek Várnaiéktól. A harmadik gyorsaságin tovább folytatódott a kard ki kard, így Rónavölgyiék 1,2 másodperces előnnyel érkeztek meg az első szervízbe. A dobogó harmadik fokáért Szeteiék, Striderék, Tellérék és Baksaiék voltak csatában, de már tisztes távolságban. A negyedik szakaszon ismét Várnaiék domináltak, majd ennek „örömére” az ötödiken a hondás vetélytársaik rátettek még egy lapáttal, de sok lett, így Rónavölgyiék megforogtak, jelentős időbe telt mire újraindították az autót és visszatértek a pályára. Sokáig ennek sem örülhettek, mert a hatodik gyorsasági rajtjánál bedobta a törölközőt az autójuk. A P14-es kategória BMW-sei eközben szorgalmasan gyűjtögették a szebbnél szebb eredményeket, folyamatosan ott voltak az élmezőnyben, Kovács Gergők például úgy felhúzták magukat azon, hogy a második szervízből éppen elindulva eldurrant egy szervócső az autóban, hogy az összetettben is megnyerték a hetedik és a nyolcadik szakaszt. Szerencsére az autók és a versenyzők is egészen jól bírták a perzselő hőséget, „csak” hatan estek ki, bár jobban utánaszámolva ez majdnem a mezőny egyharmada, így viszont már nem annyira igaz az előbb tett megállapítás. Simon Györgyéknek motorprobléma, Ruszkai Attiláéknak a bal első lengőkar szilentjének a kifordulása, Békési Ricsiéknek pedig a differenciálmű hibája jelentette a futam végét.
A 6-os kategóriában Várnai Dávidék voltak a leggyorsabbak, a két versennyi szünet után visszatérő Strider Zoltánékat és Szetei Norbertéket előzték meg. A P12-es géposztály első helyét Baksai Lászlóék szerezték meg, Molnár Zoltánék és Ruszó Krisztiánék előtt. A P13-ban csak Furák Ádámék értek célba, a P14-ben pedig a sok-sok féltengely probléma után Szepesi Marcellék gurultak át győztesként a céldobogón, a szerelés miatt késő és így 2 perc büntetést begyűjtő Kovács Gergőék előtt. A BMW Kupában ugyanez volt a sorrend, a Lada Kupában pedig Baksaiék szerezték meg az aranyérmet, az ezüst Ruszó Krisztiánéké lett, a bronzot pedig Molnár Ferencék vihették haza. Az összetettben 39 másodperc előnyt autóztak ki Várnaiék, Baksaiék léphettek fel a dobogó második fokára – és ezzel az éves pontvadászatban átvették a vezetést – a harmadik pozícióban pedig Strideréket intették le a jól szervezett, pontos versenyen.
Folytatás szeptember 6-8-ig a Győr Rallye-n, ami a Rallye2 Bajnokság utolsó előtti versenyhétvégéje lesz 2024-ben.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor