Bartha Nándi szervezőként és versenyzőként is részt vett a Kazincbarcika Rallye-n, ahol az előbbi szerepkörben komoly sikereket ért el, ám az autózást is élvezte, a futam végén Farkas Martinnal közösen ünnepelték meg, hogy átgurulhattak a kazincbarcikai céldobogón. Bartha Nándorral beszélgettünk.

Az egy elég hosszú történet lenne, ha elmondanád A-Z-ig, hogy hogyan készültetek a Kazincbarcika Rallye-ra, de próbáljuk meg zanzásítva! Elég speciális helyzetben voltál, hiszen rendezőként és versenyzőként is részt vettél a futamon.

Mivel egyszerre három dologban is nyakig benne voltam, – plusz dolgozok – így mindháromba bele kellett nyúlnom a verseny előtti hetekben. Ennek a versenyautónk látta elsősorban a kárát, nem úgy sikerült a felkészítése, ahogy mi azt szerettük volna, ezért már annak is örültünk, hogy egyáltalán rajthoz tudtunk állni ezen a számunkra nagyon fontos versenyen. Főleg annak tudatában, hogy a mi autónkkal reklámoztuk a rendezvényt, nem lett volna szerencsés, ha nem vagyunk ott a pályákon. A rendezés részével többet foglalkoztam, mert azt szerettem volna, hogy Rally2 Bajnokság visszatérjen az emberek tudatába, lehetőleg pozitív gondolatok jussanak eszükbe a Rally2-ről, jó versenyről, jó versenyzőkről beszélgessenek, hogy ne csak az a sötét folt lengje körül a téli szünetben a bajnoksággal kapcsolatos híreket és hangulatot, ami az idei évben ránk telepedett.

Bíztam a versenyzőtársaimban is, hogy eljönnek, azon munkálkodtam, hogy visszacsalogassam őket a mezőnybe, hogy megmutassam nekik, hogy igenis jó a Rally2, és ez kell nekünk. Próbáltuk az én szemszögemből összerakni ezt a versenyt, hogy a Rally2-eseknek a legjobb legyen. Odafigyeltünk arra, hogy azokat a hiányosságokat, amiket eddig tapasztaltam, és zavartak, azokat Kazincbarcikán kiküszöböljük. Persze figyeltünk arra is, hogy legyen olyan, ami eddig nem volt. Az eddigi visszajelzések alapján azt látom, hogy jók voltak a gondolataink, Juhász Pistinek pedig köszönöm, hogy ezeket a gondolatokat engedte megvalósítani. Kovács „Pici” Krisztiánt is megemlíteném, mert ő is rengeteget segített, és amikor a verseny után, kedden beszélgetünk, ő még akkor is a pályákon dolgozik a csapatával, szemetet szednek, és azon vannak, hogy maradéktalanul eltüntessék a verseny nyomait, hogy jövőre újra rendezhessünk Kazincbarcika környékén futamot.

A versenyzés, hogyan ment nektek?

Hiányzott vagy 60 lóerő a Peugeot motorjából, de ennek ellenére élveztük a versenyzést. Martin kitűnően diktálta az itinert, szuperül ment a közös munka. A gyengélkedő autót annyira nem élveztem, és annak sem örültem, hogy Ruszó Krisztiánék után mi is beestünk az árokba. Elég nehezen tudtak kiszedni a fiúk, de minden erejüket latba vetve visszatettek minket az útra, amit nagyon köszönünk nekik.

Nyakig sáros lett mindenki, de megküzdöttek a srácok az elemekkel és kiszedtek. Ennek köszönhetően célba értünk és én csakis erre vágytam, semmi másra. Az idei évünk úgy alakult, hogy a bajnokságot már elengedtem korábban, a Kazincbarcika Rallye-t az eredmény szempontjából szintén elengedtem, csak gratulálni tudok Ifj. Fogarasi Attiláéknak, Ázsót Szabolcséknak és Bencs Zoliéknak ahhoz, hogy dobogós helyen zárták a futamot és az évet is. Mi negyedikek lettünk mögöttük Kazincbarcikán és 2021-ben is. Ők voltak a jobbak, ők érdemlik meg idén a serlegeket. A 2022-es szezonra majd jobban felkészülünk. Fejlesztünk és beszerelünk egy újabb motort is a 206-osba.

Ezek szerint 2021-re már most fellőtték a pizsamát? 🙂

Mondhatjuk így is, de csak azt amelyiken a rallye autót nyomtatták, mert rengeteg más dolgunk van. Jelenleg egy komoly felkészülés kellős közepén vagyunk. Mostantól kezdve teljes mértékben a Budapest-Bamako-ra készülünk, aminek a jelentős anyagi vonzata mellett a nehézségeire is alaposan fel kell készülnünk. Jobban, mint bármilyen rallye versenyre.

A Bamako-s autótokat sok helyen megcsodálhattuk már, teljesen rajtkésznek tűnik. Jól látom?

Egy kartervédő kell alá és ennyi, nekivághatunk a hosszú útnak. Vár ránk a sivatag! Március 18-án el is indulunk Békési Ricsivel, a Honda CR-V-nkkel. 2022-ben mind térben, mind időben minden eddiginél messzebbre viszi a futam a résztvevőket. Az útvonal nehéz és kihívásokkal teli lesz. A rallye történetében másodszor Guineába és Sierra Leonébe is ellátogat a mezőny, nem lesz gyerekjáték ez a futam. A cél Freetown városában lesz, addig pedig 9432 kilométert kell majd teljesítenünk, 16 szakaszon.

A versenynaptárt még nem látjuk, de sok éves tapasztalataink alapján a 2022-es Rally2 Bajnokságban ezek szerint nem az év első futamával fog kezdődni nektek…

Biztos, hogy nem leszünk ott az első futamon, mert a Bamako március 18-án kezdődik, aztán ha célba értünk, onnan még haza is kell jönni. Ha nem tévedünk el, akkor két hétig fog tartani a kaland.

Ha eltévedtek?

Akkor az utolsó Rally2-es futamot is kihagyjuk és bizakodunk, hogy nem esznek meg az oroszlánok. 🙂 A Peugeot-t már megszelídítettem párszor, jó lenne, ha ez a tudásom az afrikai négylábúaknál is működne.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!