Danis Tibi és Poczang Valér a Salgó Rallye-n alkotott először egy versenyzőpárost, ám a sikeres tréning után nem tartott sokáig a futamuk, mert a Ladájukban nagyon hamar megszűnt a hajtás. Tibi elárulta, hogy a javítás már nagyjából elkészült, hamarosan az autót is összelegózzák, így semmi akadálya nem lehet annak, hogy a Mecsek Rallye-n folytatódhassanak a tanulmányok. Danis Tibor számolt be, pályafutása második Rallye2-es erőpróbájáról.

A második versenyed volt a Salgó Rallye, a Rallye2 Bajnokságban. Mi volt a tervetek a futam előtt?

Székesfehérváron debütáltunk a Rallye2-ben, és Valérral ez volt az első közös futamunk. Tapasztalatokat szerettünk volna gyűjteni, mert korábban én a Rallye3, vagy ahogy még tavaly hívták a MARB futamain versenyeztem. Ez az év abszolút a tanulásról szól, nem is számítok, Salgótarjánban sem kalkuláltunk komolyabb eredményekkel. Gyűjteni kell a versenykilométert, sokat kell mennem és tapasztalnom. Az autónknak is jóval hosszabb távokat kell kibírnia, mint korábban, figyelni akarok rá, keressük a gyenge pontjait, hogy kiszűrhessük a gyermekbetegségeket. Ezért csakis a célba érkezésre törekedtünk, ez volt az egyetlen kritérium, aminek szerettünk volna megfelelni Nógrádban.

Sajnos ebből nem sok minden valósult meg, hamar ki kellett állnotok. Mi történt az autóval? Milyen volt a rövidre szabott Salgó Rallye nektek?

A pályabejárás nagyon jól sikerült, összeraktam fejben magamat, bátran szerettem volna autózni a gyorsasági szakaszokon. Tetszettek a pályák, egyedül a mátrakeresztesi tűnt neccesnek, azon jó tempósan, gyorsan kellett volna az autót átküldeni. Erre megvolt elképzelésünk. A prológról nem kell sokat beszélgetnünk. Készültünk rá, vittünk magunkkal utcai gumikat ahhoz, hogy csapathassunk a tarjáni főutcán, de mivel ezek nem Pirelli, és nem is Hankook abroncsok voltak, azt tanácsolták nekünk, hogy nem kellene használni őket a bemutatkozó penzum alkalmával. Ezért tettük fel a versenygumikat, amikkel elmaradt a parádé, vigyáztunk a hajtásláncra, nem cifráztuk túl a dolgot. Utólag azt mondom, hogy lehet mégis ezt kellett volna tennünk, mert akkor már szombaton kijön az a műszaki hiba, ami vasárnap elég gyorsan a vesztünkhöz vezetett. Az első gyorsaságink nem indult rosszul, de azután, ahogy Kazáron, a faluban elfordultunk Vizslás felé, az emelkedős szakaszon a kardántengely, mintegy másfél kilométerrel a pálya vége előtt szinte szó szerint elrepült a kocsi alól. Szerencsére maradt annyi lendületünk, ami a cél felé vezető lejtőig elvitt minket, onnan pedig már ki tudtunk gurulni a szakasz végére. Egyetlen gyorsasági jutott nekünk mindössze Salgótarjánban.

A Mecsek Rallye-ra meg tudjátok javítani a kocsit?

Igazából már készen van, csak találnunk kéne valakit, aki összerakja. 🙂 Erre valószínűleg a hétvégén sort is kerítünk, a Mecsek Rallye-n minden bizonnyal újra találkozunk. Szervezzük gőzerővel az évzáró futamot. Mivel korábban a MARB Déli régiójában versenyeztem a mecseki pályák között találunk több olyat is, amik ismerősek a számomra, remélem lesz közülük a Mecsek Rallye útvonallapján is. Orfű, Árpádtető, jöhet, ezeken már autóztam, de természetesen másokra is kíváncsi vagyok. Meglátjuk, hamarosan kiderül, hogy mivel várják ezúttal a rendezők a Rallye2 Bajnokság versenyzőit.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!