Holecz Andrásnak és Fodor Gábornak nem volt könnyű dolga a Mecsek Rallye-n, de ők minden nehézséget legyőztek és nem adták fel a futamot, mindenképpen célba akartak érni, ha már életükben először beneveztek a számukra nagyon távoli, legendás éppen ezért bakancslistás pécsi futamra. Holecz Andrással beszélgettünk.
Diósgyőrben teljesítettétek a versenytávot, igaz versenyzőtárs nélkül, mert egyedül indultatok az 5-ös géposztályban. Pécsen úgy nézett ki, hogy lesz egy kategóriatársatok, de mégsem volt. Hogyan vártátok, miként készültetek a Mecsek Rallyra?
A Diósgyőr Rallye-n én úgy gondolom, hogy túlteljesítettük a célunkat azzal, hogy beverekedtük magunkat az abszolút tízbe. Maximálisan készültünk a Mecsekre. Örültünk, hogy lesz kategóriatársunk, de tudod, mondtam már máskor is, hogy ennyire szerény géposztályban nincs más lehetőségünk, mint az összetett értékelést nézni. Tudtunk menni Zobákpusztán a kiütött futóművel egy abszolút negyedik időt, amire azt mondom, hogy nagyon jó eredmény. Az volt az a gyorsasági szakasz a Mecsekben, amiről úgy gondoltam, hogy feküdni fog nekem és ez így is lett.
@rallye2.hu Holecz András-Fodor Gábor Mecsek Rallye 2025 Rallye2 Gy1 Árpádtető-Orfű Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Milyen volt a versenyetek?
Az első gyorsaságit elóvatoskodtam, meg ott egy kicsit elb.ziztam a féktávokat is, de a második szakaszt már megnyomtam, csak az első harmadban sikerült kiütni a jobb első futóművet és onnantól úgy mentünk le a pályán, hogy a kerék végig benne volt a doblemezben. Nem éreztem különösebben, hogy fogná a kocsit, csak azt vettem észre, hogy a kormányközép elment, meg, hogy gumiszag van az utastérben. Cucival összenéztünk, hogy defektünk van? Azt gondoltuk, de én éreztem, hogy valami más lehet, mert járkált az úton az autó eleje. Lementünk a mecsekpölöskei szakaszon, utána, mikor etapon megálltunk, akkor szembesültünk vele, hogy mi történt és gyorsan nekiálltam a károk “elhárításásnak”.
Fölemeltem a 206-ost, megnéztem, hogy mit tudok vele csinálni, más nem állt a rendelkezésemre, így egy darab kővel meg egy fogóval orvosoltam a problémát. Kihajtogattam a lemezt a kerékből, aztán visszaültünk és padlógáz. Komlón, meg mindenhol, siettünk, remélem, hogy nem volt traffipax, mert akkor jól jártak velünk, de így is kikéstünk 3 percet a harmadik gyorsaságiról, emiatt kaptunk 30 másodperc büntetést. Zobákpuszta jól sikerült, amint mondtam, ott repesztettünk egy abszolút negyedik időt. Pécsváradról az Expo Center felé autózva jött a hidegzuhany, vagyis még előtte, mert mikor megcsináltam a kocsit, a nagy kapdosásban nem biztosítottuk a géptetőt, aztán még az is felnyílt. A szélvédő elrepedt, de a géptetőt is cserélni kell majd. Szóval addig is volt már kaland gazdagon, de a szerviz felé haladva, Pécs előtt elkezdett háromhengerezni az autó. A szervízparkban ezt sajnos nem tudták megoldani a srácok, így teljesítettük a teljes második kört, de megérte, mert eljutottunk a Széchenyi térre, a céldobogóra. Nagyon megküzdöttünk érte, de az első Mecsek Rallye-nkat nem akartuk feladni.
Tudjátok már, hogy mi a baj? Hogyan tovább?
Utólag kiderült, hogy hengerfejben van a probléma, szelepégés, szelepszakadás, hajlás, tehát lenne dolgunk Székesfehérvárig, de kaptunk két plusz hónapot a javításra. Attól függetlenül úgy készülünk mintha öt héten belül lenne a következő verseny, nem akarjuk az utolsó pillanatra hagyni a javítást. Valószínűleg csak Győrben fogunk rajthoz állni, jelenlegi információink és a versenynaptár szerint ugyanis az lesz a következő ORB2-es futam.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor
@rallye2.hu Holecz András-Fodor Gábor Mecsek Rallye 2025 Rallye2 Gy4 Árpádtető-Orfű Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali