Bartha Nándor és Farkas Martin látványos standot alakított ki az Expo Centerben a partnerei segítségével, akiknek szép eredményekkel háláták meg a segítséget, de a technika ördöge keresztbe tett a fiúknak, “vitorlázva” zárták a 2025-ös Mecsek Rallye-t. Bartha Nándorral beszélgettünk. 

Kezdjük Nándi!

Oké, csak töltök hozzá egy whisky-kólát.

Jól teszed, kelleni fog, mert kemény kérdésekkel készültem, igazi lélek mélyére hatoló, belsőséges hangulatú mélyinterjú lesz ez. Lazulj be gyorsan és figyelj! Nem volt közel a Mecsek Rallye nektek sem, de azért elutaztatok. Mit vártatok ettől a versenytől? Tudom, hogy ez övön aluli így nyitásként… 🙂 

Erre a kérdésre tényleg nem számítottam. 😀 Túl komoly tét nem, de nem feltett kézzel érkeztünk meg a Mecsekbe. Tényleg nincs közel hozzánk Pécs, de annál jobban szeretjük, csodálatos város Pécs, tényleg imádom. Nekem csupa jó emlékeim vannak onnan. Jó pilótákkal mentem a környéken, mint navigátor, én pedig vezetni is szeretek ott. Úgyhogy összeszedtem a csapatot, felszívtuk magunkat, és nekiindultunk a hosszú útnak. Az öcsémnek köszönhetően kaptunk egy nagyon jó tréningautót, amit innen is meg szeretnék neki köszönni, és egy jó barát főnökétől kaptuk kölcsön a szervizbuszt, mert én annyira nem akartam már versenyezni idén, hogy a sajátunkat eladtam. Úgyhogy mindenki segített rajtunk, ahogy csak tudott, csak menjünk. Azt hiszem, hogy a főszponzorok nagyon igényelték a Mecsek Rallye-t és Pécset, mi pedig szívesen tettünk eleget a kérésüknek.

@rallye2.hu

Bartha Nándor-Farkas Martin Mecsek Rallye 2025 Rallye2 Gy1 Árpádtető-Orfű Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Nem mentetek rosszul addig, ameddig tudtatok menni. Mi történt veletek a gyorsaságikon?

Pedig szokás szerint csak felírtuk a pályát, tehát vissza se ellenőriztük, és nem azért, mert annyira Istenkirályok vagyunk, hanem mert egyszerűen nincs időm, energiám több kört kocsikázni. Meg szeretem is a kihívást. 😀 Azért is megyek ilyen szar autóval. 😀 Volt kategória harmadik időnk is, amin még mi is meglepődtünk, bár a Barum Rallye nagyon megtanított minket a szűk gyorsokon menni. Ezt pont Martinnal beszéltük is, hogy a szűk szakaszok sokkal jobban mennek nekünk, de ez az eredményeken látszott is. A széles pályák azok kevésbé feküdtek, pedig Árpádtetőt nagyon-nagyon szeretem. Aztán váratlanul, a negyedik szakaszon előjött egy váltóhiba. Talán utólag azt gondolom, hogy lehet, hogy egy picit én is tehetek róla. Mondjuk ki más tehetne? Én fogom a váltót, nem a navigátorom… Árpádtetőről lefele eltűnt a negyedik, valamint az ötödik fokozat. Aztán úgy gondoltam, hogy nem érdemes tovább, erőltetni mert akkor bent maradunk estig valamelyik pályán. A remeteréti elágazásban mi nem jobbra, Orfű felé vettük az irányt, hanem balra a Ranga László út irányába, és sisak nélkül legurultunk, mondhatni levitorláztunk, ameddig tudtunk, onnan pedig folytattuk lassan, egyessel, kettessel a szervizig az utat..

@rallye2.hu

Bartha Nándor-Farkas Martin Mecsek Rallye 2025 Rallye2 Gy4 Árpádtető-Orfű Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu – Rallye2.hu/ORB2.hu

Nagy a baj?

Sajnos még a váltóház is el van repedve, de érdekes, hogy 1-es, 2-es fokozat, meg rükvercünk az van, úgyhogy valószínűleg a 4-es, 5-ös fogaskerékkel történt valami. Pont azoknál éreztem azt, hogy valami nem stimmel.

Folytatás?

Fehérváron nem mentünk volna egyébként sem, de semmi közöm nincs hozzá, hogy elmarad, vagy elhalasztják a futamot. Most biztosan kell egy “kis” idő, hogy a váltót rendbe rakjuk, mert ez számomra egy kicsit megterhelő feladat.

 

Győrig elkészültök vele?

Szeretnénk. A Győr Rallye-ra igyekszünk felkészülni normálisan, mert már a partnereket is jól felhúztam, hogy a győri futam egy elég színvonalas verseny, ők is szeretnének a traktorgumikon kívül még további, még látványosabb elemekkel megjelenni. Mi nagyon örülünk ennek, és azt gondolom, hogy a segítségükkel tudjuk még egy kicsit színesíteni a rallye-t, a szervízpark életét. Reméljük, hogy ettől, és tőlünk egyel-kettővel több embert sikerül szervízbe, vagy a pályák mellé csábítani. Ha már ez sikerül, akkor már megérte.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!