Bartha Nándi és a Farkas Martin a sikeres 2023-as esztendő után kitart a jó öreg Peugeot 206-osa mellett, de érzik, hogy az újabb sikerek érdekében váltaniuk kell. Bartha Nándorral beszélgettünk.

Tavaly jól indult az évetek, a közepén viszont volt egy kis döcögés. Hogy alakult nektek a 2023-as szezon?

– Hú, én már alig emlékszem rá. 🙂 Hogy is volt? Amúgy összességében jó volt, az nem kérdéses. Jól kezdődött. A Nyerges Rallye előtt Ifj. Tóth Jánosékkal futott egy sikeres tesztfutamot a kocsi az Esztergom Classic-on, Nyergesújfaluban alattunk is jól muzsikált, meg Salgótarjánban is. Aztán egy picit visszaestünk. Pécsen három hengerrel is toltuk, de a célig hiába próbálkoztunk, nem jutottunk el. Egy kuplunghiba tett nekünk keresztbe, ami nagyon nem hiányzott. Egerben utcai váltóval mentünk, az egy visszaesés volt, leginkább nosztalgiaként éltük meg a futamot, felidéztük, amikor kezdtük a versenyzést, akkor mentünk utoljára utcai váltóval. A tapasztalatok fényében még jobban meg tudjuk becsülni a versenyváltót. Eger után megújult dizájnnal utaztunk Csehországba, a Barum Rallye-ra, amin szintén kiestünk, úgyhogy tavaly volt három mínuszos és három célban befejezett versenyünk. Ráment pár futam, de újra talpra álltunk. Miskolcon, a Diósgyőr Rallye-n tipikusan az történt, amit mindig is mondtam. Újra bebizonyosodott, hogy a hazai pálya nem feltétlenül előny. Izgultam, siettünk, Mályinkán eldobtuk a kocsit. Ez sem hiányzott természetesen, de hirtelen versenyzésre alkalmas állapotba hoztuk az autót, másnap célba értünk az évzáró futamon, de még most is szorgalmasan tüntetjük elfelé a kaland nyomait. Örülünk, mert végül megszereztük év végén a P13-as géposztályban a bronzérmet, Martinnak nagy örömet szereztem azzal, hogy ott lehettünk Balatonfüreden, mert ő még sosem volt díjkiosztón. Végre eljutott egy évzáró rendezvényre, aminek én kifejezetten örülök, mivel a személyében már a második embert tudtam elvinni díjkiosztóra.

Idei év?

Mit tervezünk? Tervek vannak, a büdzsé már bajosabb. Nem kezdődik túl jól ez az év, rögös az utunk. A versenyautónk adott, kicsit még rendbe kell rakni a Peugeot-t, de rendelkezésre áll. Lenne egy B-tervünk is, ami egy kipróbált, komolyabb autót takar(t), szerettük volna azt bevetni erre az évre, a Rallye2 Bajnokságban, de ehhez nem biztos, hogy összeáll a szükséges partneri háttér. Még bizakodunk… Mérlegeltem, önerőből a nagy kockázat miatt nem biztos, hogy bele merek vágni a projektbe, nagy valószínűséggel az ORB3-ba tesszük át a székhelyünket, amennyiben lesz ORB3 2024-ben. Ott természetesen a jó kis 206-ossal és Martinnal tervezem az esztendőt. Be kellett látnom, hogy sajnos már kiöregedett a kocsi a Rallye2-ből. Bebizonyosodott, hogy jókora szerencse nélkül nem bírunk a szekvenciális váltós kocsik mellett a gyári versenyautókkal sem. Rájöttem arra, hogy nem is szabad felvenni velük hatalmas kockázatot vállalva a harcot, mert úgy járunk, mint Diósgyőrben. Észnél kell lenni és igenis el kell fogadni, hogy ez az autó már nem ide való. Ha lecserélni nem tudjuk, akkor a legokosabb döntés az lesz, ha megkeressük azt a helyet, ahol még labdába tudunk rúgni vele.

Rallye2.hu/ORB2.hu

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!