Két abszolút második hellyel kezdte az évet a Vizelli Károly-Vizelliné Jobbágy Éva páros a Rallye2 Bajnokságban, amivel az ifjú pár maximálisan elégedett, bár Miskolcon nagyon megizzadtak azért, hogy elérjenek a céldobogó tetejéig. Karesznak és Évinek itt azonban nem ért véget a hétvégéje, mert éjszaka még Miskolcon kipofozták a VFTS-t, amivel vasárnap már Budapesten csapattak, bemutatva a fővárosiaknak is, hogy milyen az a borsodi, hajdúsági, ladás virtus. Vizelli Karcsit kérdeztük.
Rallye2.hu: Remekül kezdtétek az évet, ami alapján mondhatjuk, hogy meg volt a receptetek, hogy hogyan kell felkészülni eredményesen egy versenyre.
Vizelli Károly: Szerintem 100%-os volt a felkészülésünk a Miskolc Rallye-ra, elég jó itinert írtunk a pályabejárás során. A kocsit a csapat maradéktalanul felkészítette, mi pedig nagyon vártuk már, hogy a miskolci pályákon versenyezhessünk. Évinek – a miskolci származása révén- abszolút hazai verseny volt ez a mostani, de hozzám – most már úgy mondom, hogy hozzánk- is a borsodi gyorsasági szakaszok találhatóak a legközelebb a Rallye2-es bajnokság versenynaptárából. A bükkszentkereszti és a sátai gyorsaságikra nagyon rágyúrtunk. A Mályinka is roppant színpatikus volt, de valamiért mi az első és a harmadik szakaszra fordítottuk a legnagyobb figyelmet. Mályinkán nem is tudtunk olyan jó eredményeket produkálni, mint a másik két speciálison.
Rallye2.hu: Mályinka tehát egy picit gyengébb lett, de milyen volt az egész napos produkciótok?
Vizelli Károly: Az első gyorsasági szakasz kifejezetten tetszett. Jellegéből adódóan nekünk is az általában a bemelegítés, ilyenkor keressük és remélhetőleg meg is találjuk a verseny illetve az egész nap ritmusát. Sok múlik nálunk azon, hogy hogyan nyitjuk a versenyt. Most azt gondolom, hogy egész jól teljesítettünk a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszten, jól éreztük magunkat a kocsiban, ami egy remek időeredménnyel is párosult. 4.6 másodperccel kaptunk ki Neukirchner Andristól, de jó volt az a második hely. Mályinkán aztán talán túlontúl hátradőltem, vagy bealudtam, mert csak az ötödik helyet csíptük el, de ezen nagyon fölhergeltem magam és Sátán 0.8 másodperccel megnyertük a szakaszt. Abszolútban. Félidőben a második helyről vártuk a folytatást. A Sátai győzelmünket az teszi igazán értékessé, hogy az utolsó másfél kilométeren beragadt a váltónk negyedikben, így néhány elég komoly kanyart kellett egyetlen fokozattal teljesíteni. Olykor még az egyes fokozat is kellett volna. Amikor leértünk a gyorsaságiról szétszedtük a kulisszát, kiakasztottuk és rendbe jött, de a szervizben azért biztos, ami biztos alapon megjavítottuk rendesen a hibás alkatrészt. A negyedik gyorsaságin minden rendben volt, Bükkszentlászló mindig is tetszett. Mályinkán javultunk magunkhoz viszonyítva bő öt másodpercet, de le a kalappal a Szauer-Rácz páros előtt! Mályinkán elképesztően jót autóztak. Majd jött Sáta, ahol újra belebújt az autónkba a technika kisördöge. A rajt előtt Szauer Gergőék 1.4 másodperccel álltak előttünk és mi le szerettük volna dolgozni ezt a kis különbséget. Bár tegyük hozzá, ha Gergőék nem kapnak a nap folyamán kétszer is időbüntetést, akkor nem így álltunk volna. Szerintem meg tudtuk volna fordítani az állást, de a rajt után egyből éreztük, hogy valami nincsen rendben. Egyre fogyott az erő a motorból, a pálya felénél már alig akart felmenni a kocsi az emelkedőkön. Az okozta a bajt, hogy a főtengely végén fellazult az ékszíjtárcsa. Ennek köszönhetően elment a gyújtás. Nagyjából mintegy 50 lóerős lehetett a végére a kocsink. Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel és nagyon örülünk, hogy beértünk egyáltalán a parc fermébe. Köszönettel tartozunk ezért a szervizcsapatunk, Havassy Péternek, és a támogatóink mellett Bodogán Feriéknek is, akik az autójuk lökhárítójával addig toltak minket, amíg be nem indult a kocsink. De kézzel is nagyon sokat toltuk az autót.
