Endrődi László nagyon sokat küzdött az elmúlt évben az autójával, az technika ördögével és azért is, hogy legyen navigátora, így nem csoda hogy 2025-ben márcsak egy eseménytelen nyugodt és hibáktól mentes esztendőre vágyik. Endrődi Lászlóval beszélgettünk.
Tavaly öt versenyen mentetek és négy navigátort “fogyasztottál el” 🙂 Hogy emlékszel vissza az elmúlt évre?
Gyabronka Misóval, Nagy Janival, Mezőfi Ádámmal, és a végén Hrustinszki Dáviddal mentem a Rallye2-ben, az Esztergom-Nyerges, a Diósgyőr, a Székesfehérvár, a Győr és a Zemplén Rallye-kon, nem volt könnyű az évünk. Nyergesújfaluban jól mentünk, egészen a sajnálatos balesetig, ott végig tudtunk autózni. A Diósgyőr Rallye-n, az utolsó szakasz célja előtt 100 méterrel szétrobbant a váltónk, emiatt kiálltunk, a céldobogóig nem jutottunk el. A Mecsek Rallye-n nem tudtunk részt venni, mert nem lett kész a kocsi. A Székesfehérvár Rallye-n teljesítettük Nagy Janival a versenytávot, ez a futam volt az évünk leginkább problémamentes ORB2-es versenye. Előtte elindultunk az Oroszlány Rallye-n, a bajnokságon kívül, teszteltünk, gyakoroltunk. Szeptemberben, Mezőfi Ádámmal indultam Győrben, ott egy szenzorhiba miatt kellett az első napon kiállni, de hamar megjavítottuk az autót és szuperrallyeval vasárnap autóztunk egyet a Győr City Stage-en és átgurulhattunk a céldobogón. A Zemplén Rallye-ra ült be mellém Hrustinszki Dávid, egészen jól alakultak a dolgaink, mindaddig, amíg egy motorhiba keresztbe nem tett nekünk az első napon. Szerencsen nem volt olyan szerencsénk, mint Győrben, nem sikerült feltámasztani a kocsit, nem tehettünk mást, összecsomagoltunk, ezzel búcsúztunk el a 2024-es ORB2-es szezontól. Nagyon sok műszaki problémánk volt a tavalyi évben, folyamatosan harcoltunk a technika ördögével. Aztán mindezt még “megtetőztük” a Szilveszter Rallye-n.
Mondhatjuk, hogy szó szerint…
Igen, mert dobtunk egy hátast az év végi bulifutamon, alaposan körbetörtük az autót, mindössze három ajtónk úszta meg épségben, minden mást javítani kell. Annyiból legalább mázlink volt, hogy a főbb alkatrészek és a bukócső megúszta a kalandot, de anyagilag megterhelő volt az elmúlt évünk. Ránk férne idén egy kis sikerélmény…
Hogy álltok most az autóval és mik a tevek?
Haladunk a javítással, reméljük, hogy elkészülünk időben, és tudunk menni már az évadnyitó Miskolc Rallye-n is. Az ORB2-ben tervezünk szerepelni, minél több versenyen ott akarunk lenni, a teljes bajnokság lenne a tervünk. Meglátjuk, hogy hogyan áll össze a terveinkhez a büdzsé. Úgy néz ki, hogy a navigátorkérdés is megoldódik, a 2025-ös évben Hrustinszki Dáviddal készülünk a tervezett öt Rallye2-es futamra. Nagyon örülnénk annak, ha tavalyitól sokkal nyugodtabb, eseménytelenebb esztendő lenne számunkra a 2025-ös és többször gurulhatnánk át a célvonalon a versenyek végén. Ha lehet akkor a mezőnyben, jó eredménnyel, szuperrallye igénybevétele nélkül. Ezért dolgozunk most keményen a műhelyben.
Rallye2.hu/ORB2.hu- Salánki Gábor