Gerevich Dominik, azaz Dominik GT a rallye-ban és a Rally2 Bajnokságban is kezdő még, Orfűn mutatkozott be, a Hondájában Kapás Attilával a jobb1-ben és ha a váltó nem adja meg magát, akkor szinte biztosan a célban fejezik be az ifjú miskolci pilóta debütáló versenyét. Gerevich Dominikkal beszélgettünk.

Honnan érkeztél a Rally2 Bajnokságba?

Szlalom és más zárt pályás futamokon mentem korábban. Ha a térképet nézzük, akkor miskolci vagyok.

Első Rally2-es versenyedre készültetek az Orfű Rallye előtt, Kapás Attila, a navigátorod viszont már járatos a Rally2 világában. Mit vártatok a bemutatkozó futamodtól?

Mindössze annyit, hogy célba érjünk, és hogy kilométereket gyűjtsünk, mert az autóval semmilyen tapasztalatunk nem volt a rajt előtt. Kíváncsiak voltunk a Hondánk erejére, mozgására, én pedig még csak 17 éves vagyok, friss jogosítvánnyal, úgyhogy volt bőven mit tanulnom. Ebben Attila sokat segített nekem, nagyjából három hete ismerkedtem meg vele, azóta elmentünk párszor gyakorolni, megmutatta hogyan kell a pályákat felírni, de Orfűn volt vele az első éles bevetésünk. Egész jó itinert sikerült összeraknunk, egyből elboldogultunk belőle a gyorsaságikon. A céljaink egy része meghiúsult sajnos, de a másik felét megvalósítottuk.

Konkrétan a célba érkezés nem jött össze. Mi történt veletek az Orfű Rallye pályáin?

Kissé izgultam a rajt előtt, mert ugye ez volt a tűzkeresztségem, soha nem indultam még rallye versenyen, fogalmam nem volt arról, hogy milyen lesz, mire számítsak, sőt, még az is kérdésként fordult meg a fejemben, hogy képes vagyok e a rallye versenyzésre egyáltalán?

Hamar kiderült, hogy a kelleténél jobban túlmisztifikáltam a dolgokat, mert minden jól sikerült az első gyorsaságin, nagyon volt a boldogság Árpádtető után. Nem voltunk túl gyorsak, de teljesítettük életem első gyorsaságiját! 🙂 Kalandunk, megforgásunk nem volt, mert a futamon a mottónk az volt, hogy precízen és biztonságosan kell autóznunk. A második szakasznak úgy veselkedtünk neki, hogy mindegy, hogy hol végzünk, mert az volt a lényeg, hogy megyünk, a Rally2 Bajnokság mezőnyében autóztunk. Beértünk a szervizbe, az autó jó volt, nem kellett semmit sem állítanunk rajta, a gumikhoz sem nyúltunk.

A második körünk is hasonlóan vidám hangulatban telt, mindaddig, amíg a váltónk meg nem adta magát. Egy jókora lyuk keletkezett a házán, amit a szervizben nem tudtunk orvosolni, ez jelentette a futamunk végét.

A következő versenyetek mi lesz? Hol folytatjátok a tanulást?

Amennyiben mindent sikerül összeraknunk, és hazaérkezik a váltónk javításból, Lengyelországból, akkor az Eger Rallye-n is ott leszünk. Az egri pályákon sem jártam még korábban, ahogy a többin sem az országban, úgyhogy az újdonságok sora folytatódik, biztos, hogy jó néhány nóvum vár még rám az idei esztendőben.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!