Leginkább a köd és a csúszós út miatt panaszkodtak a Rallye2 versenyzői a nyitó körben, de akadt olyan is aki élvezte, hogy benedvesedett alatta az aszfalt és a murva. A második szervizpark riportjai holnap lesznek elérhetőek, itt a Rallye2.hu-n.

Jancza Tamás: Mi nagyon élvezzük a versenyzést, mivel igazából egy számunkra már tét nélküli futamról beszélünk, mivel az abszolút eredmény nekünk már eldőlt a legutóbbi kazincbarcikai futamon. Jól érezzük magunkat az autóban, tetszik az eső, tetszik a verseny jó az autónk, jók a gumik, rendesen összeállt minden erre a versenyre. Az időket még nem tudjuk, ezekről még nem tudok mit mondani.

Kuncz Dezső: Minden nagyon jó, egyedül az árpádtetői gyorsaságin az nem tetszik, hogy rengeteg a fényes aszfalt és nagyon csúszik a talaj. Eddig rendben van minden és jelenleg úgy néz ki, hogy Baksai Laciékat tudjuk tartani, és remélem, hogy a következő körben sem lesz semmi gondunk.

Rádóczi József: Azzal nyitottuk a napot, hogy lepárásodott a szélvédőnk a remeteréti rajtban, úgyhogy az első lassítót úgy kerestük Anettával, hogy „Te látod”? De nem láttunk semmit. Kicsit lejjebb a párból és a ködből kifolyólag negyedik „telivel” elúsztunk, azt hittem, hogy a fák közé esünk be, de szerencsére nem így lett, e feletti örömömben pedig visszább is vettem a tempóból, mert csak célba kéne érni. A következő szakaszra a pára kérdést megoldottuk, de attól hogy jobban láttam még azért erősen bennem volt a „para”, ebből kifolyólag ott jöttünk ismét egy nagyon rosszat. Most már úgy ahogy kezdem érezni a dolgokat, a harmadik szakaszon, a murvás részen már sikerült egy olyat autóznunk, mintha Zsigulival mennénk, de most nagyon felszívjuk magunkat és végig fogunk menni.

Rallye2.hu: Vér van Nálatok?

Rádóczi József: Van, van! Ééés Pilóta keksz!!! 😀

Lukács Kornél: Nagyon jó volt az első kör, úgy gondolom, hogy sikerült javítanunk az eredményeinken a többiekhez viszonyítva is egyik gyorsaságiról a másikra. Árpádtetőn talán a kelleténél is jobban visszavettük a tempót, de a Komló-Komlón, igaz, ha csak 1 tizeddel is, de sikerült abszolút időt autóznunk, ezért boldogok vagyunk eddig. A következő körben is szeretnénk hasonlóan gyorsak lenni, de nem szeretnénk beesni sehova. Most ugyan eleredt újra az eső, de maradnak fönt az eddigi gumik, lévén, hogy más nincs, de megpróbálunk gyorsulni.

Horváth Péter: Árpád tetőn ott nagyon megcsúsztunk. A „halszálkás” előtti egyenesben, féktávon, alig bírtuk összeszedni az autót, de azóta sajnos igen rosszul megyünk. Vágott slick-kekkel megyünk, nagyon csúszik és igazából ügyetlennek is érezzük magunkat kissé a pályákon.

Popovics László: Az első gyorsaságit nagyon jól kezdtük, de a vége az nem sikerült túl fényesre: kaptunk egy jobb első defektet, valami kicsípte a gumit és annak ellenére, hogy másfél kilométert így tettünk meg, az időnk az nem lett annyira vészesen rossz. A következő két pályán már spórolnunk kellett, mert nem volt több tartalék gumink, ám ehhez képest elég jókat autózunk. Még úgy is, hogy a Komló-Komló körgyorsaságin elkezdett a szélvédőnk párásodni, mert nem megy az ablakra rendesen a levegő. Most épp ezt próbáljuk megjavítani, és harcolunk tovább.

