A 6-os kategória bajnoki címéről sajnos 2016-ban lecsúszott Jánosa Ákos és Brunekker Árpi, nem tudta megvédeni a páros, a 2015-ben megszerzett titulust. Talán ezért is döntöttek Ákosék a szinte teljes megújulás mellett, hiszen lecserélték a csapatukat és az autójukat egyaránt. Több szenzációs versenyautó érkezése várható 2017-ben a Rallye2 Bajnokság mezőnyébe, de az kétségtelen, hogy a srácok vadiúj R2-es Peugeot 208-asa lesz az egyik legnagyobb durranás, amit nem csak Ákos és Árpi, de a szurkolók is nagyon várnak már. Az idei év terveiről, az új kocsiról és még egy kicsit az elmúlt esztendőről is beszélgettünk Jánosa Ákossal.   

Rallye2.hu: Az volt a tervetek az elmúlt év elején, hogy megvéditek a 2015-ben megszerzett kategória bajnoki címeteket, de ez nem sikerült.

Jánosa Ákos: Azt már régen, szinte a kupák átvételekor tudtuk, éreztük, hogy sokkal nehezebb lesz megvédenünk a bajnokságot, mint megszerezni a címet. Ebben a kérdésben nem is csalódtunk. Több tényezőn múlt, hogy ezt végül nem sikerült megvalósítanunk. Jociék személyében komoly ellenfelekre találtunk, akik ügyesebbek voltak, így végül, egy nagy csata után hozzájuk kerültek a hőn áhított trófeák. Ezúton is gratulálunk nekik, megérdemelték a győzelmet. Mi már túlléptünk a tavalyi éven, 2017 van nálunk a fókuszba, dolgozunk az előttünk álló szezonon.

Rallye2.hu: Hogyan értékelnéd 2016-ot?

Jánosa Ákos: Elég rosszul kezdődött az évad, Egerből és Miskolcról is pont nélkül tértünk haza. Majd Szombathelyen már egész jó volt, győzni tudtunk, amit a Veszprém Rallye-n megismételtünk, jól jöttek a másfélszeres pontok, szükség volt rájuk a felzárkózáshoz. Sőt, még az abszolút értékelésben is dobogóra állhattunk, harmadikok lettünk a Balaton partján. Ezek a folyamatos hullámhegyek, hullámvölgyek végigkísértek minket 2016-ban. Volt, hogy megálltunk segíteni és rossz időt állapítottak meg nekünk. Ez éppen Szombathelyen volt, de végül mégiscsak győzni tudtunk, lelkileg és fejben is kellett ez a siker a két nulla pontos verseny után. Persze volt olyan is, hogy nekünk volt szerencsénk, de a legkiemelkedőbb pillanatainknak a Hibján-Szurovcsák párossal vívott kőkemény csatáinkat érzem. Nagyon sokat tanultunk ezekből a küzdelmekből és azt érzem, hogy egyáltalán nem volt olyan könnyű évünk, mint 2015-ben. Ezúttal nem mi álltunk föl a dobogó legfelső fokára, de a sok-sok tapasztalat, amit gyűjtöttünk, talán még a trófeáktól is értékesebb a számunkra. Később biztosan jól fog ez jönni. A negatívumok között azokat a hiányosságokat említeném meg, amik sosem jönnek jókor, de konkrétan nem emelnék ki semmit, mert túl sok negatív pillanatunk nem volt az elmúlt évben. Az év eleje kicsit sem volt könnyű.

Rallye2.hu: Ha minden igaz, akkor már megvan az új autótok, bár korábban többféle típussal is szóba hoztak titeket, a pletykák szintjén. És csapatot is váltotok, 2017-re. Lesz újdonság bőséggel körülöttetek…

Jánosa Ákos: Minden infód helytálló. Sokakkal ellentétben mi azt mondhatjuk, hogy már összeraktuk a teljes idei évünket, és a vadonatúj versenyautónk is megvan. Ez egy R2-es Peugeot 208-as, ami egy nulla kilométeres, 2016-os, legfrissebb fejlesztésű, teljesen gyári versenyautó. Közvetlenül a gyárból került hozzánk. A csapatváltásunk sem titok már, idén a Berényi Racing színeiben folytatjuk a pályafutásunkat, ők fogják szervizelni, felkészíteni és gondozni, üzemeltetni a kocsinkat. Hogy mire lesz elég ez a kocsi? Elsőre elég nehéz ezt így megmondani. Az első időszakban komoly nehézségekre számítok. Úgy vagyunk vele, hogy 2017-et valószínűleg feláldozzuk a tanulás, az ismerkedés oltárán, hogy a tervek szerint 2018-ban már maximálisan, ütőképesen, toppon autózva tudjunk az új Peugeot-kal menni. Szerintem a Citroen C2R2 Max-al is lehetett volna még versenyezni egy, esetleg két évet, de, ahogy egyre többen váltanak majd az új R2-es autókra annál inkább háttérbe fognak szorulni azok a kocsik. Mi ezt szerettük volna megelőzni és időben reagálni az új helyzetre. Így lehet, hogy a jövő évünk tanulóév lesz, ám amikor az ellenfeleink közül többen is a váltás mellett teszik le a voksukat, akkor mi már régen lépéselőnyben leszünk velük szemben.

Rallye2.hu: A nulla kilométeres autót, amikor kihozza az ember a szalonból, 🙂 azt illik bejáratni. A Miskolc Rallye-t bejáratós versenynek tervezitek?

Jánosa Ákos: Azt beszéltük a csapattal, hogy egy tesztet mindenképpen be kellene iktatni a Rallye2 Bajnokság kezdete előtt. Már csak azért is, mert igaz, hogy a C2R2 Max és ez is egy R2-es autó, mindkettő elől hajt, de azért ez mégis egy jóval frissebb, újabb és lényegesen másabb technika, amit az éles bevetés előtt ildomos lenne legalább egy kicsit megismerni, ahhoz, hogy az idénynyitón is elfogadható, de inkább jó eredményt érhessünk el vele. Nem kategóriagyőzelemre készülünk, ám ha a bajnokság végén szeretnénk dobogóra állni, akkor az év elején sem engedhetjük meg magunknak, hogy sokat lazsáljunk. Észnél kell lenni, erős lesz a géposztály mezőnye. Ráadásul soha nem mentünk még olyan kocsival, amit nem használt előttünk senki. Olyannal meg végképp nem, ami teljesen gyári, egyenesen a Peugeot-tól, Franciaországból kerül hozzánk. Minden egyedileg sorszámozott benne, még a bukócső is. Egyedi sorszám alapján küldik hozzá még az alkatrészeket is.

Rallye2.hu: Akkor már csak Jánosa Ákos saját kezű aláírása hiányzik a motorháztetőről. 🙂

Jánosa Ákos: Így van. 🙂 Akkor lesz teljes a kocsi. 🙂 Szerintem egy nagyon jó döntés volt a váltás, kíváncsian várjuk az új autónkkal az ismerkedős kilométereket, illetve azt, hogy hová leszünk jók 2017-ben, a várhatóan alaposan megerősödő 6-os kategóriában.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!