Janovich Roland és Csáthy Miklós és a teljes maximal_crew az első métertől kezdve arra törekedett volna az Eger Rallye-n, hogy tartsa az ellenfelek tempóját, de egy túl későn észlelt probléma már az első szakaszon keresztbe húzta a számításaikat, majd másnap egy másik éles tesztté minősítette át a srácok évnyitó futamát. Janovich Rolanddal beszélgettünk.
Komoly harcot vívtatok azért, hogy az Orfű Rallye-n ott lehessetek, de a várva várt alkatrészek híján nem indulhattatok. Eger előtt teszteltetek, úgy tűnt, hogy minden rendben van. Mit vártatok a versenytől?
A teszten nem mentünk sokat kb. 20-30 kilométert, és azt tapasztaltuk, hogy rendben van az autónk. A végén még akadt néhány simítás rajta, de azokat megcsináltuk az Eger Rallye-ig. Nem sokkal a rajt előtt, az utolsó próbán jelentkezett egy igen jelentős, és elég váratlan probléma. Van egy olyan szokásunk, hogy minden versenyünk előtt pár nappal, biztos, ami biztos, utcai körülmények közt, a szabályok betartásával ellenőrzésként, gurulunk egy kört az autóval. Átnézzük, hogy minden hibátlanul működik-e. Ekkor szembesültünk a hibával és emiatt pénteken hajnalban még ki kellett szerelniük a fiúknak az elektromos gázpedált a kocsiból. Köszönöm nekik a kitartó munkájukat! Ez elég nagy fejlesztés volt, többek között így nem működött jól a rajtprogram sem. Ez hallatszott az első rajtunknál, Egerszalókon is. De emiatt fájt legkevésbé a fejünk Egerben.
Mi volt az oka? Hogy alakult a versenyetek?
A vasárnapi első gyors után akadt egy technikai problémánk, amit valamilyen szinten orvosoltunk, de a következő gyorsaságin bent is meg kellett állnunk, hogy még egyszer megszereljük. Ez az első bátori gyorsasági után, a második szakaszt követően Sirokon történt.
A szervizig eljutottunk, ott tökéletesen megcsinálták a fiúk, de így az első kör után rengeteg hátrányunk gyűlt össze. Innentől átálltunk fejben, és úgy kezeltük a dolgokat, hogy ez egy kiváló teszt, a hátra lévő négy gyorsaságin ki tudjuk úgy próbálni az autónkat versenykörülmények között, hogy nem volt rajtunk semmilyen nyomás. Kalandunk nem volt, lassítót nem romboltunk, de csúszkálni csúszkáltunk azért.
Bátornak az eleje kimondottan tetszett, lényegesen jobban, mint az „autópályás” részek. Igyekeztünk visszaszokni, és elmondhatom, hogy még messze állunk a régebbi tempónktól, rengeteg van még bennem. Kemény a mezőny, kemények a srácok, fel kell vennem nekem is a ritmust. Annak örülünk, hogy ilyen nívós, és erős társaság gyűlt össze a P12-ben, a Lada Kupában és a Rally2-ben is, de annak nem, hogy így ért véget az
Eger Rallye számunkra. A lényeg, hogy célba értünk, egy kifogástalanul és pontosan megrendezett, szuper rendezvény végén. Köszönjük a rendezőknek!
Két hónap szünet jön, lesz időtök rendbe szedni a kocsit. Kazincbarcikára jöttök ti is?
Igen, indulunk Borsodban és már elvileg megtaláltuk az Egerben felmerült gázpedál hibára a megoldást is. Tesztelni mindenképpen akarunk addig. Vagy elutazunk a Rally3 Bajnokság Bajna-Lábatlan versenyére, vagy magunknak hozunk össze egy tesztet, ezt még nem döntöttük el. De azzal kapcsolatban, hogy alaposan kivallatjuk az autónkat a következő Rally2-es versenyünk előtt, senkinek se legyen kétsége. Köszönöm a maximal_crew kitartó munkáját!
Rallye2.hu – Salánki Gábor