DSC_0440Órai Balázst nem kell bemutatnunk a Rallye2 rajongóinak, hiszen jól tudják, hogy Balázs, mielőtt az ORB mezőnyéhez csatlakozott volna 2011-ben begyűjtötte a Rallye2 bajnokság abszolút győzelmét is. Szombathelyen újabb mérföldkövéhez érkezett a pályafutása: élete első versenyét teljesítette egy összkerékhajtású Mitsubishi Lancer volánjánál, navigátorával és feleségével Órai-Tallér Zsuzsannával. Balázst faggattuk az Iseum Rallye-n tapasztaltakról.

Rallye2.hu: A tesztre sikerült e eljutnotok?

Órai Balázs: Igen, teszteltünk egy kicsit a verseny előtt a hivatalos teszten, de ez csak arra volt elegendő, hogy bele tudjunk melegedni egy kicsit, hiszen még sosem mentünk négykerék hajtású autóval murván.

Rallye2.hu: No és milyen volt?

Órai Balázs: Hú, hát mit mondjak? Nagyon jó! Eleinte furcsa volt, hogy 150-170-es tempó helyett, amit megszoktunk a kétkerékhajtású autóinknál most 200 km/óra és olykor még annak felette is lobogunk az erdőben, laza talajon, óriási élmény volt.

Rallye2.hu: Nehéz volt ehhez a megnövekedett tempóhoz alkalmazkodnod?

Órai Balázs: Kellett hozzá idő mire megszoktuk, de szerintem a verseny vége felé már egészen megbarátkoztunk a tempóval és a technikával is.

Rallye2.hu: Ne szaladjunk ennyire előre, még el sem rajtoltunk, te pedig már a verseny végéről beszélsz. Míg a Rallye2-nek a költséghatékonyság jegyében két naposra tervezték a versenyt, addig az ORB mezőnyét szenzációs rajtceremóniával várták Markó Tibiék. Hogy tetszett ez nektek?

Órai Balázs: Nagyon tetszett, jól éreztük magunkat, tényleg nagyon oda tették magukat Tibiék. Meglepően igényes volt, még úgy is, ha tudjuk, hogy Markó Tibiék mindig kitalálnak valami kis pluszt, amivel kedveskedhetnek a versenyzőknek.

Rallye2.hu: Szombaton délután a Farkas erdőben és a Rallye Katlanban kellett helyt állnotok.DSC_0139

Órai Balázs: Az első gyorsokon puhatolóztunk egy kicsit. Elsősorban az ismerkedésre fektettük a hangsúlyt. Körbe mentünk a pályákon, de brutálisan sokat kaptunk. Az ALS sem működött rendesen, de nem erre akarom kenni a lassabb tempónkat, szerintem miattam alakult így egyszerűen még szokni kellett az autót, hogy mit hányadik fokozatban vegyek, megtalálni a féktávokat, jól kigyorsítani meg ilyenek.

Rallye2.hu: Zsuzskának hogy tetszett ez az új murvás helyzet, az autó?

Órai Balázs: Neki nagyon-nagyon tetszett. Ő imádja is a szombathelyi pályákat, úgyhogy Mitsubishi tovább erősítette ezt az érzést.

Rallye2.hu: Sikerült jó beállításokat, gumikat találnotok?

Órai Balázs: Kicsit elgumiztuk magunkat, mert úgy gumiztuk fel a Mitsubishit, mint ha Hondával mennénk. Körülbelül húszan figyelmeztettek, hogy ezt nem így kell csinálni Balázskám…

Rallye2.hu: De Balázs mégis megcsinálta…

Órai Balázs. Igen. Aztán rájöttem, hogy tényleg jobb lesz a hallottakat alkalmazni.

Rallye2.hu: A második napotok hogy alakult?

Órai Balázs: Az első körre fent hagytuk a szombaton használt gumikat, amelyekkel óvatosak voltunk, az idők sem úgy jöttek, ahogy szerettük volna. A záró öt gyorsaságira viszont mindenkinek egy garnitúra gumival kellett neki vágni és ekkor már folyamatosan kezdtek javulni a mi időeredményeink is. Nekünk is fel kellett tennünk a nem új, de újszerű abroncsainkat, ezekkel a végére már egészen jó eredményeket produkáltunk. Ez a végeredményen nem látszott. Abszolútban a 17. időt értük el a célban, kategóriában is 10 felett vagyunk, tudom ennek nincs túl nagy hírértéke, a legnagyobb kategóriában vagyunk, de ami számunkra nagy pozitívumként értékelendő, az az, hogy a záró szakaszon az élmezőnytől csupán 3-4 másodpercnyire autóztunk. Turán Friciéktől, Ifj. Tóth Jánoséktól pedig nem szégyen ennyivel kikapni egy murván újonc összkerekes versenyzőnek. Innen szeretnénk folytatni a felzárkózást, szerintem ez elég jó alap.

Rallye2.hu: Akkor nem feltétlen vagytok elégedettek az eredménnyel…

Órai Balázs: Az utolsó pár gyorssal igen, de a 17. helyünket, azt szerintem hagyjuk, nem itt szerettem volna végezni.

DSC_0344

Rallye2.hu: Székesfehérvár Rallye a következő versenyetek?

Órai Balázs: Igen. Ott leszünk.

Rallye2.hu: A Rallye2-nek aszfalt, az ORB-nek viszont murva és aszfalt is lesz. Hogy tetszik a fehérvári futam előzetese?

Órai Balázs: Ilyet írtak ki, ezen kell menni. Őszintén szólva teljesen mindegy milyen talajon zajlik verseny, ez szerintem senkinek sem lehet igazából jó. Bár nekem általában a változó körülmények jobban fekszenek.

Rallye2.hu: Tervek?

Órai Balázs: Hát, ha a végén még nem is, de szeretnénk azért már legalább a gyorsasági szakaszok végén bekerülni a legjobb 10 közé. Akkor már azt mondanám, hogy jó versenyt futottunk. Mindent megteszek érte, és biztos vagyok benne, hogy a Rallye2-ben szerzett tapasztalataimnak itt is nagy hasznát fogom venni.

Salánki Gábor

Segítőinknek köszönjük a támogatást: Tűrk műanyag,Grand-ács Kft, Mr Reisen Kft, Kovács Autó Szeged, Partner Kft, Autogroup Hungary Kft, MANNOL, Oriol-Motor Kft

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!