Dudás Gergő és Molnár Zsolti élete nem volt könnyű Székesfehérváron sem, gyengélkedett a Citroenjük, de a srácok ügyesen megoldották a problémát, szép eredménnyel abszolválták a futamot. Ám Gergő nagyon bízik benne, hogy Veszprémre sikerül beszerelniük a régen várt, erősebb motort, amivel természetesen újra az élmezőnyben szeretnének autózni. Dudás Gergővel beszélgettünk.
Szombathelyen is a többiekéhez képest gyengébb motorral versenyeztetek. Sikerült ezen változtatni Székesfehérvárig?
Sajnos nem. Azért nem, mert elindítottuk a Ford projektet, egy Ford Fiesta R2T-vel akartunk versenyezni. A fordos tervünk végül kudarcot vallott, csak közben a Citroennel már nem igazán foglalkoztunk, nem rendeltünk, nem vásároltunk Citroen alkatrészeket, így elölről kellett kezdeni mindent. Az új alkatrészek viszont nem itthon, a műhelyben készülnek 3D-s nyomtatóval, időbe telik, amíg eljutnak hozzánk, ám ha minden igaz, akkor a fehérvári és a veszprémi futam között elhozhatjuk az új motort, így bizakodunk abban, hogy a Veszprém Rallye-ra beszerelhetjük a combosabb erőforrást, a C2R2Max-unkba. Az autó teljes átnézésével telt igazából a két verseny közti szűk három hetünk. Elég sok ütést kapott a kocsink a vasi murván, ráadásul egyszer még föl is billentünk, igényelte, és megérdemelte a Citroen a törődést.
Meg is hálálta. Kupákat szereztetek Székesfehérváron, és végre azokat a serlegeket kaptátok meg a célban, amik valóban titeket illettek meg. 🙂
Jól éreztük magunkat, és nagyon vártuk azt a két szakaszt, – Csákberényt és Oroszlányt – amik az erdőkben voltak kijelölve. Azok jobban tetszettek, mint Kincsesbánya. Talán azért, mert ott sokat számított az, hogy kinek mennyire erős az autója, mi pedig nem álltunk túl jól ezen a fronton. 35, maximum 40 lóerőnyi hátrányban voltunk a kategóriatársakkal szemben. Ez az eredményen meglátszott, mert akinek talpon volt az autója, szépen el tudott nyúlni tőlünk Kincsesbányán. Nem sok olyan kanyar volt ezen a szakaszon, ami érdemben kedvezett volna nekünk. Éppen emiatt lepődtünk meg igazán, hogy a géposztályunkban meg tudtuk szerezni a második helyet. Csákberényen is kizárólag Zagyva Lajosék tudtak megelőzni minket, de ekkor ez már nem csak a kategóriánkra, hanem az összetett értékelésre is igaz volt. No, ezen aztán tényleg nagyon meglepődtünk, mert roppant gyenge volt a motorunk, a negyedik fokozat közepétől alig akart leforogni a motor, az ötödiket pedig az inkább hagyjuk kategóriába sorolnánk. Azt gondoltuk, hogy rengeteget fogunk kapni, a belső kamerás felvételeinken azt láttuk, mintha egy helyben toporognánk, nem haladtunk sehová.
A második körünk is hasonlóan alakult. Szerencsére sikerült komolyabb kalandok nélkül teljesítenünk a versenytávot, egyetlen említésre méltó szituációnk akadt. Az reggeli kincsesbányai gyorsaságin, az első balos terelőnél sikerült leütni a Citroenünk jobb elejét, ami az összetartásra gyakorolt némi kedvezőtlen hatást a szervizparkig. A fékekkel is küzdöttünk egy kicsit, Oroszlány közepétől sokat romlott a fékhatás, mert elmelegedtek a fékek. Ezen kívül a jobb első gátlóval volt még gondunk, valószínűleg fölpuhult, nem tartotta elég magasan a kasztnit, amit a kerék elkezdett összegyűrni. Azt gondoltuk eleinte, hogy defekt, aztán feltűnt, hogy a balos kanyarokban elég nagyot üt a gátló. Ezt komlóig ki kell javítanunk. Nagyon örültünk az eredményünknek, szerintem ez volt a legtöbb, amit kihozhattunk a hétvégénkből. Sokat nem punnyadhadtunk, az élmezőny ütötte-vágta egymást, sietnünk kellett, hogy partiban maradhassunk velük. Érdekesség, hogy tavaly három és fél percet kaptunk a győztes Zagyva Laliéktól a futam végén. Idén már csak 21,6 másodpercet. És azt látjuk, hogy nem ők lassultak le. 🙂
Veszprémben tehát biztosan ott lesztek.
Igen, de kivételesen azt mondom, hogy jobban örültünk volna, ha ezúttal egy aszfaltos versennyel folytatódik a bajnokság, jobb lenne aszfalton kipróbálni az új motorunkat. De sebaj, majd Komlón így is leteszteljük. Veszprém új lesz nekünk, tavaly csak egy fél szakaszt tudtunk menni a Balaton partján, mert az első, murvás, citroenes gyorsaságinkon kitört a bal első kerék. Reméljük, hogy ezúttal eljutunk a célig, és az új motor is bebizonyítja, hogy nem hiába vártunk rá ennyire. Nem csak a pályákon adhatna nekünk plusz erőt, hanem fejben és lélekben is, mert megnyugtató lenne, tudni, hogy nem kell életre-halálra hajtanunk ahhoz, hogy lépést tarthassunk a vetélytársainkkal. Jó esély van rá, hogy beszereljük az új motort, amit mindenképpen szeretnénk már a rajt előtt kipróbálni. A csapatunk minden bizonnyal szervezni fog egy kis tesztet a Veszprém Rallye-t megelőzően, ezen mi is ott leszünk. Új hétvége és igazából új pályák várnak ránk, bízunk a legjobbakban, mivel szeretnénk ott lenni újra a legjobbak közt. A géposztályunkban és az abszolútban egyaránt.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Köszönöm Novák Ferinek, a szerviznek, és a navigátoromnak, Molnár Zsoltinak a rengeteg munkát és segítséget! Egy ilyen hétvégét nem sokan csináltak volna rajtuk kívül így végig.
Nagyon hálás vagyok a családomnak, akik mindenben támogatnak.
Köszönjük a segítséget:
CloneGsm, BiotechUsa, Well Done, IÉJ zrt, Dynamic Design Kft, 3Dream Soft Kft., Festékszertár Festékmester Kft., P92 RDI Kft., Win-win Kft, Prometrik Kft., Stage light theatre szociális szövetkezet