Fábián Donát és Bencsik István az Orfű Rallye ürügyén megnézte keletről nyugatra és fordítva is egész Magyarországot, amit láttak az tetszett nekik, de az alapos felkészülésük ellenére sem jártak sikerrel a Rally2 Bajnokság évadnyitó futamán. Fábián Donáttal beszélgettünk.
Nagyon régen jártatok már a Mecsekben. Milyen tervekkel érkeztetek meg a Rally2 Bajnokság évnyitó futamára?

Tavaly nem versenyeztünk, az idei évre pedig azt terveztük, hogy visszatérünk a Rally2 Bajnokságba, ennek első lépéseként neveztünk be az Orfű Rallye-ra. Nagyon szerettünk volna jól szerepelni, és gyorsan menni a Mecsekben. Minden előjel arra mutatott, hogy ez működni is fog, három tesztet is csináltunk a rajt előtt.

Mindegyik pozitív lett? 🙂

Igen. 🙂 Különösebb baj, vagy nagyobb probléma nem volt a kocsival, ami jelentkezett a próbák során azt azonnal elhárítottuk. Direkt azért vallattuk olyan sokszor a Ladánkat, hogy ha valami hibája van az ott jöjjön ki, nem az ország túlsó végében, az évnyitó futamon. Hiába az alaposság, a rengeteg utazás után az első gyorsaságit követően kiálltunk az Orffű Rallye-n.

Milyen volt ez az egyetlen szakasz, mi történt veletek?

A harmadik kanyarig minden rendben volt, nagyjából utána kezdődött el a kálváriánk. Onnantól azt éreztük, hogy nem megy az autó, és a szakasz végéig folyamatosan csökkent az ereje. A végén már háromhengerezett is a motor. Ki tudtunk jönni a gyorsaságiról, leállítottuk, hogy leöltözzünk, majd menjünk a következő szakaszra. Úgy voltunk vele, hogy ha kibírja, akkor kibírja, ha nem, akkor nem, de erre nem kaptunk választ, mert soha többé nem indult be az autónk. A szervizig szerettünk volna eljutni, ám motor meghalt a kocsiban. Szerencsére csak egy kicsit pusztult el, itthon kiderült, hogy az üzemanyag szivattyú tett nekünk keresztbe. Nem tudta azt a benzinmennyiséget szállítani, mint amire szüksége lett volna a motornak. A kocsiban lévő jeladón láttuk, hogy az üzemanyag nyomása nem változott, de a szállított benzin mennyisége nem volt elég, így szép lassan feladta a harcot az erőforrás. A javítással már készen vagyunk. A motorvezérlő computerben voltak opciók egy ilyen vészhelyzetre is, ez akcióba lépett és a komolyabb károktól megóvott minket, de a kieséstől nem. Viszonylag kis javítással megúsztuk a történteket. Ennek örülünk, annak viszont egyáltalán nem, hogy nagyon messzire itthonról egyetlen gyorsaságit autóztunk, azt is nyögvenyelősen.

Egerben szépíthettek…

Ez a terv, indulni fogunk az Eger Rallye-n, és őszintén reméljük, hogy több sikerrel járunk, április végén, mint Orfűn. Mondanám, hogy készülünk, de csak azt tudom mondani, mint az Orfű Rallye előtt, hogy a kocsink fel van készítve, rendben van, várjuk a rajtot. Próbálunk Egerben majd legalább ugyanolyan jól teljesíteni, mint amennyire Orfűn szerettünk volna.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük Szponzoraink támogatását és segítségét!

LLRacing, Optimus 92 Kft. Shell Helix Ultra, Mobil Credit Kft,

Köszönjük a Borsod Talent Motorsport Egyesületnek!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!