Baksai Laci és Erdei Zoli nagyot fejlesztett az autóján, beszereztek egy szekvenciális váltót, amivel hamar megbarátkoztak és meg is szerezték a P12-es kategória első helyét, valamint az abszolút értékelésben a bronzérmet Miskolcon. A bronzéremtől  és egy aranytól viszont a céldobogó után, a zöld asztalnál mégis el kellett búcsúzniuk, mert egy hellyel hátrább sorolták őket, ám a Lada Kupában elért elsőségüket semmi nem veszélyeztette. Baksai Lászlót kérdeztük a Diósgyőr Rallye-ról.

Milyen tervekkel érkeztetek a Nyergesújfaluban elért jó eredmény után Diósgyőrbe?

Megmondom őszintén, hogy nekem a Miskolc Rallye-k nagyon sokáig a mumusomnak számítottak, nagyon sokszor nem értem célba Borsodban. Annak ellenére, hogy tavaly elindulni sem tudtunk Diósgyőrben, úgy érzem, hogy ezt az átkot sikeresen megtörtük pár évvel ezelőtt. Nem mentem ezeken a pályákon elég régóta, emiatt volt bennem egy kis tartás feléjük. Régi motoros vagyok a szakmában, már nem szoktam izgulni soha, de a versenykiírás megjelenése után úgy gondoltam, hogy nem biztos, hogy rólunk fog szólni a diósgyőri verseny. De amikor megérkeztünk, Diósgyőrbe és megnéztük a pályákat, bejártuk az egészet, akkor egy kicsit megnyugodtam, sőt meg is változtak az érzéseim. Az Esztergom-Nyerges Rallye óta fejlesztettünk az autón, így bizakodva utaztunk Miskolcra. Úgy gondoltuk, hogy az első ötbe beférhetünk. Ez a végén be is jött, úgyhogy összességében mosolyogva távozunk a bajnokság második futamáról.

Az jó, de a verseny közben is mosolyogtatok? Milyen volt nektek a Diósgyőr Rallye?

Izgalmasan indult, mert egy régi vágyam vált valóra, amikor sikerült megvásárolni és beszerelni egy szekvenciális váltót a VFTS-ünkbe, de azt kipróbálni már nem sok időnk maradt. Kettő, de legfeljebb három kilométert vezettem vele a kocsit a rajt előtt, és elárulhatom, hogy nem igazán éreztem. Össze-vissza húzogattam a karokat, úgyhogy nagyon izgultam, hogy milyen lesz vele menni élesben? A szombat reggelünk elég kaotikusan indult. A szervizparkban úgy ültem be a kocsiba, hogy sem ételt, sem innivalót nem vittem magammal, el kellett rohanni érte a csapathoz. Épp futópercre értem vissza a kocsihoz a szervizből, azonnal indulhattunk Garadnára. Amikor elkezdtem bekötni magam a rajt előtt a beírónál, akkor kiderült, hogy a Hans-ot mellé kötöttem, majd jött a busz, ott kellett állni több, mint 20 percet, alaposan kihűlt minden. Úgy gondoltuk, hogy ezekkel az első gyorsasági elment, botoztunk is rajta szó szerint. Viszont ráéreztünk a váltóra! Nem volt egy tökéletes idő, ahogy lejöttünk, Mályinkán, elég sokat kaptunk mindenkitől, de sokat tanultunk, a következő gyorsaságitól pedig már úgy volt minden, ahogy elterveztük.

Magunkra találtunk, elég gyorsan tudtunk közlekedni. Az viszont nagyon zavart minket, hogy a hat gyorsaságiból mindössze egy olyan volt, amikor tényleg odaálltunk bemelegítve és el tudtunk időben rajtolni. Mindent összevetve a másik öt gyorsaságinál, több mint egy órát álltunk összesen, várakoztunk bekötve, beöltözve a rajtban. Azért ez kutya kemény volt. Az volt az ötödik szakasz előtt olyan helyen álltunk a kocsival, ahová telibe odasütött a nap, semmi árnyék nem volt. Én ott majdnem megőrültem, néha azt éreztem, hogy rögtön elájulok a felhevült a kocsiban, pedig hol volt még ez az időjárás az igazi nyárhoz képest!? Ezeket a késéseket és várakozásokat leszámítva nem volt rossz. Még az újfajta lassítók is viszonylag jól sültek el, úgy gondolom, hogy vállalható volt. Elég gyorsan át tudtunk rajtuk repkedni. Ezen a téren egészen színvonalas volt a verseny, jól sikerült és az eredményünk is megfelelő lett a végén.

Mit terveztek? A Mecsek Rallye-ra készültök-e?

Készülünk, persze, mert egész évben szeretnénk menni, hat ORB2-es futamot tervezünk 2024-re. Ahogy az év elején mondtam, valószínűleg ez lesz az utolsó olyan teljes évadunk, amikor maximális erőbedobással, a rallye-ra, koncentrálunk, bízunk abban, hogy tudunk valami jó eredményt év végére kihozni. Úgyhogy továbbra is benne van Pécs a versenynaptárunkban, ha nem történik valami váratlan és óriási változás, akkor mi mindenféleképpen megyünk a Mecsek Rallye-n, bár azt megjegyzem, hogy nem tartjuk túlságosan szerencsésnek a versenykiírást.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!