Lőrik László és Zsiga Zsolt hétmérföldest lépett előre az East Eger Rallye-n, alig akarták elhinni, hogy miután célba értek, még kupákat is adnak nekik a Dobó téren, a céldobogón. Lőrik Lászlóval beszélgettünk.
A Mecsek Rallye-t kihagytátok és a Salgó Rallye óta, valamint azt megelőzően apróbb fejlesztések történtek az autón. Annyira aprók, hogy a Ladátok Egerben már csörgött, csattogott, durrogott, nagyon jött és nagyon megállt, hirtelen azt sem tudtam a pálya mellett, hogy mi és ki érkezik ekkora vehemenciával a mezőny vége felé. Hogyan készültetek az Eger Rallye-ra és mit vártatok az ORB2 idei negyedik futamától?
Azért volt ennyire szembetűnő és füllel jól hallható a változás, mert a fejlesztés során átalakítottam a pedálsort is és Egerben kiderült, hogy a Salgó Rallye-n nem nyomtam padlógázt. Most viszont igen. A tervünk egyébként hasonló volt ahhoz, mint, amit a Salgó Rallye-ra is megfogalmaztunk. Kilométereket akartunk gyűjteni és folytatni akartuk az összeszokást mind a hárman. Az autó, a navigátorom, Zsolti, illetve én. Ebben az évben azon van a hangsúly, hogy kiforrjon a technika, és ne legyenek műszaki gondjaink. Ami felmerül azokat szeretnénk véglegesen kiküszöbölni, orvosolni, hogy jövőre már teljes ORB2-es szezonban gondolkodhassunk. Mindezek jól sikerültek, az pedig már csak a hab volt a tortákra, hogy az Eger Rallye-n sikerült megszereznünk a P13-as kategória harmadik helyét.
Láthatóan a hatalmas volt a boldogság a célban, szerintem még el is sírtad magad egy kicsit. Milyen volt a versenyetek, hogy alakult nektek az East Eger Rallye?
Nagyon tetszett az egész verseny, semmire nem lehetett panaszunk tökéletes volt a rendezés. A szuperspeciál szakasztól tartottam egy kicsit, mert eddig még nem mentem még slick gumikkal ekkora tempóval, végsebesség közelében, vagy azon folyamatosan. A szakaszok számunkra legendásak, nagyon tetszenek, én pedig szeretem is őket. Sirok nem tartozott a kedvenceim közé, legalábbis eddig biztosan nem, mert a nevelt fiammal, Balogh Petivel több kalandot is átéltünk arrafelé, ezért egy kicsit mumus volt nekem az a gyorsasági.
@rallye2.hu Lőrik László-Eger Rallye 2023 Rallye2 Gy2 Szarvaskő-Egerbocs Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying
Amikor az első kör végén sikerrel teljesítettük a Sirok-Egerbakta szakaszt, akkor megnyugodtam egy kicsit, hogy nincs ezzel baj, akár így is lehet a pályán autózni. A hőség mindenkinek hőség volt, nekünk is voltak jobb és voltak rosszabb pillanataink, volt, amikor kevésbé bírtuk a hatalmas forróságot, de valahogy megküzdöttünk vele. Ezenkívül egy rossz szavunk sem lehetett az egész hétvégére. Az utolsó kör, utolsó szakaszán a differenciálmű megadta magát, ez meg is látszott az időnkön, de legalább sikerült eljutnunk a célig. Kb. a szakasz felétől kellett lassítani, mert akkor már csak az a cél lebegett a szemünk előtt, hogy a céldobogón fejezzük be a versenyt. Ez sikerült és jól láttad, közel jártam ahhoz, hogy eltörjön a mécses, de a kilátogató rengeteg szurkoló előtt tartottam magam, figyeltem, hogy örömömben ne törjenek elő az örömkönnyek.
@rallye2.hu Lőrik László-Eger Rallye 2023 Rallye2 Gy5 Szarvaskő-Egerbocs Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying
Óriási előrelépés az számunkra, hogy mindenféle gond nélkül – a differenciálmű problémát leszámítva – tudtunk végig autózni a 10 gyorsasági szakaszon és végül a teljesítményünk még egy serleget is ért. 100 százalékig elégedettek voltunk mindennel. A csapat fantasztikus munkát végzett, le a kalappal a szervízcsapatunk előtt, óriási kihívás lehetett nekik is ebben a hőségben kézben tartani a dolgokat.
El tudtok e jönni a szeptemberi Győr Rallye-ra?
Igen nagyon szeretnék ott lenni, pont úgy ahogy a három héttel később esedékes Miskolc Rallye-n is. Ismerős pályára aligha fogunk találni Győr környékén, mert még soha nem jártunk arra, úgyhogy biztosan minden ismeretlen lesz Miskolcon a fiammal egy pályabejáráson voltunk eddig összesen, így a bajnokság hátra lévő mindkét versenyhelyszínen vakon leszünk. Igyekszünk majd jó itinert írni, alaposan felkészülni és újra felvenni a kesztyűt a P13-as géposztályban a kategóriatársainkkal és ellenfeleinkkel.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor