Borza Balázs és Borza Gyula az Interneten látható felvételek alapján szeretett bele a Vértes Rallye pályáiba, amelyek nem okoztak csalódást nekik, csak a Zsigulijuk nem akarta, hogy a srácok a célban ünnepelhessék meg a pályafutásuk első móri versenyét. Borza Balázzsal beszélgettünk.

Voltatok már korábban Székesfehérvár, vagy Vértes Rallye-n? Mit vártatok ettől a versenytől?

Mi ott voltunk a Salgó Rallye-n, ahol volt egy esésünk, ami után átalakítottuk egy kicsit az autónk futóművét. Több apróságon is újítottunk, ezért igazából tesztjelleggel utaztunk el a móri megmérettetésre. Tavaly is szerettünk volna erre a futamra eljutni, de akkor nem sikerült és eddig még soha nem jártunk a környéken. Az Oroszlány Rallye-ra sem utaztunk el, pedig az nem sokkal a Vértes Rallye előtt lett megrendezve. Teljesen ismeretlen volt minden, de az Interneten rengeteg belsőkamerás felvételt néztünk a szakaszokról, és azok alapján nagyon megtetszett nekünk ez a verseny. Leginkább Kőhányás keltette fel az érdeklődésünket.

Hogy sikerült a versenyetek?

Érdeklődés ide, tetszés oda, pont Kőhányáson nem tudtunk egyszer sem autózni. Az első körben nekünk etap lett a másodikban pedig már nem vitt el odáig minket az autónk. Amíg mentünk addig nem okozott csalódást a Vértes Rallye, addig nagyon tetszett, de mire kezdtünk volna kibontakozni a kocsiban, úgy istenigazából átérezni a pályákat addigra sajnos szétment az autónk.

Mi ment szét a Ladátokban, mi történt veletek?

A második körben, amikor elrajtoltunk Pusztavámon még semmi probléma nem volt, minden rendben volt az autóval, igyekeztünk minél pontosabban lefűzni a pályát. Minden stimmelt tökéletesek voltak a féktávok is. A szeméttelepnél lévő kitérőből egy bal3 kanyarral jöttünk ki. Felváltottam negyedik fokozatig, majd sok mindent nem hallottam, csak azt éreztem, hogy megtorpant az autó. Sejtettem, hogy valami gond van. A hengerek közül volt amelyik nem működött ezért nem is erőltettem különösebben onnantól kezdve a dolgot, csak simán kigurultunk a célig. Kiderült, hogy gyakorlatilag elolvadt egy gyertyánk, és elcsöppent a harmadik hengerben. Még nem szedtük szét a motort, de a kiegyenlítő tartályban olajat találtunk, úgyhogy könnyen előfordulhat, hogy a hengerfej, vagy a motorblokk meg lehet repedve.

Mik a tervek 2021 hátralévő részére?

Jó kérdés… Elsőként mindenképpen a motort kell megszerelnünk, így erre a kérdésre most nehéz válaszolni. Az biztos, hogy idén szerettünk volna teljes évet menni a Rally2-ben, ez sajnos több külső okból kifolyólag sem sikerült.  2022-re hasonló terveink vannak, várjuk, hogy hogyan alakulnak a dolgok még nem tudjuk, hogy hol fogunk versenyezni. Idén nagyon sokat tanultunk minden versenyünkön, főleg a Salgó Rallye-n, ami nem volt hosszú, ellenben nagyon tanulságos. Azt látjuk, hogy a géposztályunk elejével még nem tudjuk felvenni a versenyt, a slick gumikkal és egyebekkel nekünk még ismerkedni kell. Erre 2022-ben is a Rally2 Bajnokságban szeretnénk sort keríteni, nagyon bízunk abban, hogy a vírushelyzet és minden más egyéb is hagyja végre, hogy teljes, hosszú szünetektől mentes, folyamatos, jó szezont lehessen versenyezni a Rally2-ben. Ha ez mégsem sikerülne, akkor van egy B tervünk, előfordulhat, hogy az léptetjük életbe. Ha így lesz, akkor a Rally3-ban fogunk versenyezni, de ez egyelőre a tartalék megoldás. Bízzunk a legjobbakban!

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!