Bencs Zoltán és Bencs Gábor két pont nélküli forduló után alaposan belehúzott és egy kategóriagyőzelemmel, valamint az abszolút második helyet megszerezve, teljes gázzal eredtek a mezőny után, az Ózd Rallye-n. Bencs Zoltánnal beszélgettünk.
Kezdjük onnan, hogy túl vagytok e már a beszélgetésünk idején, vasárnap délelőtt az ünneplésen?
Nem ünnepeltünk, fáradtak voltunk. 🙂
Akkor egy jó kis tollas bálban tartottátok meg a bulit. 🙂 Erre készültetek Ózdon? Sejtettétek, hogy ilyen szép eredményeitek kerekedhetnek az Ózd Rallye végére? Kellett foglalkozni az autóval a Mediterrán Rallye-t követően…
Felújíttattuk a négy gátlót, mert azokkal már elég komoly problémáink voltak, nehezen találtuk az autó beállításait. Majdnem az utolsó percben kaptuk vissza őket, így Molnár Zsolti barátunk nem unatkozott a rajt előtti hétvégén, hanem az autónkat szerelte, amit nagyon köszönünk neki. A váltóval nem tudtunk foglalkozni, mert az új váltónk elkészültét az Ózd Rallye utánra ígérték, így a már Pécsen is használt tartalék váltóval álltunk rajthoz Ózdon is. Mondhatni, hogy futó percre lett kész a kocsi, én viszont nem szeretem az ilyen helyzeteket, de ez volt, ezt kellett szeretni. A féltengelyeket széria, utcai alkatrészekre tudtuk csak kicserélni, így azokra nagyon oda kell majd figyelnünk. A verseny során készültünk rá, hogy meg kell tisztelnünk a dobálós részeket, valamint az alátekert kormánnyal bevehető kanyarokat. Szokás szerint a cél volt a célunk most is.
A kapkodás nem ment az eredménynek a rovására, hiszen az 5-ös géposztályban elsők, az összetettben pedig a másodikak lettetek. Milyen volt a versenyetek?
A prológot teljesen hibamentesen, nyugodt autózással abszolváltuk, figyeltük az autó beállításait, a kocsi viselkedését, de szerencsére minden rendben volt. Másnap, rögtön az első gyorsaságin, a Zabar-Domaházán az abszolút második helyen tudtunk kezdeni, ami meghozta az alaphangulatunkat. A Hondánk jóindulatúan mozgott, elkezdtünk egy hasonló irányt állítani, mint, amilyen a régi Skodánk volt, az volt a terv, hogy a Skodáéhoz hasonló vezetési stílusban autózhassunk a Hondával, és úgy tűnik, hogy jónak bizonyult ez az ötletünk. Ennek köszönhetően bátrabban használtam a kocsit, de természetesen nem 100%-on, sokszor elmondtam már, hogy szeretjük, ha karcmentes az autó, és erre most is törekedtünk. Az első kört végig toltuk, akkor már láttuk, hogy jönnek a szép eredmények, majd a második körre sokakhoz hasonlóan más keménységű gumikat raktunk fel, de még most sem vagyok abban biztos, hogy nekünk ezt meg kellett volna lépnünk.
Az első kör eredményeihez képest egy kicsit lassultunk, lehet a gumi volt az oka, lehet én, ez a kérdés még most sem teljesen tiszta. A power stage-en próbáltunk volna sietni, de az nem akart összejönni, ezért a hatodik, királdi szakaszra egy kicsit felszívtuk magunkat. A cél után, az interneten az eredményeket böngészve jöttünk rá, hogy Ifj. Fogarasi Attiláék kiálltak, a záró gyorsaságin mi nem láttuk bent az autójukat. Sajnáljuk, mert nagyon gyorsan szoktak menni, most is így volt, vezettek, mi a géposztályunk második helyére hajtottunk és szerettünk volna a legjobb 5-be bekerülni. Ezt bőven túlteljesítettük, de ebben Attiláék kiesése is közre játszott, őket illette volna meg a győzelem az időeredményeik és a teljesítményük alaplán. Technikai sportot űzünk, ez mindig benne van, most sajnos így alakult.
Szomorúak azért nem voltatok a célban?
Abszolút boldogok voltunk Ózd központjában, mert azért versenyez az ember, hogy minél jobb eredményeket érjen el. Két forduló volt legutóbb egymás után, amiken egyaránt 0 pontot gyűjtöttünk, ezért most különösen jó érzés, hogy úgy tudtunk célba érni, hogy egy szép eredményt értünk el, bőségesen gazdagítottuk az idei gyűjteményünket.
Már csak a Zemplén Rallye van hátra az évben. Ott lesztek?
Tervezzük a szerencsi futamot, kellenek a pontok, főleg így, hogy a Veszprém Rallye-n nem vettünk részt, a Mecsekben pedig kiestünk, ezért mindenképpen szeretnénk rajthoz állni az évadzáró Zemplén Rallye-n.
Rallye2.hu – Salánki Gábor