Baksai Laci és Erdei Zoli úgy tervezte, hogy a Nyíregyháza Rallye-n nem fejvesztve, hanem kivárásra autózva fog versenyezni, és ha lehetőségük adódik arra rávetik magukat, hogy ledolgozzák az 5 pontos hátrányukat, a 2WD kupában. Erre az alkalomra nem kellett sokáig várni, sőt igazából tenni sem kellett érte sokat, de Laci elárulta, hogy nem így szerették volna elhódítani a 2WD-ben, a futamgyőzelmet és a kétkerekesek bajnoki címét, ám ha már 22 évet várt erre a sikerre, akkor bizony egy percet sem fog szomorkodni a győzelmük mikéntjén. Baksai Lászlóval beszélgettünk.
Nem úgy indult a nyíregyházi hétvégétek, hogy szombaton este bajnoki címet és futamgyőzelmet kell ünnepelnetek…
Kétségtelen, hogy nem nekünk állt a zászló. De ezt az egész évünkről elmondhatjuk, mert rettenetesen rosszul indult a szezonunk. Egerben Zoli érezte magát rosszul, Miskolcon pedig az én hibámból eldobtuk a vasat. Nyíregyházára úgy érkeztünk meg, hogy veszíteni valónk egyáltalán nem volt. A 2WD kupában a győzelem távolinak tűnt, a rajt előtt elfoglalt második helyünk viszont nem forgott veszélyben, a zsebünkben érezhettük, ezért taktikusan, kivárásra akartunk autózni. Azt sejtettük, hogy Feri bácsiéknak nem fekszik majd a hosszú versenytáv, és a sötét második kör, így abban bizakodtunk, hogy valaki beférkőzik majd közénk a futam végén, ami, ha elől vagyunk, a mi bajnokságunkat eredményezheti. De ha kikaptunk volna a tőlük, akkor sem szomorkodnánk, mert nagyon szeretjük a Molnár Ferenc-Kása Ferenc párost, jó barátságban vagyunk velük, őszintén tudtunk volna gratulálni a sikerükhöz.
Nem kellett kivárnotok a sötétséget, hamar „megelőztétek” Feri bácsiékat. Milyen volt a versenyetek?
Sajnos meghibásodott a váltó az ellenfeleink egész évben tökéletesen működő Hondájában, így reggel, Újhután adtunk nekik nagyjából 30 másodpercet. Amikor az első tankoló zónában találkoztunk velük, akkor árulták el, hogy leadták a menetlevelüket. Ők nem tudták, de ezzel óriási teher került a vállunkra, ugyanis egy rettenetesen nehéz és hosszú versenyen kellett biztos kézzel célba vinnünk az autónkat. Sok volt még hátra. De még így is élveztük a futamot, mert nagyon jó pályákon mehettünk, szerintem minden Forintját megérte ez a Nyíregyháza Rallye. Ennél többet én nem is mondanék a versenyről, mert oké, hogy futamot nyertünk a 2WD kupában, és annak is mérhetetlenül örülünk, hogy bajnokok lettünk. Én konkrétan 22 évet vártam erre a pillanatra. Zoli, pilótaként 2011-ben már kategória győztesnek vallhatta magát, ezt szombat óta navigátorként is elmondhatja. Szép dolgok ezek, de én inkább arról beszélnék, hogy mennyire hálás vagyok mindenkinek az egész évért. Kezdjük a családommal! Köszönöm, hogy elviselték, a versenyhétvégék miatti távolléteimen túl azt a több száz órányi telefonálgatást, amit rallye-s ügyekben folytattam le otthon. Bízok benne, hogy a győzelmünkkel valamennyire kárpótolhatom őket emiatt. Nagyon örülök, hogy rátaláltunk a PSZA Motorsport csapatára, amit Arnie, Árpi, Miki, és Balázs alkotnak. Fiatalok, lelkesek, eszméletlenül jópofa fejlesztéseket találnak ki a srácok, és minden működik. Bármilyen gondom volt 2018-ban a versenyautóval, ők tettre készen belevetették magukat a munkába és mindent makulátlanul megoldottak. Brutálisan profik. Egyetlen versenyünket sem kellett feladni. Óriási köszönet mindannyiuknak! A csapatom, a Borsod Race Media is folyamatosan támogatott, Juhász Csabi és Kolencsikné Gál Melinda önzetlen segítsége nélkül aligha örülhetnénk most a győzelmünknek. Annak ellenére, hogy „láthatatlan” mégis ott állt mögöttünk Fenyvesi Ati is.A végén, de nem utolsó sorban Zolinak szeretnék köszönetet mondani, mert nélküle Miskolcon véget ért volna az évünk. Az Miskolc Rallye-n elszenvedett esés után – ahol majdnem kinyírtam Zolikát – nem csak szó nélkül visszaült mellém, hanem megbízott bennem és kérés nélkül felajánlotta a saját versenyautóját, amit öt év állás után, a kert végéből vettünk elő. Leporoltunk, a PSZA csapata pedig emberfeletti munkával, az Iseum Rallye-ra már harcképessé is varázsolta. Nem egy erőgép, de egyetlen pisszenés nélkül vitt minket mindig célba, pedig sokszor ütöttük, rúgtuk, vágtuk, rúgtuk. Zoli a pályafutásom eddigi legjobb navigátora. Olyan szinten kiismert, hogy hogyan kell nekem az itinert olvasni, hogy az hihetetlen. Tökéletesen összecsiszolódtunk. Lehet nekem is szükség volt erre a 22 éves pályafutásra, hogy minden téren megérjek a sikerre. Megértem, ha nagyképűen hangzik, de végre megtanultunk nyerni. Itt hajtok fejet a Rallye2 Bajnokság abszolút győztesei, Krehlik Nándi és Madarász Szabi előtt, akik a szememben hatalmas tehetségek. Bacsa Tomiék úgyszintén. Tiszta szívemből gratulálok Nándiéknak, a győzelmükhöz. Fejben, ekkora teher mellett, ilyen színvonalon versenyezni… Le a kalappal előttük. Nagyon nagy sztárok lesznek még ők, előttük a jövő. Beszélgettünk, és mondtam is neki, hogy nagyon örülök, mert a személyükben végre van utánpótlásom. 😀 Ezen ők is jót nevettek.
Szépségednél már csak a szerénységed nagyobb. 😀 Mi terveztetek még az idei évre?
A Mikulás, valamint a Szilveszter Rallye-n is szeretnénk ott lenni, mert nagy kedvenceim ezek a futamok. Pláne a veszprémi murva! Az aztán tényleg a szívem csücske, egyenesen imádom. Aztán ha ezeken a futamokon túl vagyunk, akkor valószínűleg készül egy új autó, a 2019-es évre, de arról még nem szeretnék semmi konkrétat elárulni.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Együttműködő partnereink: Dolphio Technologies Kft., FER-VILL KFT., Solar Pro-Tech Kft., Budaörs Rádió FM 104.8., Kamaraerdei Stúdió Bt., Henci Group Kft., H-D Innovatrans Kft., Truckport Hungary Kft., Virtech Labs Bt., Attalus Security Kft., TEN-LINE Kft., Ruhan Kft., Multi Garage Kft., FoliaZ.hu., Extremautosport.hu., Petersgumi.hu., Matricakell.hu – matrica webáruház., Kasza Motorsport., FervillSound Kft., LEL Kft., Volvid Zrt., Simon és társai Kft., Cso-koto Kft., GPS-COM Kft.