Fábián Donátnak és Bencsik Pistinek sokszor ért fülig a szája 2020-ban, de a happy end sajnos tavaly mégis elmaradt a párosnál. Fábián Donáttal beszélgettünk.

Mit vártatok a 2020-as szezontól és mit sikerült a tervekből megvalósítanotok?

Elég fogós kérdés ez bemelegítésnek, nem könnyű rá választ adnom. A kései kezdés ellenére azt vártuk 2020-tól, hogy gyorsan tudjunk menni és szép eredményeket érjünk el a Rally2 Bajnokságban. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján azt éreztük, hogy tavaly sokkal jobban összeálltak a dolgaink a rajt előtt, mint máskor, ezért esélyesek vagyunk a korábbiaktól eredményesebb szerepelésre. Ez csak részben igazolódott be. Voltak remek részeredményeink, sőt, a Salgó Rallye-n elért abszolút második helyünk kifejezetten biztató volt a folytatásra nézve. Nemcsak Salgótarjánban, hanem más futam gyorsasági szakaszain is akadtak kiemelkedő időeredményeink, tehát a terveink ezen része tökéletesen megvalósult, de összességében ez egyáltalán nem mondható el a 2020-as szezonra megfogalmazott elképzeléseinkről. Felemásak az érzéseink, sok minden nem úgy alakult, ahogy mi azt megálmodtuk. Az eltelt idő mindent megszépít, így már tudunk örülni a jó dolgoknak, de egyáltalán nem vagyunk elégedettek a tavalyi szezonnal. Nem jó a szánk íze, ha visszagondolunk rá.

Mi volt a legjobb és mi volt a legrosszabb pillanat a számotokra 2020-ban?

Mint említettem, számos olyan pillanat volt az évben, amire szívesen emlékszünk vissza. Az évadnyitó Salgó Rallye-t a döcögős évkezdés ellenére is nagyon élveztük az elsőtől az utolsó percig. A Vértes Rallye-val ugyanez a helyzet, mert amit a rajt előtt elterveztünk, azt az első gyorsasági szakasztól kezdve tudtuk is hozni. Ennek örültünk. Most soroljam a rossz dolgainkat is? Inkább csak a legbosszantóbbakat emelném ki. A Vértes Rallye negyedik szakaszán kiestünk, mert kitört a Ladánk jobb első kereke. Az abszolút második helyen álltunk éppen. Majdnem ugyanolyan borzalmasan alakult az Eger Rallye-nk hétvégéje, mint a móri, de ott az egész futam csapnivaló emlék a számunkra. Kiestünk, de visszaálltunk szuperrallyezni, ami nem bizonyult jó döntésnek, mert tét nélkül nem találtuk magunkat az autóban és a szakaszokon. Csak vergődtünk, mint hal a parton. Ráadásul teljesen feleslegesen összetörtük a kocsinkat is.

Mit terveztek 2021-re?

Terv az van sok. Jelenleg áruljuk a Ladánkat, de bárhogy is alakuljon a sorsa mindentől függetlenül, 2021-ben valószínűleg az ORC-ben fogunk menni. Az első néhány, hozzánk közeli futamon, a Salgó, a Miskolc, valamint az Eger Rallye-n egészen biztos. Lehet, hogy a Zsigulival. Ez az egyik opció. A másik út, ha megvásárolják a Ladánkat, akkor értelemszerűen autót váltunk. Sok minden van még a levegőben, meglátjuk, hogy mit tudunk kihozni ebből a jelenleg nem egyszerű helyzetből.

Nem régen részt vettetek egy teszten, ahol a Peugeot R4-es versenyautóját lehetett kipróbálni. Milyen volt? Azt gondolom, hogy rendesen elhúzták előttetek a mézes madzagot…

Fergeteges teszt volt, szenzációs a kocsi, könnyű beleszeretni, az már biztos. Teljesen más világ egy ilyen gyári építésű versenyautó, fantasztikus érzés volt vezetni és kipróbálni a Kakucs Ring aszfaltján. Nagyon jó a kocsi, remek tapasztalatszerzés volt ez nekünk, hiszen mi eddig csak a Ladáig láttunk.

Vannak, vagy születtek ilyen irányú terveitek a teszt után?

Szívünk szerint ez lenne az új irány, de nem merném biztosra mondani, hogy összejön az, hogy egy R4-es Peugeot-ba átüljünk, mert ennek az érzésnek, az autónak – nem meglepő módon – elég komoly ára is van. De az elődjében, egy szívómotoros R2-es változatban is el tudnánk magunkat képzelni. Annak talán nagyobb is a realitása, mint egy R4-nek.

Az Orfű Rallye-n egy teszt nincs a reális elképzeléseitek közt?

Nincs sajnos. Első versenyként nekünk a Salgó Rallye van beírva a versenynaptárunkba. Vagy Ladával, vagy valami mással. Még mi sem tudjuk, hogy mit rakunk fel a szezon rajtja előtt a trélerre. 🙂 De attól nem félünk, hogy üres lesz, valami biztosan lesz rajta. 😉

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget partnereinknek!

LLRacing, Optimus 92 Kft. Shell Helix, Mobil Credit, House Market Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!