Erdei Zoltán: Az első gyorsaságin az előttünk rajtoló versenyautó beesett és pontosan az ideális íven volt, ezért mi majdnem nekimentünk és megforogtunk. A következő szakaszon az elágazásnál egy csipkebokorban sikerült kb. 2 percet vesztegelnünk, köszönjük szépen a nézőknek, akik visszatettek minket az útra a bozótosból, valamint, hogy a rendszámunkat leadták a sportbíróknál. A körgyors az jó volt, csak a pálya felírásánál keletkeztek hiányosságok, mivel egy-két gumit nem írtunk be, emiatt ott le kellett lassítanunk, megyünk tovább. Előtte viszont még van egy kis szervizmunkánk, mert a hengerfej alól elkezdett ömleni az olaj.

Guzi János: Nagyon rossz volt a rajt után, mert egy éve már, hogy nem ültem a versenyautóban, és ez az időeredményeken is meglátszott, mert nagyon rossz időket sikerült autóznunk. A Zobákpuszta már jobb volt, de a Komló-Komló újra katasztrófa volt a számomra. Az autónk jól működik, csak most nagyobb kerekeket raktunk fel és ezért nagyon hosszú lett a végáttétel. Ahol tavaly ötödikbe mentem, ott most harmadikba. Talán…

Nagy János: Az első körben úgy próbáltunk menni, hogy maradjon még egy kis tartalékunk. A gumijaink vágott slick-ek, ezek vannak csak és valójában nem tudjuk, hogy hogyan viselkednek ilyen körülmények közt, mert kevés a versenykilométer a fárerben, tehát próbálgatjuk a dolgokat. A Komló-Komló körgyors ilyen szempontból nagyon jó volt, lehetett érezni körről-körre, hogy mi az, ami jobb lett, próbára tehettük magunkat a pályán.

Praj Ferenc: Minden jó volt, élveztük. Esik egy kicsit az eső, de itt már többet mentünk, mint Aradon. Gyorsaságik számában mindenképp, kilométerben még van némi lemaradásunk. Már megérte az autó, egyre jobb szerintem, és ahogy csiszolódik össze felé egyre jobb lesz úgy érzem. Nem volt ablakmosónk, de ezt is kibírtuk. Működik minden.

Tóth Bálint: Hát… nagyon nehéz volt. Árpádtetőn mikor elrajtoltunk engem a köd nagyon zavart, de ennek ellenére megpróbáltunk sietni. Kétszer megcsúsztunk, ezért úgy határoztunk, hogy mégis inkább lassabban megyünk, érjünk le, lássuk meg a célt, nagyon gyenge idő lett. Zobákpusztán kikéstünk egy percet, amin nagyon felidegesítettem magam. Aztán végre el kezdett fogni valamennyire a vágott slick, de a harmadik gyorsra az is nagyon gyenge volt. Most felrakjuk az esőgumit és várjuk a csodát…

Dudás Csaba: Intermediate gumikkal kezdtünk neki a versenynek, úgy tűnt, hogy jó döntés lesz. Az első gyorson nagyon nagy volt a köd, emiatt kicsit visszább húztunk a tempóból, mert nem akartuk összetörni magunkat, inkább tartalékoltunk a hátra lévő két szakaszra. A 2. és 3. szakaszon pedig adok-kapok volt a kategóriában, tehát ez eddig hibátlan verseny.

Borbás Attila: Nagyon nagy volt a köd Árpádtetőn, talán ezért is csúszik nagyon az út ráadásul az autó is idegen számunkra, úgyhogy nagyon elvertek minket az ellenfeleink. Az autó hibátlanul működik, a szélvédőnk viszont bepárásodik, hiába fújjuk a páramentesítővel, a gyorsok tetszenek, teljesen jók.

Hideg László: Izgalmas volt eddig nagyon a verseny, mert nem mentünk még eddig vízen soha, sőt a jelenleg használt gumitípus is teljesen újdonság számunkra. Akadt néhány meglepetés, de a pilótám remekül oldotta meg a problémákat. Szerintem nem vállaltuk túl magunkat, kockázatmentesen, simán versenyeztünk idáig.

Rallye2.hu: Hogy érzitek magatokat a Rallye2-es mezőnyben?

Hideg László: Nagyon jól érezzük magunkat, abszolút jó a feeling. Barátságosak a versenyzőtársak, és ez nagyon színpatikus számunkra. Petinek még kicsit szokatlan ez a dolog, nekem nem annyira, de szerencsére az eredmények nem ezt igazolják, mivel vezetünk jelenleg.

Váradi György: Itt aztán minden volt eddig! Az elsőn, az Árpádtetőn olyan köd volt, hogy nem láttam. Bennem is volt a „para” nagyon féltem azon a szakaszon. A második szakasz az tök jól sikerült volna, de a visszafordítónál sok volt a néző, ezért meghúztam a kéziféket, amit utólag visszagondolva nem kellett volna. Ott hagytunk vagy 10 másodpercet. A harmadik szakaszon a váltónk elkezdett vacakolni, a szervizcsapat dolgozik rajta. Nekünk igazából most kezdődik majd a verseny.

Medvecz Péterné Ági: Elég nehezen indult nekünk a reggel, mint mindig, szokás szerint be voltunk aludva. Csúszott az út, leszállt a köd, próbáltunk menni, ahogy csak tudtunk, de a köd az megijesztett mindkettőnket. Volt egy igen érdekes rész, ahol egy erős jobbos után egyszerűen elúszott az autó és ledaráltuk a hátulját a kocsinak, de rögtön tovább tudtunk menni, így legalább komolyabb időveszteség nélkül megúsztuk az esetet. Megyünk, ahogy bírunk.

Szetei Norbert: Az első gyorsaságin a nagy köd miatt alig láttunk, még a lassítók is gondot okoztak, hogy kb. hol lehetnek. A második szakasz az aránylag jó volt, de a harmadik szakasz előtt a csúszás miatt sajnos egy fél órát álltunk pluszba, hogy el tudjunk rajtolni, de szerencsére ott már felszakadozott a köd és így legalább rendesen láttunk.

Szabó Ferenc: Kezdésként késtünk 3 percet az időellenőrző állomásról, mert az AC pumpánk betegeskedett, mi pedig a gyújtásnál keresgéltük a hiba okát. Az első két szakaszon egész jó időt mentünk, a harmadik gyors eredményeit még nem ismerem, de próbálunk még fentebb jönni. Úgy látom a vízen mindenki óvatos, mi megpróbálunk egy kicsit bátrabban menni, úgy, hogy azért ne essünk be sehova. Mindent megteszünk azért, hogy felzárkózhassunk a többiekhez.

Jobbik Dániel: Nagyon óvatosan megyünk, mert ha sikerül célba érnünk, akkor már bajnokok vagyunk. Nagyon vigyázunk az autóra, csak azt vállaljuk el, amit feltétlenül szükséges. Nem is nézzük az időnket, az a lényeg, hogy épségben, egészségben célba érjünk, és akkor már sikerül, amit elterveztünk. A pályák sarasak, vizesek, de most ez a feladat, ezt kell megoldani.

Adonyi Márton: A BMW-nkkel most megyünk igazából először esőben ilyen gumival. Hát… fura volt. Csúszkált mindenhol. Főleg a Vasason. A kitérőn van egy jó nagy gödör, az úgy eldobott, hogy ott majdnem beestünk. Az a szakasz nem igazán tetszett. Cseréltünk most rugót, remélem keményebb lesz a hátulja. Ennyi. Túl kell élni. Esik, bármi lehet, elég egy apró hiba bárkinek a részéről.

Fekete Dániel: Nem leptek meg a körülmények, számítottunk rá, hogy az eső esni fog folyamatosan, ezért feltettük az intermediate gumikat. Árpádtetőn inkább csak tapogatóztunk, volt még köd is, volt ahol nem sokat láttunk, egy lassítónál meg is csúsztunk, de megoldottuk a helyzetet szerencsésen. A második szakasz már problémamentes volt, elég jó időt jöttünk. Papíron még nem láttam, de úgy néz ki, hogy vezetjük a kategóriát.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!