DSC_0464Élete legnagyobb esését produkálta Balogh Balázs azaz Csigoly az Iseum Rallye utolsó szakaszán, Csepregen. A hempergés szerencsére csak anyagi káros volt – mondjuk abból elég takaros- lelkileg nem törte össze a srácokat, így a hétvégén már Domaházán tesztelnek, versenyeznek, és teljes erőbedobással készülnek a Székesfehérvár Rallye-ra is. Csigollyal beszélgettünk.

Rallye2.hu: Tesztelni voltatok e, az Iseum Rallye előtt?

Balogh Balázs: Elég későn tudtunk itthonról, Miskolcról elindulni ezért nem volt időnk részt venni a teszten, sőt még annyira sem volt időnk, hogy idehaza kipróbáljuk az autót. Felkészítettük, megemeltük a futóművet, beállíttattuk murvára. Ennyire futotta az időnkből, így indultunk el Szombathelyre.

Rallye2.hu: Az átvételeken minden rendben volt?

Balogh Balázs: Az átvételeken nem szokott semmi gond lenni, mert az autó mind műszakilag mind papírügyileg mindig rendben van, nagy figyelmet fordítunk rá, hogy ne legyenek ilyen jellegű gondjaink. Ez most is meghozta a gyümölcsét, probléma nélkül túlestünk az átvételeken.

Rallye2.hu: Reggel korábban kezdődött a program, mint azt előzetesen meghirdették. Nektek nem volt ebből semmilyen problémátok?

Balogh Balázs: Nem. Nekünk nem. Reggel időben felkeltünk mi is a szervizesekkel, ők ugye korábban mennek. Ők ránéztek a versenyirodán a kihirdetett időkre és szóltak, hogy hamarabb kell megjelennünk. Ebből a szempontból még annyi szerencsénk volt, hogy a szállásunk 200 méterre volt a parc fermétől.

Rallye díjátadó ünnepség 2014 Park Inn Radisson Budapest Salánki Gábor_017

Rallye2.hu: Akkor indulhatunk a pályákra. Hogy tetszett a verseny? Hogy éreztétek magatokat az Iseum Rallye-n?

Balogh Balázs: A verseny és a gyorsok nagyon tetszenek. Jó érzés, sokkal jobb érzés murván menni, mint aszfalton. Teljesen más elvárások vannak murván, teljesen más kezelni, irányítani az autót, az aszfalttól eltérően kell rajta vezetni. Tavaly, a Bükfürdő Rallye-n csupán egyetlen gyorsasági szakaszt sikerült teljesítenem, bíztam benne, hogy ez most nem így lesz. Sajnos 14-es felniket vittem magammal nyitásnak, amiket egy elég rossz keverékű gumival „öltöztettünk” fel. Itt is éreztük a teszt és a felkészülésre szánt megfelelő mennyiségű idő hiányát, mert ez rossz döntésnek bizonyult. Az első három szakaszon meg is kaptuk időben a magunkét a többiektől. Teszt híján az első két szakaszon kellett igazából élesben begyakorolnunk a féktávokat, hogy hogyan tudunk megállni, valamint az íveket is meg kellett találnunk a murvás autózáshoz. A szervizben a szerelőnk meggyőzött minket, hogy tegyük fel a 15-ös kerekeket, valamint egy lényegesen másabb keverékű és profilú gumigarnitúrát. Ezekkel a pályán lévő két nyomon már egészen jó féktávokat tudtunk venni és a kigyorsításaink is sokat javultak. Így nem kaptunk olyan vészesen sokat az elejétől, egészen versenyképesek voltunk.

