Ruszó Krisztiánnak és Geró Gábornak idén sem hozott szerencsét a hazai pálya, de szomorkodni nincs okuk, hiszen a verseny végén kétszer is a Diósgyőr Rallye dobogójára szólították őket. Ruszó Krisztiánnal beszélgettünk.

Az eredményeket tekintve jól indult az évetek Nyergesújfaluban. Milyen tervekkel készültetek a hazai versenyetekre?

Hála Istennek – és a csapat gondos kezeinek – a kocsival sok mindent nem kellett csinálnunk az Esztergom-Nyerges Rallye után, úgyhogy igazából csak lemostuk a VFTS-t, átnézegettük, kitakarítottuk, sok mindennel nem kellett foglalkoznunk. Úgy készültünk, hogy a tavalyi Diósgyőr Rallye-n elért eredményeinket szerettük volna felülmúlni, mert 2023 őszén nem a legfényesebben szerepeltünk a borsodi pályákon. Úgy terveztük, hogy az abszolút értékelésben benne szerettünk volna lenni első háromban. Utólag kiderült, hogy nem nagyon tudtunk odaférkőzni a Top3-ba.

Mi volt ennek az oka? Mi történt veletek a versenyen?

Már rögtön az első gyorsasági szakaszon, a bánkúti elágazás után kaptunk egy bal első defektet, ezt elvittük egészen a mályinkai célig. Onnantól lélekben egy picit el is engedtem a futamot, mert bezsebeltünk gyorsan majdnem negyven másodpercet, át kellett értékelnünk, hogy hogyan tovább. Aztán jött a második gyorsasági, Sáta. Itt eltört a kipufogónknak a négy leömlője, ezáltal a motorteljesítményünk alaposan lecsökkent. Parasznyát egyáltalán nem erőltettük, mert a kipufogónk szét volt esve, bár előtte etapon megpróbáltam valamennyire összetákolni, hogy ne fújjon ki annyira, de nem sok sikerrel jártam. Ennyire „jól” alakult az első körünk. A második körre próbáltuk egy kicsit összeszedni magunkat főleg fejben, mert a kipufogót nem tudtuk 100 százalékosan megjavítani. A fiúk nem találtak a szervízben hegesztési lehetőséget, természetesen utólag kiderült, hogy elég közel volt hozzánk egy, csak adminisztrációs probléma miatt nem találtuk rá. A kipufogó végül egy toldóval lett „meghegesztve” ezt köszönjük Nagy Laci barátunknak köszönjük a gyors, biciklis segítséget, mert ő hozott a nekünk toldót, azzal próbáltuk megoldani a kipufogó törést, de nem jártunk sikerrel, mert Bánkútnak az ötödik-hatodik kanyarjában sajnos már ugyanúgy szétcsúszott. Szinte a teljes második kört is motorteljesítmény csökkenéssel próbáltuk végigcsinálni, hogy legalább beérjünk a célba, hisz azért a hazai versenyen mindenképpen szerettünk volna a célba beérni.

Az eredményeket nem is nagyon figyeltem, hogy miként állunk, mint állunk, már csak azért sem, mert mind a két telefonomat bent hagytam a szervizben, úgyhogy még lehetőségem se volt rá, hogy böngésszem az eredményközlő oldalakat. Az első kör után nem nagyon foglalkoztam már az időeredménnyel, hanem úgy voltam vele, ahogy érjünk be, tudjuk le ezt a versenyt, aztán majd visszajövünk a következőre. Reméljük akkor már több szerencsénk lesz.

Az abszolút 10. hely lett a tiétek, a P12-es géposztály bronzérme és a Lada Kupa ezüstje mellé, ami jobb szokott lenni, de egyáltalán nem rossz. A Mecsek Rallye-ra készültök-e?

Őszinte leszek: nem nagyon fűlik hozzá a fogam, mert hétköznapokra tették a soron következő versenyt, miközben a csapatban mindenki dolgozik. Beleértve magunkat is. A fiúk, akik jönnének nekünk segíteni, ők is dolgoznak, így nagyon nehéz összeegyeztetni, hogy legalább egy négy fős csapattal, még ha szűkösebben is a megszokottól, de eljussunk Pécsre. Több energiát emészt fel az, hogy magát a csapatot össze tudjuk úgy szedni, hogy ott legyünk, mint amennyit a versenyzésre fogunk fordítani. Év elején azt ígérték, hogy úgy lesznek a versenyek megszervezve, hogy maximum pénteken, szombaton és/vagy vasárnap kell versenyeznünk, erre már szerdán is el kell mennünk pályát járni. Nem tudom, hogy másoknak ez hogyan fér bele, de nekünk nem igazán. Emiatt még kérdésesnek látom azt, hogy a Mecseken elinduljunk. Nem a versennyel van bajom, mert tavaly is egy kiváló versenyt rendeztek Pécsen, nagyon jó gyorsasági szakaszokkal. De, hogy már szerdán ott kell lennünk és pénteken versenyzünk… Az nem túl kedvező a számunkra. Nézzük a dolgok jó oldalát! Legalább a hétvégénk szabad lesz, mert pénteken elvileg időben hazaérünk, de ezért minimum három nap szabadságot veszünk el évközben ezzel a családtól. Ha nem sikerül egy kis csapatot valahogy kiállítanunk, akkor csak Székesfehérváron találkozhatunk legközelebb.

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!