Bartha Nándi és Karetka-Ülkei Réka számára a versenyek nem egészen úgy alakultak 2020-ban, ahogyan szerették volna, de küzdöttek, kitartóak voltak és az év végére sikerült a számtalanszor bizonyított sok kicsi sokra megy elv használatával összerakniuk egy bronzérmet a géposztályukban. Bartha Nándorral beszélgettünk.

Mit terveztetek a 2020-as esztendőre, és mit sikerült megvalósítani?

Nagy terveink voltak 2020-ra, amelyeknek csak a kisebbik részét tudtuk valóra váltani. Jól tudjuk, hogy az eredmények csak munkából lesznek, ezért a téli szünetben, és a hosszúra nyúlt tavasziban is sokat dolgoztunk az autón, új motort szereltünk be és csaknem a teljes 206-ost felújítottuk. Ezért is reménykedtünk néhány kiváló végeredményben, ám élesben hamar kiderült, hogy minden igyekezetünk ellenére nem sikerült tökéletes munkát végeznünk. Sorozatosan technikai nehézségekkel találtuk szembe magunkat, ezért a várt eredmények sem egészen úgy jöttek, ahogyan azt elvártuk. Év végére viszont már sikerült úgy összeraknunk a kocsit, ami a jövőre, azaz 2021-re nézve némi bizakodásra adhat okot.

Mi volt az elmúlt évetek legszebb és legrosszabb pillanata?

A jó az volt, hogy a problémáink ellenére sikerült annyi pontot szereznünk, hogy a Rally2 Bajnokságban, az 5-ös géposztályban a harmadik helyen zártunk. Ez az eredmény szerintem nem elsősorban a teljesítményünknek, hanem a ponttáblázatnak köszönhető, és annak, hogy a feladás helyett megfogadtuk például Salgótarjánban is, hogy ha a hátunkon kell az autót elvinni a céldobogóig, akkor is ott leszünk.

A legrosszabb emlékünk az a Vértes Rallye-ról származik, ahol egy fékhiba miatt szinte szétcsaptunk egy lassítót, ami után ki kellett állnunk. Azóta nem merek annyira erősen fékezni, mint ahogyan kellene. Megviselt az eset. Próbálok amennyire lehet maximalista lenni, az ilyen hibákat nem szeretem.

Mik a tervek 2021-re?

A Rally2 Bajnokság, ahol Rékával teljes évet szeretnénk menni. A már nem is annyira új navigátorom nagyon ügyes, tökéletesen teszi a dolgát a jobb1-ben, mindenképpen azt szeretném, hogy ő maradjon mellettem. Sokat foglalkoztunk a kocsival ezúttal is, már kipróbáltuk Kiskunlacházán, reméljük, hogy a bajnokságban is jól fog muzsikálni. Van egy nagyon jó hírünk a Rally2 szurkolóinak! Régen fordult már elő olyan a Rally2-ben, hogy egy csapat több autója is ugyanolyan dizájnnal fut a gyorsasági szakaszokon.

Ezt a szép hagyományt idén feltámasztjuk, ugyanis négy, de az is lehet, hogy öt autónk is ugyanolyan külsőt kap, így Hondát, Peugeot-t, A-s Ladát és Lada VFTS-t láthat majd a nagyérdemű – amint visszatérhet a pályák mellé – szinte teljesen megegyező köntösben. Egy helyen, egy sátor alatt fogunk szervizelni, jó kis csapatunk állt össze 2021-re. Fróna Jani barátom is visszatér Miskolcon, nálunk fog versenyezni. Vele mindig is szerettem együtt menni, ezért is várom már nagyon újra a közös hétvégéket.

Ti ott lesztek Orfűn?

Természetesen. Itthon már nem sok olyan pálya van, amit ne ismernénk, ilyenek az Orfű Rallye gyorsasági szakaszai is, úgyhogy keményen készülünk testileg, lelkileg a hamarosan esedékes évadnyitó versenyre.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!