11891418_1006358816052879_4386721867591565688_o
Forrás: Tisza Rallye Team/Facebook

Szabó Norbiéknak nincs mostanában szerencséje. Komlón legalább akkora szerencsével vészelték át az esésüket, mint amekkora maga a „perec” volt. A Kassa Rallye-ra a fiúk szerencsésen és a felülmúlhatatlan szervizcsapatuknak köszönhetően időben átrakták a holmijukat egy új, kölcsönbe kapott kasztniba, de a felvidéki versenyen a fék és a differenciálmű babrált ki velük és csak a technikával vívott őrületesen nagy csata után ért célba Norbi, ezúttal Madár Tiborral a jobb1-ben. A cél most már a Mecsek Rallye, ahol Norbi és Peti a bajnoki ezüstéremért szeretne harcba szállni, de jól tudják, hogy ez nem lesz egy könnyű menet. Szabó Norbit kérdeztük.  

Rallye2.hu: Komlón a gallyaktól kicsit fénykáros lett a Ladátok, de a róla készült képek azt súgják, hogy egy polírozás kevés volt az autótoknak a Baranya Kupa után…

Szabó Norbert: Nem egy átlagos felkészülést kellett véghezvinnünk a Baranya Kupa és a Kassa Rallye közötti szűk két hétben. Komlón nagyot estünk, így Vizelli Karcsi barátunk sietett a segítségünkre egy másik Lada VFTS kasztnival, amibe ennyi idő alatt át kellett költöztetnünk minden saját alkatrészünket, üléseket, öveket és a többit a mi autónkból. Itt szeretném mérhetetlenül nagy hálámat tolmácsolni a szervizcsapatunknak, akik fáradtságot nem ismerve, feszített tempóban dolgoztak azon, hogy az autónk rajtkész legyen Kassára. Külön köszönet Pál Andrásnak, aki a saját munkáját félretéve dolgozott azért, hogy a Zsigulink időben elkészülhessen.

Rallye2.hu: El is készült. Új kasztni mellé új navigátor is volt melletted a Kassa Rallye-n. Miért nem Ignácz Peti navigált neked Kassán?

Szabó Norbert: Két hét volt a két versenyünk a Baranya Kupa és a Kassa Rallye között. A felkészülésre még annyi sem. A komlói esés utáni héten Petinek semmi gondja, baja nem volt, pont, mint a helyszínen. Teljesen jól voltunk, nem ütöttük meg magunkat. De a Kassa Rallye hetében minden baja előjött. Fájt a feje, a nyaka, fáradt volt, az esésünkkel kapcsolatba hozható tünetei voltak. A doki megnyugtatta, hogy egy ilyen esés után két héttel még nyugodtan kijöhetnek az agyrázkódás tünetei, elképzelhető volt, hogy ezek jelentkeztek. Napokig vártunk arra, hogy jobban lesz, de a hét eleji állapothoz képest nem javult és miután csütörtökön sem lett jobban így feladtuk azt a dolgot, hogy ő navigáljon Kassán. Érezte, hogy nem tudna odafigyelni, nem tudja magát 100 %-osan odatenni és így nem szeretne beülni a versenyre. De attól függetlenül, hogy Peti nem versenyzett velem a futamon, még nagyon sokat segített a felkészülésben! Ő koordinálta például a navigátorcserét, E-mailezett, kérvényezett, teljes erőbedobással küzdött ezúttal a billentyűzet előtt és telefonnal a kezében, amiért hálás vagyok neki nagyon. A Kassa Rallye időpontjában az egyetlen ráérő navigátorismerősünk, akinek licence is volt, Madár Tibi volt, így ő kapta meg arra a hétvégére a jobb1-et. Nagyon örülök, hogy segített nekünk és, hogy együtt dolgozhattunk.

Rallye2.hu: Hogy sikerült ennyi nehézség után a kassai futamotok?

Szabó Norbert: Sajnos nem azt a teljesítményt hoztuk, mint, amit előzetesen vártam. Bár egy félig idegen autóval, egy új navigátorral ez annyira nem is lepett meg összességében. Technikai problémák tömkelegével kellett megküzdenünk. A versenyen kellett ráébrednem arra, hogy amit előzetesen gondoltam, mégpedig hogy egyszerűen meg tudjuk oldani a Kassa Rallye-t, az nem igaz, erre esélyünk sincs. Az első gyors előtt az etapon eltévedtünk ezért három perc késéssel érkeztünk az első időellenőrző ponthoz. Még mindig az első gyorsnál tartunk, aminek az elején lecsúszott egy gyertyapipa, amit csak a célban vettünk észre, addig nem tudtuk miért megyünk három hengerrel, de szerencsére csak ennyi volt a baj, megoldottuk, ellenben nem tudtunk egy értelmeset autózni a nyitó szakaszon, csak nagyon lassan haladtunk. A fékkel is folyamatos problémánk volt, állandóan pumpálni kellett a pedált, pedig nem volt levegős a rendszer. Ezt itthon a próbák során nem észleltük, úgy raktuk fel az autót a trailerre, hogy minden tökéletesen működik. Csak versenytempóban eszméltünk rá, hogy mennyire csekély a fékhatás. Nem tudtunk rájönni a hiba okára. A differenciálmű is megbolondult. Jobbos kanyarokból képtelenség volt vele normálisan kigyorsítani, a balosokban viszont jól működött. Csupán ez a két dolog – a fék és a kigyorsítás- hiányzott, amik ugye a rallyezáshoz elengedhetetlenek. Végig küzdöttük a versenyt, még így is tartottuk a géposztály negyedik, majd a harmadik helyét egészen a célig. Ennyit tudtunk kihozni ebből a hétvégéből. Kategória harmadikak, és abszolút nyolcadikak lettünk.

Rallye2.hu: A fék hiánya miatt nem volt semmi extra kalandotok? Nem mintha nem lett volna elég bajotok…

Szabó Norbert: Próbáltuk kihozni a lehetőségek adta maximumot magunkból, de nem tudtunk egy pillanatig sem egészséges versenytempóban autózni, így nem is akadt semmilyen tempótöbbletből adódó kalandunk szerencsére. Az kellett volna még nekünk, mint egy púp a hátunkra! Ellenben az nagyon kalandos volt, ahogy a kanyarok előtt bal lábbal pumpáltam a féket és kuplung nélkül váltottam, azért, hogy mire a kanyarhoz érünk legyen valami fékhatásunk. Rengeteget kellett gépészkedni a verseny során.

Rallye2.hu: Októberben Mecsek Rallye, oda már Petivel jössz?

Szabó Norbert: Igen. Marad a régi felállás, Petivel fogunk indulni a pécsi évadzárón és nagyon bízunk abban, hogy a komlói és kassai pechszériánk megszakad végre és szerencsésen, sok ponttal zárhatjuk az évadot. Az új, kölcsön kasztni még most marad, ebben lesz minden alkatrészünk, viszont addigra ki szeretnénk javítani minden mostani hibát és egy tökéletes autóval akarunk küzdeni a kategóriatársakkal. A fék és a diffi adott, a többi hibát – ha vannak- pedig igyekszünk még itthon megtalálni. A bajnoki cím lehetősége számunkra már elúszott. A második helyért viszont egy igen ádáz csata van kilátásban, de jó teljesítménnyel és némi szerencsével még miénk lehet az ezüstérem az év végén.

Rallye2.hu: Az biztos, hogy óriási tolongás lesz a dobogó második fokáért…

Szabó Norbert: Hárman vagyunk érte csatában, köztünk fog eldőlni a kérdés. Természetesen mi azt szeretnénk, hogy mi jöjjünk ki a küzdelemből a legjobban. De erről az adott napi körülmények, a teljesítmény a technika, no és a sors fogja eldönteni. Mi biztosan igyekszünk majd jóban lenni addig is Fortuna nagyasszonnyal… 🙂

Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget:

EXTRAPALETT KFT.

UNICAR-PLUSZ KFT.

unnamed (1)

unnamed

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!