Rallye2.hu: Ekkor jött egy újabb szerviz és indultatok az utolsó két gyorsaságira…

Balogh Balázs: Igen. Elindultunk. Elég sokan kiestek a kategóriánkból, volt, akinek műszaki gondja akadt, volt, akinek mással gyűlt meg a baja, ezért a harmadik kör kezdetekor láttuk, hogy akár még a bronzérem is a nyakunkba kerülhet. Ez pedig a mi népes géposztályunkban óriási dolognak minősül. Megbeszéltük, hogy akármennyire is kecsegtető a lehetőség nem fogunk mindent egy lapra feltéve kockáztatni, sietni.

Rallye2.hu: A harmadik hely végül nem lett meg, sőt még a céldobogón sem sikerült átgurulnotok, elég nagyot estetek. Hogy történt?

Balogh Balázs: Óvatosabban autóztunk, de nem lassan. Az utolsó csepregi szakaszon történt az eset. Az egyik féktávhoz ötödikben, teli gázzal érkeztünk meg és valószínű, ahogy negyedikbe visszahúztam a váltót túl sok motorféket hagytam az autónak. Egy másik lehetőség is felmerült: egész nap küszködtünk a fékkel. Etapokon és elindulásokkor is éreztük, hogy egy picit fogja a hátsó fék az autót. Kicsit megrángattuk a kéziféket olyankor és elengedte. Ez a hiba is lehetett a ludas, nem tudjuk. Ez a két eshetőség van. Ami biztos, hogy az autó jobb hátulja kitört, kicsúsztunk a korábban említett nyomvonalból, elég tetemes volt még ekkor is a tempónk, zárt profilú volt a gumink, igazából nem volt innentől kezdve lehetőség arra, hogy korrigáljam a hibát. Becsúsztunk az árokba, ahol megakadt a küszöb és két hempergés után tetőn állt meg az autó. Ez a pálya első harmadában lehetett.

Rallye2.hu: Alapos munkát végeztetek, jelentős anyagi kárral.

Balogh Balázs: Tényleg sikerült elég rendesen körbetörni a Ladát. Az egyik nyúlvány is megsérült az autó elejében, de menthetőnek tűnik. Igyekszünk kipofozni.

Rallye2.hu: Tudtommal nem zakóztál még soha ilyen nagyot. Lelkileg mennyire viselt meg ez a belépő a Denevér Clubba?

Balogh Balázs: Ez volt valóban a legkomolyabb esésem. Eddig nem estem még így le az útról. Eddig csak úgy oda-oda koccintgattam az autót. Vagy az elejét, vagy a hátulját. Meglepődtem, mert ezelőtt az esés előtt azt gondoltam, ha esik az ember, az sokkal megrázóbb és sokkal rosszabb. Azért nagyon hálás vagyok mindennek és mindenkinek, akinek kell, hogy rendben kiszálltunk az autóból. Nem hinném, hogy nagyon mély nyomot hagyott ez bennünk az eset, készülünk a következő versenyre, szerintem, ott már nem lesz ránk hatással.

DSC_0460

Rallye2.hu: Ez a Székesfehérvár Rallye lesz?

Balogh Balázs: A Rallye2-ben jó eséllyel igen. De most hétvégén megyünk egy MARB versenyen, a Domaháza-Zabar szakaszon. Itt az ATB-325-ös kék kocka Ladánkkal megyünk. A Michelin gumikat akarjuk kipróbálni. Kíváncsi vagyok rá, hogy hogyan fognak, miként lehet velük autózni. Próbálunk az autón is még egy kicsit finomítani, így szeretnénk megérkezni Székesfehérvárra.

Rallye2.hu: Baksai Laci üzeni, hogy van egy jó, eladó Ladája. Nem érdekel téged? 🙂

Balogh Balázs: 🙂 Tudok róla, hogy van egy eladó remek Ladája, beszélgettünk is róla telefonon, szóban elég jó kis projektet bonyolítottunk le, de ez most tárgytalan, ám ha sikerrel jár, akkor majd újra beszélhetünk. Akár a Székesfehérvár Rallye-n is. Mert mi nagyon szeretnénk ott lenni. A mi nevünk már rajta is van a nevezési listán.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!