Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Kopasz Krisztián: Nem akarok egy életre eltűnni Magyarországról

Kopasz Krisztián és Papp Laci számára 2016 nem volt sajnos fenékig tejföl, már ami a versenyzői karrierjüket illeti. Krisztián három versenyen tudott részt venni a tavalyi évben, a Rallye2 Bajnokságban, kétszer Lacival egyszer pedig Simon Nikivel a jobb1-ben. De teljesen mindegy volt, hogy ki olvassa neki az itinert, mert mindhárom futamon dobogóra állhattak a 9-es kategóriában. Krisztián új munkája miatt jó eséllyel az idei versenynaptár is elég szellős lesz a srácoknak, ám Krisztián igyekszik majd egy-egy itthoni verseny mellett Amerikában is rajthoz állni, formában tartani magát, ami azért fontos, mert a tapasztalatoktól és a megtett versenykilométerektől sem lett még rosszabb egyetlen rallye versenyző sem. A tavalyi esztendőről és az idei évi terveiről Kopasz Krisztiánt kérdeztük.  

Rallye2.hu: Hogyan vágtatok neki a 2016-os évnek? Tudtátok már előre, hogy nem lesz teljes a szezonotok, vagy nyolc versenyre készültetek? Mik voltak a tervek?

Kopasz Krisztián: Kilátásban volt, számítottunk arra az év elején is, hogy nem tudjuk végig csinálni a teljes bajnokságot, ugyanis már akkor szóba került, hogy munkahelyet váltok, ami idő közben meg is történt. Laciéknál pedig baba volt várható. Az új munkám miatt lényegesen nehezebbé vált számomra, hogy éppen a versenyek időpontjában tudjak hazautazni. Az előző munkahelyemnél ez nem jelentett gondot, mert kétlakinak nevezhettem, de a mostani már teljes egészében ideköt, Amerikához. Az év második felében nem is tudtam hazautazni, így a Székesfehérvár Rallye, az évad ötödik fordulója lett július végén számunkra az évadzáró futam.

Rallye2.hu: Hol tudtatok rajthoz állni a 2016-ban a Rallye2 Bajnokságban és hogyan alakultak ezek a versenyek?

Kopasz Krisztián: Egerben, Miskolcon, illetve Fehérváron álltunk rajthoz, három aszfaltos versenyen. Papp Laci barátomnak és navigátoromnak a nyáron megszületett a kislánya, így neki már a Székesfehérvár Rallye is kimaradt. Ott Simon Nikivel autóztunk együtt és másodikak lettünk. Veszprémben sem tudtunk ott lenni, a Szombathely Rallye kedvéért pedig nem vásároltam meg egy komplett vadonatúj murvás gumigarnitúrát. Alapvetően élveztük a versenyzést, de szerettünk volna egy kicsit gyorsabbak lenni. Egerben, az évad nyitányán csak nehezen tudtuk elkapni a fonalat, nem gyakoroltunk a futam előtt, élesben kellett visszarázódnunk a versenytempóba. A géposztályunk bronzérmét gyűjtöttük be eközben. De alapvetően minden jó volt. Csak azt sajnáltuk, hogy a Rallye2 Bajnokság „második félidejének” túlnyomó többségét ki kellett hagynunk. Ez most így alakult, el kellett fogadni. A három aszfaltos versenyünk viszonylag kiegyensúlyozott volt, nem voltak hullámhegyeink, hullámvölgyeink, kudarcot sem éltünk át. A legjobban talán a Miskolc Rallye sikerült, ha kedvencet kéne választani, én arra voksolnék. Bár elidőztünk egy kicsit egy árokban, de a pályák különösen szimpatikusak voltak, a dobogó második fokára állhattunk fel. Az autónkkal semmi gond nem volt, egyetlen versenyen sem, amiért nagy köszönet illeti a szervizcsapatunkat.

Rallye2.hu: A Szilveszter Rallye-t te nagyon szereted. Ott is a hazautazási nehézségek miatt nem tudtál rajthoz állni?

Kopasz Krisztián: Ebben az esetben nem ez volt a gond. Szimplán csak későn neveztem. Nem juttattam el időben a jelentkezést a rendezőkhöz, így kicsúsztunk a 300 autós keretből. Miután a Mikulás Rallye kimaradt, örültem volna, ha az év végén tudunk egyet autózni, de sajnos elnéztem az időt, nem gondoltam, hogy ekkora lesz az érdeklődés a verseny iránt és ilyen hamar lezárják a nevezést.

Rallye2.hu: A szavaidból ítélve lett volna mivel elindulnotok a Hungaroring környékén. Mi újság a Hondátokkal?

Kopasz Krisztián: Én nagyon reménykedek, hogy előbb-utóbb vissza tudunk térni az otthoni versenypályákra, az autónk is erre a pillanatra vár, így gondosan elrakva pihen a garázsban. Szeretnék én még rajthoz állni Magyarországon, nem akarok egy egész életre eltűnni. Egy-egy hazai versenyre remélem, hogy ezután is lesz lehetőségem. De ezt majd az idő megmondja. Ám az nem kérdés, hogy bármikor szívesen visszaülnénk Lacival együtt a kocsiba. Még akkor is, ha nem tudunk teljes évadot teljesíteni.

Rallye2.hu: Mik a terveid 2017-re? Magyarországon esetleg egy-egy futam, de amennyire én itthonról tudom, az USA-ban is kitaláltak már néhány versenyautós okosságot…

Kopasz Krisztián: Igen, jó lenne otthon is megmutatni magunkat, de szerintem arra nagyobb esély van most, hogy itt, a tengerentúlon fogok valahol, valamilyen megmérettetésen rajthoz állni. Ötleteim vannak, de semmi konkrét egyelőre. Hegyi felfutások vannak, a New England térségben rallye bajnokságok is akadnak és alakultak egyéni csoportok, akik valószínűleg csak a saját kedvükre járnak össze autózgatni. Ezek közül a lehetőségek közül választok majd valószínűleg.

Rallye2.hu: Milyen autóval szeretnéd kipróbálni magad?

Kopasz Krisztián: Ez az egyik legnagyobb kérdés. Vagy bérlek, vagy vásárolok egy kocsit. A bérlésre szerintem nagyobb az esély, mert a saját autóval elég macerás megszervezni a hátteret, szervizcsapatot találni és a többi. Ha az otthoni barátaink itt is tudnának nekem szervizelni, a fejem sem fájna. 🙂 Eddig mondjuk időm sem volt igazából foglalkozni az itteni versenyzésemmel, de az idei év első negyedévében várhatóan kiderül, hogy mire számíthatok. Ha pedig sikerül hazajutnom egy olyan időpontban, amikor van valami jó kis bajnoki futam, akkor szerintem nem habozunk, hanem azonnal izzítjuk a Hondát is. 😉

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük