Az egri nulla pont után gyönyörűen rendbe rakta a Ladáját Bodogán Feri és Molnár Tomi, ami meg is hálálta a gondos kezek munkáját és három bronzérmet is szerzett a srácoknak Miskolcon, ami érthetően nagy örömmel töltötte el a fiúkat. A kalandok ellenére karcmentesen hozták Feriék célba az idei évre új köntösbe öltöztetett Ladát és fejben már az Iseum Rallye-ra készülődnek, matekoznak keményen, ugyanis nem szeretnének újra egy jó helyezéstől a cél előtt nem sokkal elbúcsúzni, mint, ahogy tették azt 2015-ben. Az biztos, hogy Miskolcon már megágyaztak a szombathelyi sikernek. Bodogán Ferit kérdeztük.
Rallye2.hu: Egerben megállt az autótok, tönkre ment a differenciálmű. Sikerült e megjavítanotok és felkészíteni a miskolci megmérettetésre?
Bodogán Ferenc: Hosszú volt a felkészülés, rengeteget dolgoztunk azért, hogy a lehető legjobb autóval állhassunk oda a Miskolc Rallye rajtjához. A javításokon kívül fejleszteni szerettünk volna a kuplungon és a vezérműtengelyen, de ebből csak a kuplung valósult meg. A vezérműtengely még várat magára, reméljük hamarosan megérkezik az is hozzánk. Az öcsém szenzációsan összerakta az autót – köszönet érte- bitang jó volt a futómű, ami a négy új, frissen vásárolt gumival remekül tette a dolgát. Nagyon örültünk az új abroncsoknak.
Rallye2.hu: A verseny vége nagyon jól alakult a számotokra. De ilyen volt az egész napotok?
Bodogán Ferenc: Egy teljes mértékben kiegyensúlyozott, igazán jó versenyen vagyunk túl. A pályafelírástól kezdve minden nagyon harmonikusan és zökkenőmentesen működött a verseny során. Pénteken volt két kisebb műszaki problémánk. Az egyik a világítással adódott, a másik pedig annyira jelentéktelen volt, hogy már nem is emlékszek rá. Nagyon színpatikus volt számomra az a megoldás, hogy délutánra tették a gépátvétel időpontját, így nem kellett miatta megszakítanunk a pályabejárást. A verseny összességében nagyon pörgős és jól szervezett volt. Egy pici csúszás akadt ugyan az első gyorsasági előtt, de az nem volt számottevő. A pénteki esőzés sokakat megtréfált, persze mi sem vagyunk ez alól kivételek. Volt megcsúszásunk, mentünk a pálya mellett is, egyszer-egyszer a szalagkorlát is közel jött, de valahogy mindig megijedt tőlünk és ha csak kis híján is, de sikerült félrehúzódnia az utunkból. 🙂 Stabil, közepes időkkel teljesítettük a gyorsaságikat, amennyire emlékszem a legjobb tízben folyamatosan benne voltunk. A vége felé már az ötödik, hatodik helyeket is el tudtuk csípni, azt hiszem ennek köszönhetjük a végén a bronzérmeket. Az előttünk autózók közül mindenkit hátráltatott valamilyen technikai hiba vagy valamilyen kaland. A pályák közül nekem a Mályinka volt a kedvencem, annak is a második része. Az elején az „autópálya” az nem teljesen nyerte el a tetszésem. Ott felfelé nagyon számított a motorerő. Lefelé viszont a csiki-csuki az „űberbitang” jó volt! 🙂
Rallye2.hu: Abszolút, P12 és Lada kupa harmadik hely. Szép eredményt értetek el a végére. Egyet értesz ezzel?
Bodogán Ferenc: Teljes mértékben. A verseny előtt, ha ezt megajánlja nekünk valaki, akkor boldogan elfogadom. Azt beszéltük meg Molnár Tomi barátommal, hogy ha az abszolút nyolcban végzünk, az nekünk nagyon megfelel. Az első hat hely valamelyikével lettünk volna igazán elégedettek. Ennek a kritériumnak teljességgel megfeleltünk.
Rallye2.hu: Ott lesztek e Szombathelyen?
Bodogán Ferenc: A válasz igen, de sok a kérdés még az Iseum Rallye-val kapcsolatos dolgaink körül. Az a kérdés, hogy sikerül e kiviteleznünk a motor fejlesztését és, hogy mikor tudjuk megoldani a futómű átépítését a murvás talajra. De a legnagyobb kérdőjel az, hogy milyen méretű gumit válasszunk? A korábbi évek tapasztalatai figyelembe véve – a nagyobb méretű gumi nem volt túl jó a Ladánknak- közepes méretre esik majd a választásunk. 13-14 colos méretben gondolkodunk, mert a 15-ös kerekek nagyon megterhelték a futóművet. Ezen változtatni fogunk, könnyíteni akarunk a futómű dolgán, amivel reményeink szerint elérhetjük, hogy végig tudunk menni a versenyen. 2015-ben az abszolút értékelés elejében autóztunk, amikor eltört egy alkatrész a futóműben. Ezt szeretnénk az idén elkerülni. Az nem tetszik, hogy csütörtökön lesz a teszt és csak szombaton, vasárnap lesz a verseny és az egyéb procedúrák a Rallye2-nek, mert összességében ez egy nagyon hosszú verseny lesz nekünk. De mindenképpen igyekszünk eljutni a tesztre. Biztosan hasznunkra válik majd az évad első murvás versenye előtt.
Salánki Gábor
Köszönjük a segítséget:
IT’S LOGISTICS, Ventil Épületgépészeti Kft. ventil-team.hu; IT-PNG System Kft. Business Solutions Hungary Kft, Agrihő Energia Kft.; Szitár-Net; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft., www.ivanics.hu;