Fábián Lóránt és Ihász László Egerben is kemény csatát folytatott a nem régen még teljesen megbízható Renault-jával, ami az idei évben úgy tűnik, hogy teljesen megmakacsolta magát. Fábián Lóránttal beszélgettünk.

Az év első két versenyén, ha nem kis küzdelem árán is, de el tudtatok indulni és célba is értetek. Pécsen viszont nem jött össze a céldobogó. Hogyan készültetek az Eger Rallye-ra és mit vártatok az északi futamtól?

A Mecsek Rallye-n a futóművel gyűlt meg a bajunk, azt természetesen megjavítottuk és izgatottan vártuk az Eger Rallye-t. Leginkább azért voltunk izgatottak, mert a sok munkánk ellenére rengeteg műszaki problémánk van az idei évben, így csakis azt vártuk a versenytől, hogy az elsőtől az utolsó méterig teljesíteni tudjuk. A siroki és a bátori gyorsasági ismertük, az Eger-Egerbaktán pedig ellenkező irányban autóztunk tavaly. A Szarvaskő-Egerbocsot nem ismertük, de szimpatikus volt, mert csökkent teljesítménnyel ugyan, de legalább tudtunk rajta menni egy gyorsaságit.

Sokkal messzebbre nem jutottatok sajnos. Mi történt veletek, vagyis az autótokkal?

Az üzemanyag szűrőnk belseje, annak is a ragasztása szétmállott és a darabjai eldugították az üzemanyagrendszert, valamint az injektorokat. Ez már a szuperspeciál rajtjában is hátráltatott minket, gyakorlatilag 50 lóerős kocsival abszolváltuk a bemelegítő szakaszt. A 20 perces, vasárnap reggeli szervizben gyorsan megcsináltuk, amit lehetett, cseréltünk, amit tudtunk, de egy teljes üzemanyagrendszer takarításra kevés volt az idő. Elindultunk Szarvaskőre, a kocsi jobb lett, mint amilyen szombaton volt, de miután a darabkák ott maradtak a rendszerben, így Szarvaskőn is gyengélkedett, legfeljebb 50%-on üzemelt.

Laci sem ehhez a tempóhoz van szokva, nem tévedt el, csak folyton kiesett a ritmusból, érezte, hogy lassúak vagyunk, az ő dolgát is alaposan megnehezítette az autó vacakolása. A bátori szakaszon már majdnem leállt az autó. Szerencsénkre a bükkszéki elágazásig eljutottunk, ott viszont ki kellett gurulnunk a pályáról és várhattuk, hogy értünk jöjjenek a srácok a szervízparkból. Köszönjük a munkájukat és a mentést is! Le kellett adni a menetlevelet, mert nem tudtunk szuperrallye-val sem visszaállni a mezőny végére, nem volt annyi időnk, hogy megjavítsuk az autót. Ez a verseny is elúszott.

@rallye2.hu

Fábián Lóránt-Ihász László Eger Rallye 2023 Rallye2 Gy2 Szarvaskő-Egerbocs Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Folytatás? Következik a Győr Rallye, ami nektek nem lesz túl messze. Ott lesztek?

Jól jön most nekünk ez a kicsit hosszabb szünet, nyugodtabban készülhetünk a Győr Rallye-ra. Javasolták már páran, hogy vetessük le az átkot a kocsiról, remélem ez idő alatt és a munkánk által megtörténik a spirituális gyógyítás is. 🙂 Eldöntöttük, hogy az ORB2 hátra lévő idei két versenyét már mindenképpen meg akarjuk csinálni, Miskolcra is nevezni fogunk, szeptember végén. A Miskolc Rallye nekünk bakancslistás, mert soha nem mentünk még a legendás, borsodi versenyen. A motorba benéztem kamerával, az égéstérben úgy tűnt, mintha az egyik dugattyú széle el lenne égve, de becsapott a kamera, komolyabb problémát mutatott attól, mint, ami valójában van. Csak egy apró, mechanikai sérülés van rajta, nincs komoly gond. Üzemanyagrendszer tisztítás következik, új injektorok lesznek beszerelve, összerakom a motort, programozva lesz, kipróbáljuk – jó lett volna, ha nem törlik a porrogszentkirályi sprintfutamot – és ott leszünk a Győr Rallye-n.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!