Balics Ákos és Borsfai Dávid számára nem kezdődött könnyen a szombathelyi futam, de sikeresen ért véget, hiszen nagyon sok pontot és kupát sikerült gyűjteniük a vasi murvás pályákon egy hirtelenjében beszerelt, „csalós” utcai Honda motorral. Az Iseum Rallye-ról beszélgettünk Balics Ákossal.

Nagy nehézségek árán jutottatok csak el az Iseum Rallye rajtjáig…

Megküzdöttünk érte. Az Eger Rallye-n észleltük, hogy a versenyautónk motorja folyamatosan fárad. Megsérült a vezérlő computer, sokat futott vészprogramon, ami nagyon nem tett jót neki. A Miskolc Rallye-t emiatt, illetve az én egészségi állapotom miatt hagytuk ki. De az Iseum Rallye-ra már teljes erőbedobással készültünk. A pályabejáró kocsink, vagyis az én utcai Hondám motorját szereltük be a versenyautóba, amiről azt gondoltuk, hogy 200000 kilométer van benne, de az átköltözés közben kiderült, hogy 330000 kilométer a valós futásteljesítménye. Tipikus használtan vásárol, itthoni használt autóban gyűjtögette mindeddig a kilométereket, amivel legalább fele életében kizárólag tolatva közlekedtek a korábbi tulajdonosai. Az új információval a tarsolyunkban csak bízni tudtunk benne, hogy kibírja a több mint 104 kilométernyi gyorsaságit.

Bőven kibírta, sőt, még kategóriagyőzelmet is szerzett nektek. Milyen volt a versenyetek?

Már a csütörtöki teszten is jelentkeztek nála melegedési problémák, de a versenyen jól muzsikált vele a kocsink, bár némi plusz figyelmet igényelt. Igyekeztünk kímélni, nem akartuk szétforgatni és minden szakasz végén már nevettünk, hogy kapcsoljuk fel az ALS-t is. 🙂 Ez annyit jelentett, hogy ráadtuk a fűtést, hogy ezzel is elősegítsük a motor visszahűlését. A szombati szakaszok szenzációsak voltak, nagyon tetszettek, szerintem különleges feelingje van a Rallye Katlannak. Ezt rendkívül kedveljük. Jókat autóztunk, de mégis meglepődtünk azon, hogy az első szakaszt a 7-es kategóriában, Szelestén megnyertük. A katlanban kétszer is feltartottak minket, szerintem ott is meglehetett volna a szakaszgyőzelem, ha nem kell kétszer is megállnunk, ugyanannál a lassítónál.

Vasárnap okosan, de tempósan akartunk versenyezni. Ez sikerült, mert teljesen gondtalanul autóztunk, kategóriagyőzelmet értünk el és a 2WD kupában a második helyet szereztük meg. Egyetlen komolyabb kalandunk volt, az is Farkaserdőn. Bal4 sarast írtunk fel az itinerünkbe, a pályabejáráson, mert nem tudtuk, hogy amikor odaérünk, mire számíthatunk majd. Nem csalódtunk, láttuk, hogy tényleg nagyon saras, kellett gépészkedni becsülettel. De ezen túl sikerült elég pontosan autózni. A célban nagyon boldogok voltunk, mert megnyertük a kategóriát, és persze a 2WD kupában szerzett ezüstéremnek is örültünk.

Mire készültök a folytatásban?

Az autónkat alaposan ráncba kell szednünk, mert Szombathelyen eléggé megviselték a saras, murvás gyorsaságik. A teljes átnézését és a szükséges alkatrészek cseréjét végzi éppen a csapatunk, reméljük, hogy hamar elkészülnek a srácok, mert mi szeretnénk minél hamarabb rajthoz állni a Rallye2 Bajnokságban, mivel ez a győzelem most nagyon motivál minket.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!