Rallye2.hu: Akkor egy rosszabbacska 1000-es Suzukival még versenyre kelhettetek volna. 🙂 😉 Csoda, hogy megőriztétek a 2. helyeteket. Szombathelyre készültök e?
Vizelli Károly: Teljes erőbedobással, mert nagyon szeretjük a murvás versenyeket és az Iseum Rallye jó minőségű pályáit.
Rallye2.hu: Reméljük, hogy több sikerrel jártok, mint tavaly…
Vizelli Károly: Az jó lenne. 2015-ben a 202-es rajtszámmal ránk ült egy átok és nagyon nehezen szabadultunk tőle. Miskolcon a motorunk állt meg akkor, most csak riogatott szerencsére. Szombathelyen pedig a váltónk adta meg magát. Most azon vagyunk, hogy minél jobban beburkoljuk az autónkat, felkészítsük a murva által támasztott követelményekhez. Az autónk marad a Miskolcon is látott, mert a murva kocsink jelenleg nem hadra fogható. Jó lenne hasonló eredménnyel zárni Szombathelyen is, mint az előző két versenyünkön. Reméljük megmarad a lendületünk és akkor biztosan begyűjthetjük az idei harmadik ezüstérmünket.
Rallye2.hu: A Miskolc Rallye után viszont ti nem hazafelé vettétek az irányt, hanem Budapesten volt jelenésetek.
Vizelli Károly: Igen, a Nagy futamon vettünk részt és este mi még a Miskolc Rallye után, 23 óráig a csapattal és Havassy Péterrel a kocsit szereltük. Összeraktuk, kibírta azt a hat kilométert, amit a fővárosban teljesíteni kellett vele.
Rallye2.hu: Milyen volt rajthoz állni egy ekkora rendezvényen?
Vizelli Károly: Hihetetlenül jó érzés volt olyan versenyzőkkel együtt rajthoz állni, mint akik részt vettek ezen a rendezvényen. Bődületes számú érdeklődő állt végig a kordonok mentén, én pedig tapostam neki, kapartattam, keresztbe-kasba tereltem a Zsigulit, hogy minél több örömet szerezhessek a kilátogató embertömegnek. Óriási élmény volt. De innentől a Szombathely Rallye-é nálunk is a főszerep, hiszen összesen három hetünk maradt, hogy ráhangolódjunk az első idei murvás versenyünkre.
Salánki Gábor
Köszönjük a segítséget!
A Korda Racing együttműködő partnerei: A-HÍD Építő zRt., Hídépítő zRt., Novomatic, Bomba! Energy Drink, ENEOS Motorolaj – Szakál-Met-Al Kft., Metrober Kft, HERTZ – Mercur Rent a Car Kft, Alabárdos Étterem, G-Roby, Frimedia Kft, Garmin, Szerszámbróker Kft, Csomagtartoaruhaz.hu, Surgi Care Kft, BHS Medical, Music Engine Kft, Variocommerce Kft, VitaPlus Kft, Noa-Ép Kft, MNR Fémmegmunkáló és Szolgáltató Kft, Gulyás Gépgyártó és Kereskedelmi Kft., Alexovics Kft, Auto-Szoft Kft, K-P-K TransCoop, BDA Trans Kft, Stefani Hungária Kft, Lánchíd 19 Hotel, BWS Belső Tér Kft, Credit-cash Faktoring és Pénzügyi ZRt, Duna Resort Kft, FEOL Industrial Kft, Gordius Kft, Perfekt Motorfelújítás KFt, RAORG Translog Kft, Sinus-Networks Kft, Schnell Autó Kft, Tibuktu Bt, Versbis Kereskedő és Szolgáltató Kft, VIWA Product Europa Kft, Charlie hűtő Kft