Deli László és Losonczi Csaba nem olyan tempóval, mint amilyennel szerette volna, de az elvárásaiknak megfelelően teljesítette az Eger Rallye-t, amiben Laci elmondása szerint maradtak még itt-ott másodpercek.
Milyen elképzeléssel futottatok neki a 2022-es szezonnak és az Eger Rallye-nak?
Az Eger Rallye-nak attól komolyabb tervekkel rugaszkodtunk neki, mint ami végül kisült belőle. Nagyon titkon a géposztályban és a Lada Kupában is az 5. és a 10-ik hely közé vártuk magunkat, inkább az 5-ikhez, mintsem a 10. pozícióhoz közelebb. 2022-vel kapcsolatban az a tervünk, hogy miután 2019-ben, ahol együtt mentünk Csabival, az a verseny jól sikerült, így megbeszéltük, hogy idén összeültünk megint. Három, hozzánk földrajzilag közelebbinek mondható versenyt, az Eger, a Kazincbarcika és az Ózd Rallye-t néztük ki magunknak az évre, de lehet még a Vértesre is ellátogatunk.
Legutóbb tetszett a Vértes, kérdőjellel ott van a versenynaptárunkban. Majd a takarónk hosszától függ, hogy tudunk e egy szép augusztus végi reggelen Móron is egyet jót nyújtózkodni. Néhány ponton módosítottunk, fejlesztettünk az autónkon. Fogasléces kormánymű került a Ladánkba, lett végre Mitsubishi hidunk, szélesebb immár a lengőkar, ilyenekre gondolok. Praktikus és hasznos dolgok ezek. A kocsi jól sikerült, jól viselkedett, érezzük a pozitív változást, de ahhoz, hogy az újdonságok minden előnyét maximálisan kiaknázhassuk lesz még dolgunk, akadnak teendőink az autóval kapcsolatban. Az Eger Rallye pályái nem voltak ismeretlenek a számunkra. Azzal a rajt előtt tisztában voltunk, hogy az abszolútban, egy ennyire erős mezőnyben aligha fog a legjobb 10-be beférni akárcsak egyetlen Lada is, így nem voltak vérmes elvárásaink. A szintén kemény P12-ben és a Lada Kupában viszont szerettünk volna a csapat első felében végezni. Ezt mondjuk megvalósítottuk, de kellett hozzá az ellenfelek peche is, holott ezt erőből lett volna a legjobb kivitelezni.
Hogy alakult a versenyetek?
A superspecialon szombaton este átszáguldottunk, ahogy csak bírt menni a kocsink. Az alapvetően meglepett, hogy a vetélytársainktól kilométerenként csaknem másfél másodpercet kaptunk, ezt akkor nem nagyon értettük. Az áttétel lehetett volna hosszabb, az nem vált volna hátrány a számunkra. A szombati tendencia vasárnap is folytatódott, nem voltunk túlzottan boldogok, mert szerintem 15-20 kilométer/órával alacsonyabb lehetett a végsebességünk, mint az ellenfeleinknek. Sőt, a nap végén, az utolsó körben éreztem, hogy lehet valami gond a motorral, ezért az addigi tempónkból is visszavettünk egy kicsit, nem mertem teljesen leforgatni a motort, mert nem akartunk bajt, csak épségben elvinni az autót a céldobogóig. Örültünk neki, hogy rendben célba értünk. Az Egerszalók-Eger szakasz célkanyarja számunkra is tartogatott némi meglepetést, bár volt olyan érzésünk, hogy ez pont így lett kitalálva. A lassítóktól tartottunk, de szerencsére egyet sem találtunk el, emiatt és más miatt sem kaptunk időbüntetést.
Ennek ellenére lehetett volna egy kicsit jobb a vége, mint a P12-es géposztály kilencedik és a Lada Kupa hetedik helye. Szomorúak nem voltunk, szokás szerint jó volt a hangulat Csabival az autóban, mindig kerül(t) egy-két jó szava. Az Eger Rallye rendezése ezúttal szerintünk tökéletes volt, mi is meglepődtünk, hogy minden ennyire flottul ment. Tudjuk, hogy a Dobó tér foglalt volt a versenyhétvégén, egy másik városi rendezvény miatt, de az Eger Rallye-hoz már annyira hozzátartozik a rajtceremónia, hogy szívesen részt vettünk volna idén is rajta, akár úgy is, hogy a céldobogó helyén, a Hotel Allure-nél van megrendezve a rajt. Csúszásmentes, pontos volt minden, szavunk nem lehet semmire ezúttal. Tetszett. Csak így tovább!
Folytatás?
Ahogy mondtam, Kazincbarcikán. Erre a versenyre már megkezdtük a felkészülést, a kocsi motorját szétdobtuk, revízión van, megpróbáljuk összeterelni az elkószált lóerőket júliusig. Tavaly kitűnő verseny volt Kazincbarcikán, jól éreztük magunkat, reméljük, hogy idén is rendben lesz minden. Azt látjuk, hogy a szervezők gőzerővel dolgoznak azon, hogy mindenkinek a kedvébe járjanak, emlékezetes legyen a hétvége, szurkolunk nekik, hogy így is legyen.
Rallye2.hu – Salánki Gábor