Ázsót Szabolcs és Béres „Unicum” Attila jól kezdte a Vértes Rallye-t, de a harmadik szakaszon fogságba estek, és sok időt hagytak ott a guttamási pályán. Ennek ellenére nem adták fel a versenyt, megismerkedtek a gyorsasági szakaszokkal készültek a jövő évi Vértes Rallye-ra, és közben a nap végére még egy kupát is összehoztak az 5-ös kategóriában. Ázsót Szabolccsal beszélgettünk.
Az Ózd-Eger Rallye-n láttunk titeket utoljára. Azóta sikerült e autóznotok valahol?
Felkészülésként, a Vértes Rallye rajtja előtt két héttel részt vettünk az Oroszlány Rallye-n, ami igazából egy fél verseny lett a számunkra. Elromlott a kormányszervónk, emiatt féltávnál, három gyorsasági szakasz után ki kellett állnunk. Ezek után az autót próbáltuk maximálisan felkészíteni a Vértes Rallye-ra, ami összességében jól sikerült.
Milyen volt a versenyetek? Sikerült izgalmassá tenni magatoknak a harmadik szakasz vége felé…
Az első három gyorsasági igazából jó volt, semmi problémánk nem adódott, a kocsink is tökéletesen tette a dolgát. A guttamási gyorsasági utolsó harmadában, a híd előtt kicsúsztunk, az autó pedig felakadt egy betontömbre. A nézők segítségével – amit ezúton is nagyon szépen köszönünk – körülbelül 13 perc alatt sikerült kiszabadítani a Hondánkat, rengeteg időt vesztettünk. Az volt egyedül a szerencsénk, hogy folytatni tudtuk a versenyt. Ezek után semmilyen tétje nem volt már a Vértes Rallye-nknak, mert az abszolút utolsó helyre estünk vissza. Ezen kívül sok minden nem történt velünk a nap hátra lévő részében, mert kockáztatni nem volt értelme, így nagyjából 50%-on autózgattunk, az elvesztett időt esélyünk nem volt behozni. Leginkább a pályák megismerése miatt mentünk tovább, mert ezeken a gyorsasági szakaszokon én még soha nem versenyeztem. A jövő évi Vértes Rallye-ra történő felkészülésként fogtuk fel az idei futamot. Az egy hibánkat leszámítva nem volt rossz a verseny jól éreztük magunkat. Az autónk a kaland ellenére is rendben, mindössze egyetlenegy probléma hátráltatott minket. Ismét a szervó hibájával küzdöttünk, a Vértes Rallye-n is elment a szervó, nagyon felkeményedett a kormány. Szerencsére ezúttal csupán egyszer jelentkezett a probléma és a szervizben a PSZA-s fiúk hamar orvosolták. A futam végére sikerült javítanunk néhány pozíciót, nem mi lettünk az utolsók, de szerettünk volna előrébb végezni. Ez most így alakult, a lényeg, hogy a célban fejeztük be a Vértes Rallye-t, és képzeljétek el, úgy hozta a sors, hogy még az 5-ös géposztály harmadik helyéért járó kupákat is átvehettük.
Van még tervetek az idei évre? Szeretnétek valahol rajthoz állni 2021 végén?
Miután a Komlóra Rallye-t törölték szerintem az idei évben már nem lesz Rally2-es futam. Mi legalábbis így készülünk. Az, hogy kisebb versenyekre eljutunk e, azt még nem tudom, de az biztos, hogy én ezzel az autóval már nem akarok máshol versenyezni. Valószínűleg el fogom adni, ám azt még nem tudom, hogy mi lesz helyette a garázsban. A Szilveszter, vagy a Mikulás Rallye-ról egyelőre nem hallottunk semmit. Várjuk az információkat, és ha többet tudunk róluk, akkor lehet elgondolkodunk azon, hogy részt vegyünk valamelyiken.
Rallye2.hu – Salánki Gábor