Iseum Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_132Fekete Dani a Miskolc Rallye óta sem pihent sokat, rengeteget dolgoztak a Subaru Imprezzájukon, ami számtalan sebből vérzett, amikor hozzák került az évad előtt. A fék már egészen jól áll, a futóművet az aszfaltról murvára alakították és az új alkatrész egészen kedvező benyomást tett Danira az Iseum Rallye-n. Veszprémben szeretnék tovább finomítani a beállításokat és Dani nagyon bízik abban, hogy az évad negyedik futamán lesz is erre módjuk. Örülnének, ha tovább haladhatnának az útjukon, a tökéletes versenyautó kialakításával, hogy minél előbb élesben is részt vehessenek a saját géposztályuk csatáiban. Fekete Danival beszélgettünk.

Rallye2.hu: Egy teljesen új murvafutóművel érkeztetek Szombathelyre. Ezen kívül mivel készültetek még az Iseum Rallye-ra?

Fekete Dániel: A versenyt megelőző csütörtökön kaptuk meg az új murvás futóművet, amit pénteken építettünk be a kocsi alá, tehát teljesen alapbeállításokkal indultunk el, a verseny közben tekergettük és állítgattuk rajta. Örömünkre szolgált, hogy több kör is volt, nem csak egyszer kellett bemennünk a szervizparkba, mert többször is tudtunk módosítani a beállításokon. Szerintem jó irányba tudtunk előre mozdulni, nagyon tetszett a Subarunk viselkedése az új futóművel. A motor az szerintem siralmas, de az a legvégső lesz a sorban, ám természetesen szeretnénk majd azt is  rendesen megjavítani és talpra állítani. Eddig is hihetetlen mennyiségű munkát raktunk már az autóba, de még mindig van bőven mire nézni.

Iseum Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_130

Rallye2.hu: Így indult az egész Subaru projekt, de a kezdetekhez képest már nagyon jól álltok, folyamatosan fejlődtök. A fékekkel nem volt most gondotok?

Fekete Dániel: Jó volt, de lehetett volna még jobb. Nem éreztem néha rendesen. Amikor az utcán próbálgattam, rendesen megállt vele az autó, jól működött, de ugye azt nem kell mondanom, hogy murván, nagy sebességnél azért teljesen más a helyzet. Csalóka, hogy nincs benne szervó és nagyon taposni kell, hogy megfelelően lassuljon a kocsi. De a lényeg, hogy már van fékhatás.

Rallye2.hu: Jó is tud az lenni… 🙂 Milyen volt számotokra a vasárnap, Szombathelyen? Hogy alakult az Iseum Rallye nektek előfutóként?

Fekete Dániel: Még mindig csak építjük az autót és valójában most próbálhattuk ki először, hogy hogyan kell kezelni, miként viselkedik a csúszós utakon az összkerékhajtás. Itt jön ki leginkább ennek a hatása. Itt volt még az új futómű is, ami nekünk nagyon tetszett. Voltak persze ezúttal is apróbb gondjaink, amit már meg sem említek, mert a versenyünk szempontjából teljesen lényegtelenek voltak. Egyetlen kicsúszásunk volt, természetesen akkor, amikor egy picit elkezdtem jól érezni magam és feszegettem a tempót. Ha jó a kocsi, akkor megjön a bizalom is és akkor már azonnal többet akar az ember. Szelestén a híd előtt egyszerűen sok volt, aztán inkább elengedtem, be a hídtöltése mellé. Kitolattunk, tovább mentünk, ezen felül túl nagy kalandjaink nem voltak.

Rallye2.hu: Idén a harmadik navigátor ült melletted, Harsányi Zsolti diktálta neked ezúttal az itinert. Ő korábban pilótaként versenyzett a Rallye2 Bajnokságban. Milyen volt a jobb1-ben, hogyan érezte magát?

Fekete Dániel: Azt mondta, hogy jól érezte magát. 🙂 Volt, amikor hajszolt, volt, amikor ő lepődött meg, de összességében egy remek hétvégét abszolváltunk együtt. Mindketten örültünk a viszonylag sok versenykilométernek. Mi kilenc gyorsaságit teljesíthettünk, mert az ORC mezőnyét is mi vezettük fel, ezért a Rallye2 Bajnoksághoz viszonyítva mi egyel több szakaszon autózhattunk.

Iseum Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_133

Rallye2.hu: Veszprémben ott lesztek e?

Fekete Dániel: Szeretnénk, de nem hallottunk a Veszprém Rallye-ról jó híreket. Riogatnak olyan információkkal is minket, hogy kevesen neveztek, ezért lehet meg sem tartják a veszprémi versenyt. Reméljük, hogy ez csak egy félreértés, ezt hallottuk, nem pletykát szeretnénk ezzel terjeszteni. Ha így is van remélem csak elaludtak a srácok a nevezéssel, mert mi nagyon szeretnénk ott lenni a rajtnál, tovább szeretnénk javítani a futómű beállításain és jó lenne már egy igazán jó motor is. De arra szerintem egyelőre még nincs most kilátás. Biztos eljön majd annak is az ideje. A fékünkre Szombathelyen kisebb nyergeket raktunk föl, mire megtaláltuk a jó aszfaltos beállítást, alakíthattuk át murvára. No mindegy… 🙂 Ezeknek is kell még keresni a legjobb beállítását, a megfelelő használatát, a jó féktávok megtalálását, mert Szombathelyen még többször rá kellett rúgni a gázra a lassítás után, mielőtt a kanyarhoz értünk. Feladatunk tehát lenne bőven, ezért különösen várnánk, hogy ott lehessünk a Balaton partján és újra autózhassunk egy jót a versenyzők előtt.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!